برای رفع بی خوابی چه بخوریم؟ (درمان خانگی و پزشکی )

بی‌خوابی یا کم‌خوابی به دلایل مختلف می‌تواند اتفاق بیفتد و یافتن علل روحی یا جسمی این مشکل نیاز به تخصص ویژه دارد، چون در صورت تشخیص اشتباه شما دچار مشکلات بیشتری خواهید شد.

به گزارش کاماپرس، در برخی از موارد مانند چاقی و داشتن اضافه وزن، افراد ممکن است دچار بی خوابی شوند. با دانستن اینکه برای رفع بی‌ خوابی چه بخوریم، شما به سادگی می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

درمان های خانگی چون مصرف شیرگرم در زمان خواب می تواند در بهبود کیفیت خوابتان تاثیر بگذارد. اما گاهی نیاز است از شیوه های پزشکی چون جراحی بایپس استفده کنید. برای استفاده از مدل های جراحی باید بدانید هزینه عمل اسلیو معده چه تفاوتی با بایپس دارد.

این گزارش به بررسی برخی از عوامل بی‌خوابی از جمله چاقی و پاسخ به این سوال که برای رفع بی ‌خوابی چه بخوریم؟ پرداخته است.

علل بی خوابی چیست؟

دلایل مختلفی برای بی خوابی وجود دارد. این عوامل عبارتست از:

راز آسمان پایتخت

استرس

گاهی علت بی خوابی استرس کار و زندگی است در این حالت با یک دمنوش می توانید سطح استرس خود را کاهش داده و خوابی آرام را تجربه کنید، اما اگر این روند ادامه دار باشد، باید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

خوردن کافئین به میزان زیاد

یکی علل بی خوابی می تواند خوردن نوشیدنی های کافئین دار در زمان خواب باشد، این مدل از نوشیدنی با افزایش سطح انرژی شما مانع خواب شما می شوند.

چاقی و اضافه وزن

یکی دیگر از دلایل بی خوابی اضافه وزن است. گاهی با یک رژیم غذایی می توان این مشکل را حل کرد، اما گاهی برای درمان باید به سراغ روش های تهاجهی و جراحی رفت.

برای درمان بی خوابی چی بخوریم، خوبه؟

برای دانستن اینکه برای رفع بی ‌خوابی چه بخوریم باید ابتدا منشاء بی‌خوابی را کشف کرده و بر اساس آن رژیم غذایی مناسب را در پیش بگیریم.

علت بی خوابی می تواند استرس، عادات ناسالم غذایی، پرخوری، خوردن نوشیدنی هایی مثل قهوه در شب و … باشد. اگرچه بسیاری از مواد غذایی از نظر طب سنتی خواب‌آور هستند و بهترین روش کاهش وزن رژیم غذایی مناسب و ورزش است. اما در برخی افراد این موضوع نمی‌تواند راه حل دائمی و قطعی برای حل معضل بی‌خوابی شخص به خصوص در افراد دارای اضافه وزن باشد این افراد باید از روش های دیگری برای درمان خود بهره بگیرند.

غذاهای مناسب بی خوابی

خوراکی هایی که به بالا رفتن کیفیت خواب شما کمک می کنند. عبارتند از:

  • بادام
  • شیر گرم
  • کیوی
  • دمنوش بابونه
  • گردو
  • آلبالو
  • ماهی‌های چرب
  • کاهو
  • لبنیات

این مواد مغذی ممکن است به صورت موقت به بهبود روند خوابتان کمک کنند، اما تا زمانی که مشکل اساسی شناسایی و رفع نشود، همچنان معضل بی‌خوابی و کم‌خوابی ادامه خواهد داشت.

در واقع دانستن اینکه چه دلیلی باعث بی‌خوابی شده است، می‌تواند کلید حل این مساله باشد که برای رفع بی ‌خوابی چه بخوریم و بدون دانستن آن نمی‌توان امیدی به بهبود روند بی‌خوابی داشت.

مصرف ملاتونین

یکی از بهترین مکمل ها برای تنظیم چرخه خواب مصرف ملاتونین است. موز از جمله میوه هایی است که از ملاتونین تشکیل شده، پیشنهاد می کنیم مصرف آن را در برنامه خود قرار دهید.

بهترین نوشیدنی برای مشکل خواب

یکی از بهترین نوشیدنی ها برای حل مشکلات خواب، مصرف چای اسطوخودوس است. این چای همانند دمنوش بابونه عمل کرده و بهبود کیفیت خواب شما کمک می نماید.

اگر اضافه وزن داریم، برای رفع بی ‌خوابی چه بخوریم؟

بی‌خوابی می‌تواند عوارضی همچون چاقی و اضافه وزن به همراه داشته باشد و اضافه وزن نیز به خودی خود سبب بی‌خوابی و اختلالات خواب می‌شود. در واقع بی‌خوابی و اضافه وزن، دو عاملی هستند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و هر کدام می‌توانند منشاء به وجود آمدن دیگری باشد.

اگرچه روش قطعی وجود ندارد و هر فردی بر اساس شرایط خود می‌تواند با یک روش خاص به هدف خود در زمینه کاهش وزن برسد، اما می‌توان روش‌های کلی را بر اساس رژیم غذایی برای افرادی که از چاقی و اختلال خواب به طور همزمان رنج می‌برند، تجویز کرد.

استفاده از فستینگ و روزه داری برای افراد چاق

برای نمونه می‌توان از روش فستینگ یا روزه‌داری نام برد. روزه گرفتن به مدت دو روز در هفته می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین اصلاح رژیم غذایی نیز در این زمینه کمک کننده است. به عنوان نمونه می‌توان تمام خوراکی‌های غیرطبیعی را با مواد غذایی طبیعی جایگزین کرد. مصرف کافی آب، میوه و سبزیجات تازه و عدم مصرف فست فود و نوشابه تا حد زیادی کمک کننده است.

مصرف پروتئین، مکمل درمان بی خوابی

علاوه بر این، برای کسانی که از چاقی مفرط و بی‌‌خوابی رنج می‌برند و به دنبال یافتن این پاسخ هستند که برای رفع بی‌خوابی چه بخورند؟ می‌توان توصیه کرد که پروتئین را وارد وعده غذایی صبحانه خود کنند. مصرف پروتئین در صبحانه و در طول روز می‌تواند سوخت و ساز بدن را بالاتر برده و به فرد برای غلبه بر مشکلات چاقی و بی‌خوابی کمک کند.

اگر مواد غذایی کمک نکرد؟!

در برخی از موارد اضافه وزن و چاقی مفرط، تغییر رژیم غذایی و دانستن این موضوع که برای رفع بی‌ خوابی چه بخوریم نیز به رفع دائمی اختلال خواب کمک نخواهد کرد. در این زمینه می‌بایست از روش‌های پزشکی و جراحی استفاده کرد. برای نمونه می‌توان به روش‌هایی همچون عمل جراحی بای پس معده، عمل بای پس کلاسیک و عمل اسلیو معده و عمل جراحی ساسج اشاره کرد.

این نوع از جراحی‌ها می‌تواند فرد را برای همیشه از اضافه وزن و بی‌خوابی رها سازد و یک اقدام دائمی در این زمینه باشد.

کلینیک دکتر اعلمی مشهد

آشنایی با کلینیک تخصصی زیبایی دکتر اعلمی

کلینیک تخصصی زیبایی دکتر اعلمی، یکی از مراکز معتبر برای جراحی زیبایی و جراحی چاقی در مشهد است. این مرکز توسط دکتر سید فاضل اعلمی، متخصص جراحی عمومی و یکی از پزشکان شناخته شده ایران در این حوزه می باشد.

مواردی همچون انواع جراحی‌های لیفت، ساکشن و پروتز به همراه عمل‌های جراحی اسلیو معده، بای پس و ساسج در این مرکز انجام می‌شود.

علاقه‌ مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره آنلاین و استعلام هزینه عمل ‌های جراحی مانند هزینه عمل اسلیو معده می‌توانند به وبسایت رسمی کلینیک تخصصی زیبایی دکتر اعلمی به آدرس fazelalami.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن همراه 09153196844 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کلینیک دکتر اعلمی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز