بازسازی آپارتمان 80 متری در تهران چقدر آب می‌خورد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساخت به قدری گران شده‌اند که بیشتر افراد به‌جای تغییر خانه به فکر بازسازی آپارتمان‌هایشان افتاده‌اند. در این میان صاحبان خانه‌های کوچک با پرسش‌های متعددی مواجه هستند که یکی از اصلی‌ترین آنان هزینه تمام‌شده بازسازی است. در ادامه با بررسی قیمت مصالح ساختمانی و نرخ جدید دستمزد خواهیم گفت که بازسازی آپارتمان 80 متری در تهران چقدر سرمایه می‌خواهد.

کاماپرس در این گزارش با جستجو در برخی از سایت‌های ارایه دهنده خدمات ساختمانی، هزینه بازسازی آپارتمان‌های 80 متری را بررسی می‌کند.

در همین ابتدا بهتر است بگوییم که هزینه بازسازی خانه و ساختمان در سال جدید بر حسب متراژ و مصالح بکاررفته میانگین بین متری 3 تا 6 میلیون تومان تمام می‌شود؛ بنابراین برای بازسازی آپارتمان 80 متری در حداقل‌ترین شرایط باید حدودا 180 میلیون تومان هزینه کنید. برای آنکه در انتهای کار از قیمت نهایی شوکه نشوید، بهتر است از همان ابتدا مشخص کنید که تعمیر و بازسازی کدام بخش از خانه برای شما اولویت دارد. فراموش نکنید که بازسازی آشپزخانه و تغییر کابینت‌ها بسیار هزینه‌برتر از بخش‌های دیگر است.

به‌طور معمول کارشناسان و متخصصان پس از بازدید از آپارتمان و با توجه به میزان تخریب، قیمت نهایی را به صاحبان خانه اعلام می‌کنند‌؛ اما فراموش نکنید که برای آنکه به مشکل برنخورید، همیشه خود را برای رقمی بیشتر از رقم اعلام‌شده آماده کنید. در حال حاضر، تنها هزینه تخریب دیوار حدودا از متری 50 هزار تومان آغاز می‌شود و گاهی این رقم به 200 هزار تومان هم می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بازسازی آپارتمان و هزینه تغییر آشپزخانه

همانطور که گفتیم گران‌ترین بخش بازسازی مربوط به آشپزخانه است. هزینه بازسازی این بخش از خانه می‌تواند به ازای هر مترمربع بین 3 میلیون تا 10 میلیون تومان تمام شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این نرخ بدون قیمت کابینت است. در سال 1403 هر متر کابینت ام‌دی‌اف بین 4 میلیون تا 8 میلیون قیمت دارد. این نرخ برای کابینت ممبران که گران‌ترین نوع کابیینت در بازار است، به متری 10 میلیون تومان هم می‌رسد. فراموش نکنید که می‌توانید کابینت آماده یا دست‎‌ دوم هم بخرید.

بازسازی آپارتمان و هزینه تعویض حمام و سرویس بهداشتی

اگر قصد دارید تنها کاشی‌های سرویس بهداشتی و حمام را تغییر دهید، باید بدانید که برای هر متر باید بین 200 تا 500 هزار تومان هزینه کنید؛ البته بسته به جنس کاشی و سرامیک انتخابی این قیمت‌ها تغییر می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید از محصولات درجه یک استفاده کنید، این ارقام را 2 برابر کنید. هزینه نصب و دستمزد را نیز در نظر داشته باشید. در سال جدید هزینه نصب سرامیک و کاشی به حدود متری 100 هزار تومان رسیده است.

هزینه بازسازی پذیرایی و اتاق خواب

قیمت بازسازی اتاق خواب‌ها بسته به میزان تغییرات، از 200 هزار تومان آغاز می‌شود و به رقم بالای 3 میلیون و 500 هزار تومان هم می‌رسد. بازسازی بخش پذیرایی و نشیمن نیز از حداقل 200 هزار تومان آغاز می‌شود. فراموش نکنید که این هزینه‌ها به غیر از هزینه تعویض مبلمان و دکوراسیون است.

اگر قصد دارید پذیرایی را کاغذ دیواری کنید، برای هر متر حداقل رقمی در حدود 200 هزار تومان را باید هزینه کنید. هزینه نقاشی هم در سال جدید به 120 هزار تومان به ازای هر متر رسیده است.

ذکر این نکته هم ضروری است همان ابتدا هدف خود را از بازسازی آپارتمان مشخص کنید؛ اگر قصد بازسازی به نیت فروش و اجاره را دارید، نگاه سرمایه‌گذاری داشته باشید؛ چراکه می‌توانید آپارتمان‌تان را گران‌تر بفروشید و یا اجاره دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : سنجاق
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز