درآمد نجومی امارات از گردشگری در سال ۲۰۲۴

نمایشگاه گردشگری دبی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

امارت متحده عربی توانست بعد از سرمایه‌گذاری‌های متعدد به‌ویژه پس از پایان اپیدمی کرونا، بار دیگر شاهد افزایش درآمد خود از صنعت گردشگری باشد.

به گزارش کاماپرس به نقل از سایت tourism-review، طبق تحقیقات انجام شده، این کشور عربی در سال جاری میلادی شاهد رشد ۱۴.۴ درصدی در میزان گردشگری ورودی خود خواهد بود و تا سال آینده میلادی نیز بیش از ۲۹ میلیون نفر از این کشور بازدید خواهند کرد.

این در حالی است که کارشناسان انتظار دارند که درآمد گردشگری در کل کشور امارات متحده با رشدی ۹.۷ درصدی تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به رقمی بالغ بر ۴۴ میلیارد دلار برسد.

در این گزارش آمده است که در سال گذشته میلادی، شهروندان کشورهای هند، عربستان سعودی، بریتانیا، چین و عمان بیشترین میزان ورود گردشگر به این کشور را داشته‌‌اند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در گزارش خبرگزاری جهان عرب (AWP) نیز آمده است که میزان ورود گردشگر به امارات بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ میلادی همچنان با رشدی ۷.۱ درصدی روند صعودی خواهد داشت و تا پایان سال ۲۰۲۸ میلادی، حدود ۳۵ میلیون گردشگر از این کشور بازدید می‌کنند.

در صورت تجربه چنین رشدی، امارات در سال ۲۰۲۸ میلادی بیش از ۵۸ میلیارد دلار از این صنعت درآمد دارد که به توسعه همه‌جانبه این کشور عربی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

در همین راستا قرار است، نمایشگاه توریسم و گردشگری (ATM) از ۱۷ الی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دبی برگزار شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه در واقع شناسایی بازارهای سفر در کشورهای عربی است.

بنابراین، فعالان حوزه گردشگری و صاحبان آژانس‌های گردشگری با معرفی خود در این نمایشگاه می‌توانند بازار وسیع‌تری را برای پیشبرد اهداف خود بیابند. در این نمایشگاه ۲۰۰ فعال برتر حوزه گردشگری سخنرانی خواهند کرد و بیش از ۵۰ رویداد مختلف در این همایش بزرگ گردشگری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : ایلیاگشتسام سیر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز