آیا می‌توان از چمن مصنوعی به‌جای موکت استفاده کرد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه اکثر طراحان داخلی و دکوراسیون در طراحی ساختمان‌های با مساحت کم و برای پوشش فضاهای مختلف آپارتمان یا ویلاهای در دست‌ساخت، ترجیح می‌دهند که از چمن مصنوعی به‌جای موکت استفاده کنند.

به گزارش کاماپرس، یکی از اصلی‌ترین دلایل این اشتیاق برای استفاده از چمن مصنوعی آن است که این چمن‌ها فضای زندگی را زیباتر می‌کنند و به‌اصطلاح به آن روح می‌بخشند؛ چراکه در نگاه نخست این چمن‌های مصنوعی ظاهری شبیه به چمن طبیعی دارند.

این چمن‌ها از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند که بر اساس نوع الیاف به‌کار برده شده، برای تزیین یا زمین‌های بازی استفاده می‌شوند. این چمن‌ها را می‌توان در مکان‌های مختلف، از جمله بین سنگ، موزاییک، یا در حیاط و تالار نصب کرد.

 

چمن مصنوعی- کاماپرس

راز آسمان پایتخت

این ویژگی نصب روی سطوح مختلف و قابلیت انتقال این چمن‌ها، آنان را به یک جایگزین مناسب برای موکت تبدیل کرده است. از مزایای چمن‌های مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر گرما و سرما
  • مقاومت در برابر اشعه مضر خورشید
  • سطح تمیزتر و پاکیزگی راحت‌تر
  • قابلیت تعمیر و بازسازی
  • نصب آسان نسبت به باقی کف‌پوش‌ها
  • عایق صوتی و حرارتی
  • سازگار با محیط‌زیست
  • مقاومت در برابر کوبیدگی و پوسیدگی

کاربردهای گوناگون چمن مصنوعی به‌جای موکت

اگر می‌خواهید بدانید که طراحان داخلی امروزه چه فضاهای را به چمن مصنوعی اختصاص می‌دهند، بهتر است سری به کاتالوگ‌های معتبر بزنید و یا در سایت‌های اینترنتی کمی جست‌وجو کنید. این روزها از چمن‌های مصنوعی نه‌تنها در فضاهای بیرونی مانند تراس، حیاط و پشت‌بام، بلکه در فضاهای داخلی آپارتمان هم استفاده می‌شوند.

چمن مصنوعی برای آشپزخانه

اگر شما هم نه علاقه‌ای به سرامیک دارید و نه می‌خواهید کف آشپزخانه خانه‌تان را موکت کنید، می‌توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید. به گفته طراحان، با این کار هم فضای خانه زیباتر می‌شود و هم استفاده از محیط راحت‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، این چمن‌ها در برابر حرارت و آتش نیز مقاوم هستند.

شاید بهترین مکان برای استفاده از چمن مصنوعی بخشی از تراس و حیاط خانه یا ویلا باشد. این چمن‌ها بسیار شبیه نوع طبیعی خود هستند و فضای خارجی خانه را زیباتر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چمن مصنوعی برای حیوانات

چمن مصنوعی برای نگهداری حیوانات خانگی، به‌ویژه سگ و گربه بهترین است. شما می‌توانید به‌جای فرش یا موکت، بخشی از خانه خود را برای استفاده حیوانات خانگی، چمن نصب کنید. این چمن‌ها بسیار نرم هستند و ایجاد آلرژی هم نمی‌کنند و حیوانات خانگی خوابیدن روی این چمن‌ها را دوست دارند. همچنین به‌راحتی فضولات حیوانات، برگ‌های پوسیده و هر نوع کثیفی دیگری را می‌توان به‌سادگی از روی چمن، پاک کرد.

چمن مصنوعی برای اتاق کودک و ورزش در خانه

از این چمن‌های مصنوعی می‌توان برای اتاق کودک و فضای بازی بچه‌ها هم استفاده کرد. همچنین می‌توانید گوشه‌ای از خانه‌تان را چمن مصنوعی نصب و روی آن ورزش کنید.

قیمت چمن مصنوعی در بازار

در حال حاضر چمن‌های مصنوعی در بازار باتوجه به نوع کاربری آن، قیمت‌های متفاوت دارند. به‌عنوان نمونه چمن مصنوعی حیاط که ضدآب هم هست با چمن ورزشی متفاوت است و بر اساس جنس الیاف به‌کار برده شده رقمی در حدود ۱۱۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان برای هر متر دارند. اگر الیاف چمن مصنوعی فیبریل شده، کاملاً انعطاف‌پذیر و برگشت‌پذیر باشد، قیمت آن به بیش از متری ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. همچنین می‌توانید برای بالکن و در فضای خارجی خانه از تایل چمنی ۳۰ در ۳۰ استفاده کنید که ارزان‌ترین آن در بازار ۸۵ هزار تومان است.

در انتها باید گفت هزینه نصب چمن مصنوعی معمولاً پس از بازدید کارشناس اعلام می‌شود، چراکه بر اساس شرایط آب‌وهوایی و نوع استفاده، باید در نهایت چمنی را انتخاب کنید که برای شما بهترین گزینه روی میز باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : چمنزارخانه چمنشیراز چمن
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز