۳ میلیارد مترمکعب تخفیف برای مشترکان خوش مصرف گاز

تورهای مسافرتی لحظه آخر

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ۳ میلیارد متر مکعب تخفیف برای مشترکان خوش مصرف گاز تخفیف در نظر گرفته شده است، گفت: این روند در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، مجید چگینی در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی ۱۴۰۳ با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری گازرسانی رایگان به خانواده‌های بهزیستی و کمیته انجام شد، گفت: همچنین مصوبات استانی برای تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی در استان‌های کم برخوردار در دست اقدام است.

تکمیل فاز یک و دو پالایشگاه گاز ایران

او با تاکید بر اینکه امسال پروژه‌های زیادی برای انتقال گاز داریم، تصریح کرد: امسال تکمیل فاز یک و دو پالایشگاه گاز ایران انجام خواهد شد. در مجموع ۱.۴ میلیارد دلار هزینه سرمایه گذاری پروژه‌های شرکت ملی گاز است.

بیشتر بخوانید: 

راز آسمان پایتخت

چگینی با اشاره به آغاز حرکت توسعه‌ای شرکت ملی گاز اظهار کرد: با توجه به سیاست کلی نظام، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه دارد. از این رو به دنبال تامین اقلام راهبردی از این شرکت‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه سالانه حدود ۱.۲ میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی گاز پیش‌بینی شده است. حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی و سرمایه خارجی انجام می‌شود. همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها از منابع داخلی شرکت استفاده خواهد شد.

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان 

قیومی مدیرعامل خانه گاز ایران نیز با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان ۷ هزار میلیارد تومان قرارداد با شرکت ملی گاز دارند، گفت: همچنین هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق معرفی دانش‌بنیان‌ها به صندوق‌های حمایتی تخصیص داده‌ایم.

قیومی با بیان اینکه دانش بنیان های ایرانی در تراز شرکت‌های بزرگ بین‌المللی اقدام کرده‌اند، افزود: شیرهای حساس در برابر زلزله از مهمترین دستاوردهای شرکت ملی گاز و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این نمایشگاه رونمایی شده است. این محصول توسط تعداد معدودی شرکت خارجی تولید می‌شود و طی سال‌های گذشته شرکت‌های بین‌المللی محصولات فناورانه حوزه گاز را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار نمی‌دادند.

عقلی مدیر دیسپاچینگ نیز در این نشست با بیان اینکه راهبری شبکه انتقال گاز در کشور اهمیت دارد، گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ نیروگاه برای تولید برق از گاز استفاده می کنند. در همین راستا، در زمان توطئه علیه شبکه انتقال گاز توانستیم مدیریت مناسبی برای خنثی سازی آن داشته باشیم.

عقلی درباره اینکه قطعی گاز منجر به عدم نفع ۴ میلیارد دلاری تولید شده است، اظهار کرد: طبق گزارش صورت‌های مالی شرکت‌های فولادی همه این شرکت‌ها در سال ۱۴۰۲ رشد سودآوری داشته‌اند. همچنین شرکت‌های فولادی از حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رانت ارزان گاز استفاده کرده‌اند که باید آن را در بهینه‌سازی مصرف استفاده کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : شرکت ملی گاز ایران
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز