قیمت رحم اجاره ای در سال 1403

قیمت رحم اجاره ای چند؟-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

مسئله رحم اجاره‌ای پدیده‌ای است که از سال‌های گذشته وجود داشته و همچنان با وجود مباحث و چالش‌های متنابه، نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف نیز رو به رشد است. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۲، رشد بازار جهانی رحم اجاره‌ای به ۱۲۹ میلیارد دلار برسد.

به گزارش کاماپرس، با پیشرفت علم، امروزه مشکل ناباروری تا حد زیادی مرتفع شده است. در گذشته برخی افراد به دلیل مشکلات مرتبط با ناباروری، به استفاده از رحم اجاره‌ای روی می‌آوردند. از همان دوران، افرادی که در این حوزه فعالیت کرده و رحم خود را اجاره می‌دادند، معمولاً با محدودیت‌های مالی و فقر روبرو بودند و به همین دلیل دست به این کار می‌زدند.

اما نقش مهم این بازار را دلالان بازی می‌کنند، افرادی که با حضور در این بازار سودهای چشمگیری کسب می‌کنند. امروزه نیز، قیمت‌ها به روز شده‌اند و  هر روز ایده‌های جدیدتری را در این بازار مطرح می‌کنند. به عنوان نمونه، اخیرا برخی به دلیل از دست دادن زیبایی و فرم بدن خود در زمان بارداری، ترجیح می‌دهند از رحم اجاره‌ای استفاده کنند تا همچنان به تناسب و زیبایی خود وفادار بمانند.

شاید یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت‌ها نیز همین مساله باشد. در این شرایط قیمت‌ رحم اجاره‌ای در ایران از ۴۰۰ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان متغیر است. با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی این روزها این رقم می‌تواند برای بسیاری از افراد به‌مراتب بیشتر از قبل وسوسه‌انگیز باشد.

اخبار پربازدید سایت:

راز آسمان پایتخت

مشکلات استفاده از رحم اجاره‌ای

طاهره میرزایی، فوق تخصص زنان و زایمان، در این باره می‌گوید: در اکثر موارد زنانی برای این کار داوطلب می‌شوند تا بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی خود و خانواده‌هایشان را حل کنند.

وی افزود: این موضوع حداقل برای افرادی که واقعا نمی‌توانند بچه‌دار شوند و آرزوی فرزنددار شدن دارند بسیار هم خوب است. اما در این بین افرادی نیز به‌عنوان واسطه حضور دارند که شرایط را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند تا برخی مشکلات در طول مدت بارداری خود را نشان دهند.

به گفته این متخصص زنان، فردی که قرار است رحم خود را اجاره دهد باید از نظر سلامتی مورد تایید قرار بگیرد. این کار اغلب از سوی پزشکان متخصص زنان و زایمان انجام می‌شود. از سوی دیگر فرد باید از نظر اعتیاد و مشکلات دیگری مانند بیماری‌های مقاربتی و ارثی بررسی شود. اما در برخی موارد اتفاق افتاده که واسطه‌ها این برگه‌ها را به صورت تقبلی در اختیار خانواده خواهان رحم اجاره‌ای می‌گذارند. در نهایت هم ممکن است بارداری به شکل ناموفق تمام شود و یا اتفاقات دیگری رخ دهد، به عنوان نمونه افراد بعد از پرداخت پول متوجه می‌شوند که فرد داوطلب مشکلات سلامتی یا اعتیاد دارد.

این متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: افراد متقاضی باید در این زمینه دقت عمل بیشتری به خرج دهند. بهتر است قبل از اینکه به افراد غیر مسوول مانند واسطه‌ها برای انجام این امور مراجعه کنند از افراد ذی صلاح مشورت بگیرند. در نهایت هم در تمام مراحل تایید سلامت فرد مورد نظر حضور داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.

واسطه گران شرایط را تعیین می‌کنند

عاطفه رحیمی، پرستار یکی از زایشگاه‌های خصوصی تهران نیز در این باره می‌گوید: نظارتی بر این بازار وجود ندارد و همانطور که در زمینه فروش اعضای بدن همه چیز دست واسطه‌هاست، در زمینه رحم اجاره‌ای هم واسطه‌ها هستند که شرایط را تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر درمان‌های زیادی برای ناباروری وجود دارد اما برخی افراد به هیچ درمانی پاسخ نمی‌دهند و رحم اجاره‌ای تنها گزینه آن‌ها برای داشتن فرزند است. در این بین سودجویی دلالان باعث می‌شود تا برخی از این خانواده‌ها به دلیل مشکلات مالی و عدم توانایی مبالغ درخواستی نتوانند بچه‌دار شوند.

به نقل از تجارت نیوز، رحیمی در مورد اینکه بیشتر چه رده سنی در این زمینه فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر بیشترین آمار داوطلبان رحم اجاره‌ای مربوط به متولدین دهه 70 است. البته چند مورد زنان دهه هشتادی هم در بیمارستان ما بوده‌اند که زود ازدواج کرده و فرزند داشته‌اند و باز هم به دلایل اقتصادی مجبور شده‌اند این کار را نجام دهند. به هر حال این مبلغی که دریافت می‌کنند می‌تواند حداقل تا مدتی مشکلات معیشتی آنها را برطرف کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت رحم اجاره ای در سال 1403

  1. ماری گفته:

    سلام قصد اجاره رحم دارم مشکل مالی دارم کاملا سالم سونا دادم گفتن عالیه رحمم دوفرزند سالم خدا هدیه داده بهم الهی شکر متاهل کاملا سالم دوراز دخانیات والکل ساکن تهران نیاز فوری دارم 500 ماهی 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز