با 4 میلیارد در پردیس خانه بخریم یا پرند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

شاید شما هم تاکنون از خود پرسیده باشید که برای خرید خانه جهت سکونت یا حتی سرمایه‌گذاری پرند بهتر است یا پردیس؟ دقت کنید که فاصله زمانی پردیس تا تهران تقریبا نصف فاصله زمانی پرند تا شرق پایتخت است؛ شاید همین یک نکته شما را به این نتیجه برساند که خرید آپارتمان در پردیس بهتر است؛ اما این دو شهر حاشیه‌ای تفاوت‌های مهمی باهم دارند.

کاماپرس در این گزارش با جست‌وجوی اینترنتی در سایت‌های معتبر مزایای خرید خانه در پردیس و پرند را بررسی خواهد کرد.

مطالب پربازدید را بخوانید:

سرمایه‌گذاری برای خرید خانه در پردیس یا پرند

اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارید و بودجه شما دیگر کفاف خرید خانه در پایتخت را نمی‌دهد، به ناچار مجبورید که به یکی از شهرهای مجاور تهران سری بزنید؛ در سال‌های اخیر پردیس و پرند جزو نخستین انتخاب‌های پایتخت‌نشین‌ها بوده‌اند و هنوز نیز خواهان خود را دارند. طبق گزارش منتشرشده در فروردین ماه سال 1403، افراد بیشتری در سال گذشته به سراغ سرمایه‌گذاری در پردیس رفته‌اند و همین دلیل باعث شده که قیمت‌ها در این منطقه نیز بالا برود.

سکونت در پردیس یا پرند

اگر اجاره‌نشین و شاغل بوده و با بودجه 4 میلیارد تومان قصد دارید صاحب‌خانه شوید؛ یکی از گزینه‌های مناسب برای شما خرید خانه در پردیس است؛ چراکه امکانات رفاهی مانند سینما، مراکز خرید، مراکز فرهنگی و فضای سبز این شهر در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از مترو از ترافیک و اتوبان‌های شلوغ نیز خلاص شوید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که آپارتمان مسکونی در پردیس به‌ویژه در فازهای جدیدتر آن مانند فاز 8 تا 11 ارزان‌تر از پرند است.

راز آسمان پایتخت

خرید خانه با بودجه 4 میلیارد تومان در پردیس

اگر بودجه شما حدودا 4 میلیارد تومان است، بهتر است از همان ابتدا برای خانه به سراغ فازهای قدیمی پردیس نروید. به عنوان مثال در هفته نخست اردیبهشت سال 1403 یک اپارتمان 78 متری در فاز 11 پردیس حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان آگهی شده است. دقت کنید که نقشه و متراژ آپارتمان‌ها در این فاز مشابه هم هستند و تنها ویو و طبقه بر قیمت آنها تاثیر می‌گذارد.

در فاز 8 پردیس نیز که اخیرا به بهره‌برداری رسیده، یک آپارتمان 105 متری، حدودا متری 24 میلیون تومان و با قیمت کل 2 میلیارد و 600 میلیون تومان آگهی شده است. این آپارتمان 2 اتاق خوابه دارای امکاناتی نظیر آسانسور، پارکینگ و انباری است. توجه کنید که اکثر خانه‌های شهر پردیس به دلیل نوساز بودن، فول امکانات هستند.

خرید خانه با بودجه 4 میلیارد تومان در پرند

خرید خانه در پرند با بودجه حدودی 4 میلیارد تومانی محدودتر از پردیس است و برای خرید خانه در این منطقه باید به سراغ فازهای جدیدتر بروید که متاسفانه امکانات شهری خوبی ندارد. به‌عنوان مثال، یک آپارتمان 78 متری نوساز بدون انباری در فاز 6 پرند به قیمت 2 میلیارد تومان برای فروش آگهی شده است.

در آگهی دیگری در فاز 2، هر متر یک آپارتمان 4 ساله 110 متری، حدودا 30 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و شما با پرداخت قیمت کل 3 میلیارد و 300 میلیون تومان می‌توانید آن را خریداری کنید.

در آخر باید گفت که برای خرید خانه در پردیس یا پرند این نکته را در نظر بگیرید که هرچند در برخی فازهای پردیس آپارتمان‌ها و خانه ارزان‌تر هستند؛ اما به نظر می رسد که سرمایه‌گذاری در پردیس در بلندمدت رشد بهتری دارد که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، توسعه این شهر حاشیه‌ای در چند سال گذشته و دورنمای آن است. با این حال متقاضیان و خریداران با بررسی مزایا و معایب هر منطقه و مشورت با فعالان بازار می‌توانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : دیوارشیپور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

13 دیدگاه برای “با 4 میلیارد در پردیس خانه بخریم یا پرند؟

  1. محسنی گفته:

    باسلام.درپرندزندگی میکنم.فازصفروبک و دو و سه سندتکبرگ دارن و فازهای4و5و6مسکن مهرهستند. پرندبه متروتهران متصل شده و فروشگاههای بزرگ و پردیس سینمایی و خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی برقرار میباشد.هوای تمیز و وزش باد از سمت شهریار اقامت را دلپذیر میکند و ضمنا تردد جاده ای هیچوقت ترافیک مسیر جاجرود را ندارد . چرا که اصولا ما در مسیر شمال رو ها قرار نداریم و تردد همیشه روان است . ضمنا قیمت مسکن در حال حاضر از یک میلیارد هست تا 15 میلیارد که مربوط به خانه های ویلایی 500 متری میشود . درود🌺

  2. علی میرزایی گفته:

    پرند موقعیت محلی جالبی نداره،شما نخوای با مترو بری ، باید وسط کامیونا و تریلی ها رانندگی کنی ، ولی پردیس دیگه تقریبا به تهران چسبیده،با یه اتوبان بدون ماشین سنگین،
    الان دیگه حتی رودهن و گیلاوندهم ساخت و ساز انبوه داره میشه

  3. کیان گفته:

    از همه لحاظ پردیس بهتره هم آب و هوایی وهم از نظر نزدیکیش و هم اینکه بیشتر خودتهرانی ها اونجا زندگی میکنن اما پرند مثل اندیشه هزار ملیتی هستش

  4. الله گفته:

    پردیس روی گسل زلزله هست پرند بهتره پرند دارای آب و هوای تمیز و متعادل هست نزدیک فرودگاه امام نزدیک به اتوبان ساوه تهران دارای مترو هست خط اتوبوس رانی هست دارای پیشرفت شهرسازی و آینده دار هست همه امکانات رفاهی برخوردار و دارای پارک های باصفا ودلچسب هست ….

  5. امیر گفته:

    دولت طرحهای بسیار خفنی در جنوب غرب تهران دارد .مترو پرند آغاز تحولات است .افرادی که کارشان تهران هست به هیچ عنوان توصیه سرمایه گذاری در پردیس نمیشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز