برای پذیرش تحصیلی آلمان از چه سنی اقدام کنیم‌؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

آلمان یکی از کشورهای پرتقاضا در بین نسل جدید است که برای دانشجویان شرایط بورسیه تحصیلی مناسبی فراهم می‌کند. شرط سنی برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان بین 18تا 35 سالگی است. در این میان افراد دارای سنین پایین‌تر شانس بهتری برای دریافت ویزای تحصیلی دارند.

کاماپرس در این گزارش، جزییات و شرایط پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان را معرفی می‌کند.

آلمان با وجود در اختیار داشتن بیش از 50 دانشگاه برتر دنیا در شهرهای مونیخ، برلین و دیگر شهرهای این کشور، شرایط پذیرش خاص خود را دارد که در این میان می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

مهاجرت تحصیلی به آلمان

1- مدرک زبان

اخذ بورسیه تحصیلی کشور آلمان به مدرک زبان آلمانی B1 و B2  نیاز دارد و همچنین افراد با مدرک آیلتس زبان نیز می‌توانند نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند.

راز آسمان پایتخت

در ابین متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، تقاضا برای مقطع فوق لیسانس بیشتر است، زیرا در اکثر دانشگاه‌ها برای مقطع فوق لیسانس تحصیل به دو زبان آلمانی و انگلیسی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید:

2- شرط معدل در دانشگاه‌های آلمان

اکثرا دانشگاه‌‌های برجسته آلمان مخصوصا در مقطع کارشناسی ارشد شرط معدل دارند و افراد با معدل 15 و به نمرات بالاتر شانس پذیرش بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند. البته تحصیل با معدل پایین درکشور آلمان نیز غیرممکن نیست و باید برای افزایش شانس اپلای خود رزومه قوی، نمره زبان آلمانی بالا، مقالات ارزشمند و سوابق کاری داشته باشید.

3- اثبات تمکن مالی

گواهی تمکن مالی برای مهاجرت سندی است که نشان می‌دهد فرد در طول سکونت خود در کشور مقصد از پس هزینه‌ها برمی‌آید. این مدارک شامل صورت حساب بانکی، نامه بورسیه تحصیلی وضمانت نامه مالی یک حامی است که برای هر نفر بستگی به شهری که در آن پذیرش گرفته، فرق می‌کند.

4- نامه پذیرش از دانشگاه‌های معتبر آلمان

باید برای مهاجرت تحصیلی نامه پذیرش از دانشگاه‌های معتبر آلمان را در اختیار داشته باشید که تایید می‌کند برای تحصیل در آن کشور پذیرفته شده‌اید.

سن مناسب برای مهاجرت به آلمان

5- بهترین زمان برای اقدام و گرفتن ویزای تحصیلی آلمان

بهترین زمان برای اقدام و گرفتن ویزای تحصیلی برای کشورآلمان براساس شروع ترم تحصیلی جدید است که دو مهلت درخواست وجود دارد:

  • 15 جولای برنامه تحصیلی در ترم زمستان شروع ‌می‌شود
  • 15 ژانویه برنامه تحصیلی در ترم تابستان شروع می‌شود

6- بیمه درمانی

هزینه‌های درمانی در کشور آلمان بالا است به همین علت ساکنان این کشور باید برای درمان‌های بیمارستانی و این دسته درمان‌ها طبق قانون آلمان بیمه باشند که ارائه آن هنگام درخواست ویزا الزامی است.

اشخاص قبل از ورود به کشور آلمان باید برای درخواست بیمه ثبت نام کنند و هنگام ورود به کشور نامه بیمه این کشور را در اختیار داشته باشند.

7- عدم سوء پیشینه

ارایه سند عدم سوء پیشینه هنگام ارائه در خواست ویزا الزامی است. شناسنامه و مدرک عدم سوء پیشینه باید توسط مترجمین رسمی دادگستری به آلمانی ترجمه شود که هزینه درخواست ترجمه این مدارک هنگام تهیه گزارش حدود 140 یورو است.

نکات ضروری درباره مهاجرت تحصیلی به آلمان

  • هزینه زندگی دانشجویی در آلمان نسبت به کشورهای دیگر اروپای شرقی به صرفه‌ تراست، زیرا با وجود تحصیل رایگان هزینه زندگی دانشجویی بین 750 تا1100 یورو در ماه است که شامل هزینه‌های ضروری زندگی مثل تهیه غذا می‌شود.

  • افراد با مهاجرت تحصیلی به آلمان مجازند، همزمان با تحصیل کار کنند و می‌توانند شغل پاره وقت داشته باشند که حدود 40 ساعت کار در هفته تعیین شده است.
  • افراد با دریافت ویزای تحصیلی می‌توانند از طریق کارت دانشجویی از تخفیفات تفریحی همچون سینما، رستوران، خرید مواد غذایی، کتاب، موزه و غیره بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : اصطهباناتیرویال مهاجرتموسسه مهاجرتی آتیه آفرینان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز