هزینه موکت کردن خانه ۸۰ متری چقدر است؟

هزینه موکت کردن- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

فرش و موکت در فرهنگ ایرانی از دیرباز نقش مهمی داشته است؛ درگذشته یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها، خرید فرش‌های دستباف بود که باگذشت زمان همچنان ارزش خود را حفظ می‌کردند. اما چند سالی است که فرش‌های ماشینی با همان طرح‌ها و سپس موکت وارد خانه‌های ایرانیان شدند.

از سوی دیگر، با پیشرفت صنعت نساجی، موکت‌ها نیز دیگر از آن حالت زبر و با رنگ‌های محدود خارج و اکنون با طرح‌های متنوع و رنگارنگ و شبیه فرش‌های ماشینی تولید می‌شوند. این تنوع باعث شده که عده‌ای زیادی به‌جای هزینه سنگین کف‌پوش‌ها، به خرید موکت‌ها با طراحی متنوع روی بیاورند و جان تازه‌ای به خانه خود ببخشند.

از همین رو کاماپرس در این گزارش قصد دارد تا هزینه موکت کردن یک‌خانه ۸۰ متری را بررسی کند؛ اما پیش از خواهیم گفت که برای انتخاب درست موکت باید چه نکاتی را در نظر گرفت.

بیشتر بخوابید:

انتخاب درست برای خرید موکت

پیش از هر چیزی توجه کنید که نوع الیاف به‌کاررفته شده و انتخاب موکت باکیفیت و بادوام در درجه اول اهمیت است. اکنون برای تولید موکت‌ها از مواد مختلفی مانند نایلون، پلی‌پروپیلن و پلی‌استر استفاده می‌شود که هریک ویژگی خاص خود را دارند و همچنین یکی از عوامل اصلی در افزایش قیمت نهایی به‌شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

همین ابتدا باید گفت که موکت‌های کبریتی و نمدی، از انواع دیگر موکت‌های موجود در بازار ارزان‌تر هستند. این نوع از موکت‌ها قدیمی‌تر و زبرتر هستند و به همین دلیل بیشتر برای کف هتل‌ها و سالن‌های بزرگی مناسب هستند. در مقابل موکت‌های تافتینگ و پرز بلند که بافتی فرش‌مانند، ضخامت بالا و پرزهای لطیف دارند، گران‌تر اما بادوام هستند.

از سوی دیگر، این گروه از موکت‌ها در مقایسه با فرش‌های ماشینی ارزان‌ترند و کارایی آنان اما تقریباً مشابه همدیگر است. موکت‌های تافتینگ بیشتر برای اتاق‌های نشیمن و پذیرایی خریداری می‌شوند.

هزینه موکت _کاماپرس

موکت مناسب یک‌خانه ۸۰ متری

همچنین موکت را مناسب نوع فضای موجود انتخاب و دقت کنید که رنگ و طرح موکت می‌تواند اندازه و زیبایی فضا را به‌کلی تغییر دهد. برای موکت ‌کردن یک‌خانه ۸۰ متری بهتر است از موکت‌های رنگ روشن و ساده‌تر استفاده کنید؛ زیرا موکت‌های تیره و طرح‌دار فضای خانه شما را از آنچه که هست، کوچک‌تر نشان می‌دهند.

عوامل تأثیرگذار در هزینه موکت کردن خانه ۸۰ متری:

  • نوع و کیفیت مواد استفاده شده
  • طرح‌بندی و رنگ‌بندی
  • برند موکت
  • کیفیت در نگهداری و قابل‌شست‌وشو بودن‌
  • اندازه و مساحت
  • هزینه نصب
  • هزینه حمل‌ونقل

محاسبه هزینه موکت کردن خانه ۸۰ متری

برای‌آنکه حداقل پرتی را داشته باشید، بهتر است اندازه‌گیری دقیقی انجام دهید. اگر قرار است کل خانه ۸۰ متری موکت شود، تقسیم اتاق‌ها، کار اندازه‌گیری را آسان‌تر می‌کند. توجه کنید، فرقی نمی‌کند که تصمیم دارید خانه خود را موکت کنید یا دفتر کار و یا یک مجتمع تجاری، در نهایت یک فرمول وجود دارد؛ اما هرچقدر فضا بزرگ‌تر و قناسی بیشتری داشته باشد، اندازه‌گیری دشوارتر است.

نحوه اندازه‌گیری محیط برای نصب موکت

انواع موکت رول معمولاً با عرض ۳ متر ولی گاهی با عرض ۲ یا ۴ متری هم تولید می‌شود؛ بنابراین وقتی مقدار مشخص از یک رول موکت را می‌خرید، باید طول مورد نیازتان را بر مبنای عرض رول موکت خریداری کنید. بهتر است فضای کل خانه را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید و طول و عرض هر قسمت را جداگانه اندازه بگیرید. به‌عنوان‌مثال برای یک اتاق با عرض ۳ متر و طول ۶ متر، باید ۶ متر موکت با عرض ۴ متر خریداری کنید و اگر پذیرایی شما به‌عنوان‌مثال ۱۰ در ۱۰ متر و عرض موکتی انتخابی شما ۱۲ متر است، باید ۱۲ متر در ۱۰ متر موکت بخرید.

در همین حال، در شرایطی منطقی، یک متر از موکت دورریز می‌شود و بهتر است برای کل یک‌خانه ۸۰ متری، چند متر بیشتر موکت خریداری شود. همچنین یک نکته را به یاد داشته باشید که به‌غیراز قیمت خود موکت، هزینه‌های جانبی مانند هزینه نصب و حمل‌ونقل را هم باید در نظر بگیرید.

قیمت روز موکت در اردیبهشت ۱۴۰۳

در حال حاضر ارزان‌ترین موکت در بازار متری ۳۵ تا ۷۰ هزار تومان قیمت دارد. اما اگر بخواهید از یک شرکت معتبر  و برند،‌ موکتی باکیفیت مناسب بخرید، باید حداقل برای هر مترمربع رقمی بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بپردازید. در همین حال موکت‌های مناسب تشریفات نیز بیش از متری ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

در ادامه اگر خودتان توانایی نصب موکت را ندارید، قیمت لیست خدمات برای نصب موکت در جدول پایین آمده است:

 

هزینه موکت _کاماپرس

 

انتهای پیام

مرتبط با : آدین موکتآقای موکتپالاز آنلاینکفپوشان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز