هزینه خرید جهیزیه ساده چقدر می شود؟ + اینفوگرافی

خرید جهیزیه_ کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

افزایش تورم و بالارفتن قیمت‌ها از یک سو و عدم واردات اجناس خانگی خارجی از سوی دیگر، اخیراً ایرانی‌ها را از خرید لوازم خانگی نو منصرف کرده است؛ اما وقتی پای خرید جهیزیه به میان می‌رسد، دیگر نمی‌توان خرید لوازم ضروری را به فردا موکول کرد و باید روانه بازار شد.

به گزارش کاماپرس، هرچند که خرید جهیزیه یکی از سنت‌های قدیمی ایرانیان است و از دیرباز خانواده‌ها با دل‌ خوش به سراغ خرید لوازم‌خانگی جدید برای زندگی آینده دختر یا پسرشان می‌رفتند، اما امروزه نابسامانی و افزایش ناگهانی قیمت‌ها بسیاری از خانواده‌ها را با چالش جدیدی روبه‌رو کرده است؛ چالشی که راه فراری برای آن تقریباً وجود ندارد.

در این میان زوجین و حتی خانواده‌ها پیش از هر اقدامی به‌دنبال تعیین بودجه نهایی خرید جهیزیه و یا تکمیل لوازم‌خانگی خود هستند. هرچند تعیین‌کردن کف و سقف این بودجه تقریباً غیرممکن است؛ اما در این گزارش خواهیم گفت که برای خرید یک جهیزیه ساده به چه میزان بودجه نیاز دارید.

خرید اقساطی جهیزیه

بالارفتن شدید قیمت‌ها از سوی دیگر باعث شده که برخی از خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های طبقه متوسط به خرید اقساطی روی بیاورند و در انتها هزینه بیشتری را نیز پرداخت کنند. برخی دیگر، به‌ویژه زوجین جوان ترجیح می‌دهند که اجناس دست‌دوم را بخرند.

در همین ابتدا بهتر است بگوییم که اگر قصد خرید جهیزیه را دارید، کار امروز را به فردا موکول نکنید؛ چراکه افزایش نرخ دلار باعث می‌شود که بودجه شما به‌شدت بالا برود. همین موضوع باعث شده که بسیاری از فروشندگان لوازم‌خانگی در بازار، نرخ مشخصی به خریداران نگویند و اجناس خود را تا مشخص‌شدن و ثبات بازار ارز در انبارها نگه دارند.

راز آسمان پایتخت

در چنین شرایطی، خانوارها که تمایل زیادی به خرید لوازم‌خانگی دارد، در بازارهای معروف مانند امین‌حضور، تنها با یک جمله برخورد می‌کنند که “نمی‌فروشیم”.

هزینه نجومی خرید یک جهیزیه معمولی

در همین حال، برخی از خانوارها با دسته‌بندی‌کردن اولویت‌ها به سراغ لوازمی می‌روند که مهم‌تر است اما باید گفت که به طور معمول خرید یک جهیزیه ساده حداقل ۲۵۰ میلیون تومان آب می‌خورد و اگر زوجین بخواهند به سراغ خرید لوازم‌خانگی برند بروند، باید حداقل بودجه یک میلیارد تومانی داشته باشند.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار یک اینفوگرافیکی، نرخ کنونی برخی از اقلام ضروری در سال ۱۴۰۳ را بررسی کرده است؛ در این نمودار قیمت یک یخچال‌ فریزر حدود ۴۰ میلیون تومان، ماشین لباسشویی ۲۰ میلیون تومان، تلویزیون ۹ میلیون تومان، خرده‌ریز آشپزخانه ۲۰ میلیون تومان و خرید یک‌دست مبل و میز ناهارخوری به همراه سرویس خواب حدوداً ۳۵ میلیون تومان تخمین زده شده است.

خرید جهیزیه- کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز