راهنمای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان - کاماپرس

کشور آلمان به واسطه برخورداری از دانشگاه‌های معتبر با رتبه بالا در سطح جهانی و همچنین ارائه انواع بورسیه‌ها و اسکالرشیپ‌ها به دانشجویان خارجی، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در جهان است.

به گزارش کاماپرس، دانشجویان متقاضی مهاجرت به آلمان می‌توانند از انواع بورسیه تحصیلی آلمان در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد یا دکتری استفاده کنند. دریافت بورسیه تحصیلی آلمان نقش قابل توجهی در کاهش هزینه‌های مهاجرت، تحصیل و زندگی در آلمان دارد؛ با این حال، دولت آلمان شرایطی را برای اعطای بورسیه تحصیلی آلمان به دانشجویان مستعد در نظر گرفته است.

این گزارش به ارائه راهنمای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان و شرایط آن ‌پرداخته است.

بورسیه تحصیلی آلمان چیست؟

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های دانشجویان در مهاجرت تحصیلی، تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در خارج از کشور است. بورسیه‌ها و اسکالرشیپ‌های تحصیلی، یکی از مهم‌ترین امتیازهای تحصیل در آلمان است که موجب رفع این نگرانی‌ها می‌شود. دولت آلمان از سال 2014 با اعطای بورسیه تحصیلی آلمان به دانشجویان، هزینه‌های تحصیل، محل اقامت، خورد و خوراک و زندگی آن‌ها را تامین می‌کند و دانشجویان به جز هزینه‌های اداری مربوط به ثبت نام، هزینه دیگری پرداخت نمی‌کنند.

راز آسمان پایتخت

انواع بورسیه تحصیلی آلمان

در حال حاضر، آلمان بورسیه‌های تحصیلی متنوعی را برای تحصیل دانشجویان ارائه می‌کند که برخی از آن‌ها در ادامه معرفی شده است.

بورسیه عمومی تحصیلی: این بورسیه شامل مبلغ 300 یورو است که 150 یورو آن از محل بودجه دولت و 150 یورو دیگر آن از اهداکنندگان خصوصی تامین می‌شود. این بورسیه به تمام دانشجویان از ملیت‌های مختلف اعطا می‌شود.

قانون کمک آموزشی فدرال (BAföG): این بورسیه تنها به شهروندان آلمانی تعلق می‌گیرد و شامل کمک‌های مالی و وام‌های مبتنی بر نیاز است.

Stipendium Plus: این بورسیه توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در حوزه‌های موضوعی خاص، ابتکارات اجتماعی و سیاسی یا طیف وسیعی از زمینه‌های مطالعاتی اعطا می‌شود.

بورسیه‌های تحصیلی DAAD: این بورسیه شامل طیف وسیعی از بورس‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بوده و موضوعات و حیطه‌های متنوعی را پوشش می‌دهد. این بورسیه شامل برخی مزایای اضافی همچون هزینه‌های سفر، کمک هزینه ماهانه یا بسته‌های مراقبت بهداشتی است.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آلمان

آشنایی با شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان به دانشجویان کمک می‌کند که ضمن انتخاب بورسیه متناسب با شرایط خود، شانس خود را برای دریافت این بورسیه افزایش دهند. به طور کلی شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آلمان شامل اثبات برتری علمی و رزومه قوی، اثبات نیاز مالی، شرایط سنی و نظایر آن است؛ با این حال، اغلب بورسیه‌ها معمولا بر شایستگی‌های علمی تمرکز داشته و سایر شرایط در بورسیه‌های مختلف، متفاوت است.

بورسیه تحصیلی آلمان - کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان

نکته مهم دیگر در دریافت بورسیه تحصیلی آلمان، داشتن رزومه یا پروفایل قوی شامل اسناد و مدارک مورد نیاز برای دریافت این بورسیه است. برخی از مدارک ضروری برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان شامل سوابق تحصیلی، ریزنمرات، توصیه‌نامه از معلم‌ها، اساتید یا متخصصان حوزه موردنظر و در نهایت ارائه یک انگیزه‌نامه قوی برای دریافت بورسیه تحصیلی است؛ با این حال، ارائه مدارکی همچون مدرک‌های زبان آلمانی و انگلیسی اعم از تافل یا آیلتس می‌تواند شانس دریافت بورسیه تحصیلی آلمان را افزایش دهد.

نحوه محاسبه هزینه درخواست بورسیه تحصیلی

هزینه نهایی درخواست بورسیه تحصیلی آلمان با توجه به جمع هزینه‌های درخواست، هزینه تهیه و تنظیم مدارک مانند ترجمه اسناد، هزینه‌ آزمون‌های موردنیاز در برخی برنامه‌های بورسیه، هزینه‌های سفر برای مصاحبه سفارت و سایر هزینه‌های جانبی از جمله هزینه خدمات پستی، هزینه پیک یا سایر هزینه های اداری محاسبه می‌شود.

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای بورسیه تحصیلی

آلمان دارای دانشگاه‌های مطرح و معتبری است که هر یک دارای اعتبار بالایی در رتبه‌بندی جهانی هستند. از جمله بهترین دانشگاه‌های این کشور برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان و مهاجرت می‌توان به دانشگاه فنی مونیخ (TUM)، دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU Munich)، دانشگاه هومبولت برلین و دانشگاه آزاد برلین اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی آلمان - کاماپرس

دریافت بورسیه تحصیلی آلمان با «الوویزا»

موسسه مهاجرتی و بین‌المللی الوویزا به عنوان یکی از مجموعه‌های معتبر و فعال در حوزه امور مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی، با برخورداری از مجوز رسمی کاریابی یونس از وزارت کار و همچنین نیروی متخصص و مجرب، خدمات ویژه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد. خدمات الوویزا شامل اخذ ویزا، نوشتن انگیزه‌نامه، رزومه تحصیلی، کاورلتر، استادی پلن، رزومه کاری برای مهاجرت و ریسرچ پروپزوال است.

متقاضیان مهاجرت قانونی و دریافت بورسیه تحصیلی آلمان می‌توانند از دو طریق مراجعه به وبسایت https://elovisa.ir و تماس با شماره تلفن 02188686488 از مشاوره و خدمات کارشناسان الوویزا استفاده کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز