معرفی چند ترند برتر هوشمندسازی خانه در سال 2024

هوشمندسازی خانه - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پيشرفت روزافزون تکنولوژی، گسترش استفاده از اينترنت و افزايش هزينه‌هاي زندگي، هوشمندسازي خانه را به يك ضرورت تبديل كرده است.

به گزارش کاماپرس، تا چند سال قبل به خانه‌هایي كه داراي امكانات و تجهيزات هوشمند بودند، به عنوان خانه‌هايي مجلل و لوكس نگاه مي‌شد؛ اما همانطور كه در حال حاضر زندگي بدون گوشي‌های هوشمند تقريبا غيرقابل‌تصور است، در‌آینده‌ای نزدیک وجود خانه‌های هوشمند هم همين وضعيت را خواهند داشت.

هوشمندسازی خانه چیست؟

هوشمندسازي خانه در‌واقع به معنی اتصال تکنولوژی و سرویس‌ها و تجهيزات خانه به وسیله یک شبکه ارتباطی است که کیفیت زندگی را بالا می‌برد و راحتی بيشتري را برای انسان خلق می‌کند؛ زیرا تجهیزات هوشمند و کنترل از راه دور، ما را از انجام کارها و وظایف تکراری اما ساده خلاص می‌کنند. این خلاصی، از یک سو باعث افزایش کیفیت زندگی و از سوی دیگر، منجر به‌ آرامش ذهنی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هوشمندسازی خانه؛ سیستم‌های حفاظتی پیشرفته

امروزه گزينه‌هاي متعددي براي هوشمندسازي خانه وجود دارد؛ از انواع و اقسام لوازم خانگی هوشمند گرفته تا کنترل نور خانه از راه دور و یا چک‌کردن داخل ویلا و خانه شخصی از کیلومترها آن‌ورتر. اقداماتی که هم خیال افراد را از سرقت راحت می‌کند و هم باری از دوش آنان برای طی مسافت‌های طولانی برمی‌دارد. در واقع، سیستم های حفاظتي و امنیتی و ایمنی هوشمند خانه، شما را در برابر عوامل خارجی، سرقت و شرایط اضطراری بیمه می‌کند.

راز آسمان پایتخت

 

هوشمندسازی خانه- کاماپرس

هوشمندسازی خانه؛ از نورپردازی تا سیستم تهویه

نورپردازی هوشمند می‌تواند در کنار سناریوهای متعدد، شما را از کلیدهای قدیمی برق بی‌نیاز کند. لامپ‌های هوشمند، خانه افراد را در هر ساعت از شبانه‌روز با نور‌های گوناگون رنگ‌آمیزی و دکوراسیون داخلی را متحول می‌کند. سیستم‌های تهویه و تصفيه هوشمند نیز نه تنها آرامش محیطی به ارمغان می‌آورند، بلکه باعث می‌شوند که در فضای آلوده و پرترافیک شهری، سالم‌تر نفس بکشید.

هوشمندسازی خانه؛ آيفون‌هاي هوشمند

يكي از كارآمدترين ابزارهاي هوشمندسازي خانه، آيفون‌ها و سيستم‌هاي ارتباط داخلي هستند. هنوز هم بسياري از ساختمان‌ها و مجتمع‌ها از آیفون‌های دکمه‌‌اي قدیمی استفاده می‌کنند؛ اما امروز آيفون‌هاي هوشمند، جايگزين مناسبي براي اين سيستم‌هاي قديمي به شمار می‌رند. به‌عنوان مثال، بارها اتفاق افتاده كه دوست و آشنایی به خانه شما سر بزند و شما در خانه نباشيد، مهمانان مجبورند مدتی در راهروها سرگردان بمانند؛ اما با استفاده از آیفون‌های پیشرفته‌ متصل به اینترنت، شما می‌توانید میهمانان خود از کیلومترها آن‌ورتر ببینند و مستقیما با آن‌ها حرف بزنید و در را بازکنید.

این آیفون‌های هوشمند که اکثر با موبایل کنترل می‌شود، به مالک خانه این امکان را می‌دهد که هم‌زمان با صحبت با مخاطب پشت‌درمانده، درب ورودی را باز کند و یا اجاز دهد که پیک، بسته پستی را در داخل خانه قرار دهد.

هوشمندسازی خانه - کاماپرس

هوشمندسازی خانه؛ يخچال فريزر هوشمند

يكي از جذاب‌ترين و كاربردي‌ترين تجهيزات براي هوشمند‌سازي خانه، یخچال‌‌و فریزرهای هوشمند هستند. اين يخچال‌های هوشمند تمام وظایف همیشگی که از این دستگاه‌ها می‌شناسیم را با برنامه‌ای دقیق‌تر و کم‌نقص‌تر بدون دخالت انسان اجرا می‌کنند.

با داشتن اینترنت اشیاء و اتصال يخچال‌وفريزر هوشمند به آن از طریق سیستم وای‌فای، می‌توان تا حد بسیاری در مصرف انرژی صرفه‌جویی و از تولید ضایعات غذا جلوگیری کرد.

اين ابزار جذاب هوشمندسازي خانه همچنين پاسخگوي دستورات صوتی هستند و نيز می‌توانند برای رفع کمبود موجودی یخچال، پیشنهاداتی به صاحب خانه بدهند. معمولا یک تابلوی اعلانات دیجیتال برای اطلاع از وضعیت درون یخچال، در اختیار کاربر قرار داده می‌شود.

از سوی دیگر، در برخی از مدل‌های پیشرفته، فناوری هوش مصنوعی با دوربین‌های تعبیه‌شده در یخچال‌های هوشمند ادغام شده‌اند؛ این قابلیت به‌طور خودکار می‌تواند مواد غذایی و نوشیدنی‌های ذخیره‌شده را شناسایی کند.

برخی از یخچال‌های هوشمند به‌کمک فناوری هوش مصنوعی از ویژگی یادگیرنده هوشمند بهره می‌برند که تنظیمات مورد نیاز دما، یخ و غیره را بر اساس الگو‌های کاربر پیش‌بینی و اجرایی می‌کند.

شایان ذکر است که هوشمندسازی ساختمان ممکن است در ابتدا پرهزینه به نظر برسید، اما هزینه پرداختی برای اجری طرح هوشمندسازی خانه، نه تنها امور روزمره را تسهیل و ایمن‌تر می‌کند، بلکه در دراز مدت ضمن کمک به صرفه‌جویی در انرژی، از بسیاری هزینه‌های کاذب می‌کاهد.

انتهای پیام

مرتبط با : جهان اسمارتحفاظ تصویر کارمانیافریتز
دادپویان
ایده سبز
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز