فرش 9 متری بهتر است یا 12 متری؟

فرش 9 متری - کاماپرس

ابعاد و اندازه فرش، از عوامل مهم و تعیین‌کننده در خرید آن و زیبایی دکوراسیون داخلی منازل است؛ از این رو انتخاب میان فرش 9 متری و فرش 12 متری با توجه به کوچک شدن سایز خانه‌ها بسیار اهمیت دارد. به گزارش کاماپرس، انتخاب ابعاد و اندازه مناسب فرش به مولفه‌های متعددی همچون اندازه و فضای محل قرارگیری آن، شیوه دکوراسیون و سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. در حال حاضر انتخاب بین فرش 9 متری و 12 متری، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است که با توجه به اهمیت آن در زیبایی خانه و همچنین قیمت فرش باید با دقت و حساسیت بالایی صورت گیرد.

فرش 9متری- کاماپرس

این گزارش به ارائه راهنمای انتخاب بین فرش 9 متری و فرش 12 متری ‌پرداخته است.

دلیل اهمیت اندازه و ابعاد فرش

در گذشته فرش ها بیش از آنکه در زیبایی خانه و منازل نقش داشته باشند، برای گرم نگه داشتن خانه‌ها استفاده می­شدند؛ به طوری که معمولا تمام کف خانه با انواع و اقسام فرش ها بدون توجه به ظاهر آن‌ها پر می‌شد، اما امروزه از فرش ها بیشتر به عنوان عنصری دکوراتیو و تزئینی در راستای طراحی داخلی و دکوراسیون خانه‌ها استفاده می‌شود؛ از این رو ابعاد و سایز فرش بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. به عنوان مثال دیگر کسی انواع فرش های کوچک و بزرگ را در خانه پهن نمی‌کند.

فرش 9 متری - کاماپرس

راز آسمان پایتخت

تفاوت­‌های فرش 9 متری و 12 متری

با توجه به گسترش زندگی شهرنشینی و افزایش آپارتمان‌های متراژ پایین، بیشتر افراد به سراغ فرش 9 متری و فرش 12 متری می­‌روند که ویژگی این دو فرش در ادامه شرح داده شده است.

فرش 9 متری

فرش 9 متری با ابعاد 2.5 در 3.5 متر، یکی از اندازه های متداول در فرش ماشینی است. این فرش با توجه به محدودیت دستگاه های فرش ماشینی در بافت عرض آن، معمولا با قیمت بیش از متراژ آن به فروش می‌رسند؛ با این حال، فرش 9 متری دارای ابعاد متعارف و استاندارد بوده و از این نظر گزینه بسیار مناسبی برای بخش‌های مختلف خانه است. از فرش 9 متری می‌توان برای اتاق پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کرد. حتی در برخی از خانه‌های بزرگ نیز به جای یک فرش بزرگ از چند فرش 9 متری استفاده می‌شود.

فرش 9 متری - کاماپرس

فرش 12 متری

فرش‌ 12 متری با ابعاد 3 در 4 متر، از دیگر انواع فرش ماشینی است که معمولا محبوبیت بسیاری دارد. فرش 12 متری تنها کمی از فرش 9 متری بزرگ تر بوده و از این نظر انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است.

فرش 9 متری بخریم یا 12 متری؟

فرش 9 متری و فرش 12 متری دارای مزایای خاص خود بوده و انتخاب بین این دو فرش باید با توجه به فاکتورهای متعددی صورت گیرد که در ادامه شرح داده شده است.

متراژ منزل: نخستین نکته برای خرید فرش 9 متری یا فرش 12 متری، بررسی تناسب ابعاد فرش با متراژ خانه یا محل قرارگیری آن است. به عنوان مثال در برخی موارد، فرش 9 متری فضای بیشتری برای قرار دادن دیگر اجزای خانه در اختیار افراد قرار می‌دهد.

نحوه قرارگیری وسایل منزل: نکته مهم دیگری که در انتخاب بین فرش 9 متری و فرش 12 متری باید در نظر داشته باشید، نحوه قرارگیری وسایل منزل در خانه است. به عنوان مثال اگر دوست ندارید که وسایل خانه مانند پایه‌های مبل، تلویزیون، کمد، بوفه یا حتی گلدان و مانند آن بر روی فرش قرار بگیرد، فرش 9 متری گزینه بهتری از فرش 12 متری است.

حمل و نقل و شستشو: یک فاکتور مهم دیگر در خرید فرش 9 متری یا 12 متری، جابه‌جایی و شستشوی فرش است. طبیعی است که فرش 9 متری در مقایسه با فرش 12 متری ابعاد کوچک تری داشته و حمل و نقل و شستشوی آن نیز بسیار راحت تر است.

محل قرارگیری فرش: محل قرارگیری فرش در خانه نیز در انتخاب متراژ فرش بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال متراژ اتاق ها و آشپزخانه ها در آپارتمان‌های امروزی معمولا پایین بوده و فرش 9 متری برای آن‌ها مناسب‌تر است.

بودجه مالی: موضوع مهم دیگری که در خرید فرش 9 متری یا فرش 12 متری باید در نظر گرفت، میزان بودجه مالی است. به عنوان مثال اگر فضای منزل بزرگ باشد، یک فرش 12 متری گزینه ارزان تر و به صرفه‌تری از دو فرش 9 متری است.

خرید مطمئن انواع فرش 9 متری از «قالی کاشان»

قالی کاشان به عنوان یکی از مراکز معتبر در زمینه فروش فرش های ماشینی کاشان، خدمات ویژه‌ای برای مشتریان خود فراهم کرده است. این مجموعه انواع فرش های ماشینی از بهترین برندها همچون فرش محتشم، فرش بزرگمهر، فرش عقیق، فرش میناز و دیرین فرش آریا را به صورت مستقیم و با قیمت کارخانه به مشتری می‌رساند. دیگر خدمات قالی کاشان شامل ارسال رایگان، گارانتی بازگشت وجه و ضمانت 120 ماهه است.

متقاضیان برای خرید انواع فرش 9 متری و 12 متری می‌توانند به سایت قالی کاشان به آدرس https://ghaliekashan.com مراجعه کنند یا برای دریافت مشاوره و خرید از طریق شماره تلفن همراه 09130677797 با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : قالی کاشان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز