قبل از خرید کولرهای جنرال گلد بخوانید

لست سکند

استفاده از کولر گازی به خصوص برای مناطق و شهرهایی که آب و هوای بسیار گرم یا مرطوب دارند، مناسب است. این کولرها می‌توانند در فاصله زمانی کمی فضا را خنک کنند. به علاوه امکان گرم کردن فضاها و تولید باد گرم را هم دارند. از دیگر مزایای استفاده از گولر گازی عدم وجود رطوب در هوای تولیدی آن است. افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می‌کنند، اهمیت این ویژگی را به‌خوبی می‌دانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

با آنکه خرید کولر گازی امر ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما باید توجه داشت که رعایت برخی نکات قبل از خرید ضروری است. شناخت نیازها و در نتیجه انتخاب مناسب باعث می‌شود خرید رضایت‌بخش باشد. انتخاب کولر گازی نامناسب رضایت از خرید را کاهش می‌دهد. در ادامه کاماپرس نکاتی که باید قبل از خرید بخوانید را ذکر می‌کند.

به اندازه فضا توجه شود

اولین نکته که باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که کولر گازی قرار است برای چه فضایی استفاده شود. اندازه فضا تأثیر مستقیمی در انتخاب کولر با توان و نوع مناسب دارد.

راز آسمان پایتخت

به عنوان مثال کولرهای گازی ایستاده برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. در مقابل کولرهای گازی پرتابل یا قابل حمل برای فضاهای کوچک کاربردی هستند. به علاوه باید توان کولر را هم مورد توجه قرار داد. اگر قرار است فضایی کوچک توسط کولر خنک و یا گرم شود، استفاده از یک کولر 12 هزار مناسب است. در حالی که کولرهای 60 هزار برای تهویه مطبوع فضاهای بزرگ مناسب هستند.

کلاس آب‌وهوایی کولر گازی

نکته بعدی در خرید کولر گازی، توجه به کلاس آب‌وهوایی آن است. به طور کلی سه کلاس آب‌وهوایی تی1، تی2 و تی3 تعریف شده‌اند. کولرهای با کلاس آب وهوایی تی3 برای مناطق بسیار گرم مناسب هستند. این کولرها معمولا برای استفاده در مناطق جنوبی کشور مناسب است.

کلاس آب‌وهوایی تی2 مربوط به مناطق خنک و سردسیر است. قابلیت گرمادهی این نوع کولرها بیش از قابلیت سرمادهی استفاده می‌شود. در نهایت کولرهایی با کلاس آب‌وهوایی تی1 برای مناطق معتدل مناسب است. در مناطقی که حداکثر دمای آنها در تابستان از 45 درجه بالاتر نمی‌رود، می‌توان از این نوع کولر استفاده کرد. شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان، شهرهای شمالی و … مناطق مناسبی برای استفاده از این نوع کولر هستند.

استفاده از کولر اسپیلت یا داکت اسپیلت؟

باید تفاوت کولرها و ویژگی‌های هرکدام را به خوبی شناخت، تا انتخاب مناسبی صورت گیرد. ویژگی منحصر به فرد کولرهای داکت اسپیلت، استفاده از یک یونیت خارجی برای چندین یونیت داخلی است. در حالی که در انواع دیگر، هر خروجی نیاز به یک یونیت خارجی دارد. اگر قرار باشد، فضایی با چندین اتاق جدا از هم خنک یا گرم شوند، بهتر است که از کولر داکت اسپیلت استفاده شود.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های کولر گازی را بشناسید

در کولرهای مختلف از فناوری‌ها و سیستم‌های مختلفی استفاده می‌شود. زندگی در یک منطقه آب‌وهوایی مرطوب نیاز به یک کولر گازی با قابلیت باد خشک دارد. با فعال کردن این قابلیت، هوای تولیدی توسط کولر کاملا بدون رطوبت می‌شود.

سیستم مطبوع‌کننده یا ضدعفونی کننده هوا دیگر فناوری کاربردی است. این قابلیت به خصوص برای افرادی که بیماری‌های ریوی از قبیل آسم دارند مناسب است. با فعال کردن این سیستم ذرات معلق و میکرو ارگانیزم‌ها فیلتر می‌شوند. بوی نامطبوع فضا نیز از بین برده می‌شود.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، نوع کمپرسور دستگاه است. با کمپرسور اینورتر دمای محیط ثابت نگه داشته می‌شود. در واقع زمانی که محیط به دمای مورد نظر رسید، کمپرسور با سرعت کمتری فعالیت می‌کند. این درحالی است که کمپرسور روتاری کاملا خاموش می‌شود. اگر میزان برقی مصرفی و ثابت بودن دمای محیط اهمیت بالایی دارد، می‌توانید کولر گازی با کمپرسور اینورتر تهیه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : جنرال گلد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز