ارزش صنعت هتلداری در امارات به ۷ میلیارد دلار می‌رسد

صنعت هتلداری-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

متخصصان حوزه صنعت گردشگری بر این باورند که صنعت هتلداری در کشورهای حوزه خلیج‌فارس به‌زودی به دوران طلایی خود خواهد رسید؛ چراکه ارزش بازاری این صنعت تنها در امارات متحده عربی تا سال ۲۰۲۶ میلادی به ۷ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش کاماپرس به نقل از سایت eyeofriyadh، در حال حاضر رشد صنعت گردشگری در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به یکی از اولویت‌های اصلی دولت‌ها تبدیل شده است.

طبق گزارش شرکت حسابداری مالی دیلویت مستقر در بریتانیا، در حال حاضر تنها در شهر دبی در امارات متحده عربی، بیش از ۱۵۰ هزار اتاق هتل وجود دارد و این میزان از اتاق‌‌های موجود در پایتخت‌های بزرگ جهان مانند لندن، نیویورک و حتی بانکوک بیشتر است.

طبق اطلاعات منتشرشده از اداره اقتصاد و گردشگری دبی (DET)، این شهر در سال ۲۰۲۳ پذیرایی ۱۷.۱۵میلیون نفر بازدیدکننده بود که این افراد حداقل یک شب را در این شهر تجاری اقامت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

رشد صنعت هتلداری در ریاض و دوحه

در این گزارش آمده است که از میان دیگر کشورهای عربی، ریاض نیز از نظر رشد ساخت هتل پیشتاز بوده و اکنون در پایتخت عربستان بیش از ۲۸ هزار اتاق مازاد وجود دارد که این رقم نسبت به سال‌های گذشته رشد ۱۳۴ درصدی داشته است.

همچنین تعداد ساخت و راه‌اندازی هتل‌ در دوحه نیز نسبت به یک دهه گذشته، ۲ برابر شده است و در این شهر اکنون حدود ۴۰ هزار اتاق هتل، آماده پذیرایی از گردشگران است.

دانیل کورتیس، مدیر برگزاری نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی ATM در این‌باره می‌گوید که اولویت دولت‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری نشان‌دهنده این است که این صنعت آینده درخشانی در پیش دارد و کشورهای حوزه خلیج‌فارس در آینده نزدیک می‌توانند پذیرایی مهمان‌های بسیاری باشند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز