ون برای اجاره بهتر است یا مینی بوس؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

این روزها اجاره انواع خودرو از جمله ون و مینی بوس برای سفرهای گروهی، تورهای گردشگری و به طور کلی تردد افراد با تعداد بالا بسیار رایج شده است.

به گزارش کاماپرس، ون و مینی بوس از انواع خودروهای ترابرد مسافر با ظرفیت بالا هستند که در مقایسه با اتوبوس قیمت مناسب‌تر و ابعاد جمع و جورتری دارند. اجاره ون یا اجاره مینی بوس برای سفر با توجه به نقش موثر آن‌ها در کاهش هزینه‌ها و همچنین جادار و راحت بودنشان، طرفداران بسیاری دارد.

این گزارش به بررسی شرایط اجاره ون و مینی بوس ‌پرداخته است.

تفاوت ون با مینی بوس

مینی بوس نوعی خودرو ترابرد مسافر است که معمولا در ظرفیت‌های بین 17 تا 30 نفره قابل اجاره است. از انواع مینی بوس معمولا برای سرویس مدارس، ادارات و امثال آن استفاده می‌شود. در مقابل، ون نیز نوع دیگری از خودروهای ترابرد مسافر یا گروه چند نفره از افراد است و ظرفیت آن بین 9 تا 17 نفر است. با توجه به شباهت‌های زیاد ون و مینی بوس، انتخاب بین آنها برای بسیاری از افراد به یک غدغه ‌تبدیل شده است. مهم‌ترین تفاوت‌های ون و مینی بوس در ادامه بررسی شده است.

راز آسمان پایتخت

ظرفیت ون و مینی بوس

مهم‌ترین تفاوت در اجاره ون و اجاره مینی بوس، ظرفیت هر یک از آنها است. همانطور که گفته شد، مینی بوس‌ها ظرفیتی بین 17 تا 30 و ون‌ها معمولا ظرفیتی بین 9 تا 17 نفر دارند؛ از این رو برای تردد افراد با تعداد بالا، اجاره مینی بوس گزینه بهتری محسوب می‌شود.

امکانات رفاهی

ون‌ها معمولا خودروهایی راحت‌تر و جادارتر از مینی بوس‌ بوده و امکانات بیشتری نیز دارند؛ با این حال برخلاف تصور معمول، امکانات ون یا مینی بوس به نوع و مدل آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال، مینی بوس وی آی پی مانند یک ون از تمام امکانات رفاهی از قبیل تلویزیون، تهویه مطبوع، تلفن همراه، وای فای، سیستم صوتی و سیستم نورپردازی برخوردار است. البته باید در نظر داشت که ون‌های توریستی به طور کلی با ون‌های عادی و حتی مینی بوس‌های وی آی پی متفاوت بوده و دارای امکانات ویژه‌ سفر همچون یخچال، گاز، تخت خواب، حمام و دستشویی هستند که عملا آن‌ها را به یک کمپر تبدیل می‌کند.

قیمت اجاره ون و مینی بوس

بیشتر افراد تصور می‌کنند که اجاره مینی بوس در مقایسه با اجاره ون مقرون به صرفه‌تر است. در این مورد باید توجه داشت که مقایسه قیمت اجاره ون و قیمت اجاره مینی بوس به هدف از اجاره و نوع نیاز و همچنین مولفه‌های دیگری همچون نوع ون یا مینی بوس، ظرفیت، مدت زمان اجاره مانند ساعتی یا روزانه و همچنین امکانات آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، اجاره ون توریستی با توجه به کاهش هزینه‌های سوخت و تعمیر و استهلاک و همچنین عدم نیاز به پرداخت هزینه اقامت در هتل و نظایر آن، برای یک سفر چند روزه گزینه به‌صرفه‌تری است. 

شرایط اجاره ون و اجاره مینی بوس

اجاره ون و اجاره مینی بوس با توجه به نوع اجاره از جمله روزانه یا ساعتی و همچنین اجاره با راننده یا بدون راننده شرایط متفاوتی دارد. به عنوان مثال، اجاره مینی بوس و اجاره ون بدون راننده ملزم به ارائه مدارک ضروری همچون کارت ملی، گواهینامه معتبر، چک و سفته است؛ در حالی که اجاره بدون راننده ون و مینی بوس نیاز به ارائه هیچ مدرکی نداشته و مسئولیت کلیه اتفاقات با راننده است.

ون و مینی بوس از کجا اجاره کنیم؟

در حال حاضر شرکت‌ها و مراکز متعددی در زمینه اجاره خودرو فعالیت می‌کنند. مجموعه «پی سپار» یکی از مراکز معتبر در حوزه حمل و نقل مسافران از جمله اجاره خودرو و تامین وسیله نقلیه برای بخش‌های گوناگون مانند حمل و نقل و گردشگری، انتقال پایانه‌ها، تردد درون شهری، دربستی بین شهری و نظایر آن است. این مجموعه انواع خودروهای مینی بوس، ون، اتوبوس و سواری ایرانی و خارجی را با بهترین شرایط و در سراسر ایران به صورت ساعتی و روزانه اجاره می‌دهد. مجموعه پی سپار با برخورداری از تخصص رانندگان کارآزموده و پرسنل مجرب، خدمات ویژه‌ای همچون ضمانت کیفیت خدمات، قیمت‌های منصفانه، ارائه خدمات به سراسر کشور در کوتاه‌ترین زمان و پشتیبانی 24 ساعته به مشتریان خود ارائه می‌کند.

متقاضیان برای اجاره انواع مینی بوس و ون می‌توانند به وبسایت پی سپار به آدرس https://peysepaar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 02144117400 و 09904040515 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : پی سپار
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز