ویژگی بهترین عطر زنانه و خاص‌ترین عطر مردانه چیست؟

عطر-کاماپرس
لست سکند

در صنعت عطرسازی، عطرها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند به سه دسته عطر زنانه، مردانه و مشترک تقیسم‌بندی می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی بهترین عطرهای زنانه و عطر مردانه خاص می‌پردازد.

بویایی عطرهای زنانه

عطرهای زنانه بر اساس نوع رایحه دسته‌بندی‌های مختلفی دارند که هر کدام دارای یک خانواده بویایی مجزا هستند. خانواده بویایی یا گروه بویایی عطرهای زنانه غالبا شیپر، گلی، میوه‌ای، خوراکی، شرقی و وانیلی هستند.

غلظت‌ عطر زنانه

-عطر زنانه در غلظت های متفاوتی مانند پرفیوم، ادوپرفیوم، ادو‌توالت، ادوکلن و اوفرش تولید می‌شود.

-پرفیوم‌های زنانه عمدتا دارای غلظت عطری بین 20 تا 30 درصد هستند.

راز آسمان پایتخت

-غلطت ادوپرفیوم‌های زنانه نسبت به پرفیوم‌ها پایین تر بوده و معمولا بین 15 تا 20 درصد متغیر است.

-غلظت ادوکلن‌ها معمولا بین 5 تا 15 درصد متغیر بوده و معمولا دارای پخش بوی بالایی هستند.

– اوفرش زنانه در مقایسه با سایر غلظت‌ها، میزان غلظت پایین‌تری دارند و معمولا بین 1 تا 3 درصد متفاوت است.

نقش گل‌ در عطر زنانه

گل‌های یاس، رز، صدتومانی و مریم در عطرهای زنانه جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند. بدین جهت گل‌ها غالبا یکی از اصلی‌ترین ترکیبات اولیه موجود در عطرهای زنانه هستند و این روایح معطر در سراسر دنیا نیز طرفداران بسیاری دارد.

خرید عطر-کاماپرس

عطر زنانه روز و شب

عطر زنانه به دو مدل عطر روز و شب تقسیم می‌شود. اگرچه بهتر است عطر زنانه روز و شب در زمان مناسب خود استفاده شوند اما هرکس می‌تواند متناسب با سلیقه خود در هر زمان از عطر مورد نظر استفاده کند.

با این وجود بهتر است در طول روز از عطر زنانه ملایم و سبک با روایح گلی و میوه‌های تازه استفاده شود تا اطرافیان را آزار ندهد. به علاوه با توجه به کاربرد متفاوت عطرهای شب بهتر است از عطرهایی با رایحه‌ی قوی‌تر عود، چرم، مشک و ادویه استفاده کرد تا توجهات را به خود جلب کرد.

عطر-کاماپرس

القای حس مردانگی در عطر

در خلق و آفرینش عطر مردانه معمولا برای نمایان ساختن برخی از ویژگی مانند قدرت، صلابت، مردانگی و جذابیت از مجموعه‌ای از ترکیبات خاص بهره گرفته می‌شود تا در نهایت حس مردانگی به بهترین نحو ممکن به مخاطب منتقل شود.

هنگامی که ترکیبات اولیه آن مانند چوب‌ها، ادویه‌ها، گیاهان و مرکبات به شکلی کاملا هنرمندانه و با مهارت توسط یک عطرساز با هم ترکیب می‌شوند، می تواند یک یا چند ویژگی بارز مورد نظر سازنده عطر را به سایر افراد منتقل کند.

بویایی عطر مردانه

عطرهای مردانه دارای خانواده‌های بویایی مختلفی هستند. به عنوان نمونه خانواده مرکباتی شامل نت‌های لیمو، پرتقال، گریپ فروت و برگاموت می‌شود که رایحه‌ای کاملا نشاط آور، سبک، با طراوت و خنک دارد.

خانواده شرقی اغلب شامل انواع ادویه‌ها و طیف‌های مختلف وانیل و نت‌های کهربایی است که جزو گرم‌ترین خانواده‌های بویایی در عطر مردانه است.

خانواده آروماتیک شامل نت‌هایی مانند اسطوخودوس،شمعدانی، خزه اوک موس و وتیور است که جزو خانواده باطراوتی محسوب می‌شود.

خانواده سرخسی بر اساس نت‌های مرکباتی، چوبی، اسطوخودوس، شمعدانی، خزه اوک موس و کومارین ساخته می‌شود.

خانواده چوبی یک خانواده بویایی بسیار شیک و گرم در عطر آقایان است و اغلب شامل نت‌‌های چوب صندل، چوب سدر، وتیور و نعناع هندی است.

در نهایت خانواده چرمی که در گذشته از منابع حیوانی و طبیعی به دست می‌آمده، امروزه به روش‌های مصنوعی و با ترکیبات شیمیایی تولید می‌شود و بسیار پرطرفدار و موفق است.

لازم به ذکر است که اصولا عطرها ترکیبی از چند خانواده بویایی چوبی-آروماتیک، چوبی-شرقی یا سرخسی-آروماتیک هستند و به تنهایی پاسخگو نخواهند بود.

عطر-کاماپرس

خرید بهترین عطرهای زنانه و خاص‌ترین عطرهای مردانه از “سفیر”

یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش انواع لوازم آرایشی، بهداشتی و عطر با کیفیت و اورجینال فروشگاه سفیر است. این مجموعه تمامی محصولات خود را به صورت اینترنتی در اختیار شما قرار داده است. برای دریافت مشاوره‌های تخصصی آرایشی و پوستی یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۵۷۹۵۴ – ۰۲۱ تماس گرفته یا از طریق پست الکترونیک  contact@safirchain.com با سفیر در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید برای خرید محصولات به وبسایت www.safirstores.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فروشگاه سفیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز