جزییات همایش کرمان آیدکس 2024 / ارایه بیش از 200 پروژه سرمایه گذاری

دبیرکل همایش کرمان آیدکس 2024 (اردیبهشت 1403) با بیان اینکه 200 فرصت سرمایه‌گذاری در کرمان آیدکس معرفی ‌می‌شود، گفت: در این همایش فرصت‌هایی از ‌سرمایه‌گذاری در گردشگری، توسعه حلقه‌های پایین دستی معادن، فولاد، پتروشیمی و … ارائه ‌می‌شود.

علی نقوی دبیرکل همایش کرمان آیدکس در گفت‌وگو با کاماپرس با بیان اینکه دومین دوره رویداد کرمان آیدکس اردیبهشت 1403 برگزار ‌می‌شود، گفت: در همایش ‌امسال بیش از 200 عنوان ‌سرمایه‌گذاری تعریف ‌شده‌ است. مهمترین دستاورد این همایش نیز ارائه پیشنهادات ‌بخش‌ خصوصی است که در قالب پنل‌ها ارائه می‌شود.

بسته‌های سرمایه‌گذاری در همایش آیدکس

نقوی درباره جزییات بسته‌های ‌سرمایه‌گذاری همایش ایدکس، افزود: استان کرمان ظرفیت‌های بالایی دارد؛ برای نمونه از نظر گردشگری بسیار بکر است و با توجه به آثار تاریخی بی‌شمار، ‌فرصت‌های خوبی برای ‌سرمایه‌گذاری در گردشگری ارایه می‌دهد.

وی افزود: همچنین به واسطه معادن موجود در کرمان، امکان شکل‌گیری صنایع کوچک از فرولیاژها، پایین دست کاتد مس، پایین دست شمش فولاد نیز وجود دارد. در حوزه کشاورزی نیز توسعه گلخانه‌های هیدروپونیک ظرفیت بالقوه محسوب ‌می‌شود، چراکه در شرایط کنونی صادرات خوبی از صنایع غذایی به کشورهای عربی و بازار روسیه داریم.

راز آسمان پایتخت

به گفته وی، زنجیره پتروشیمی از دیگر ظرفیت‌های این استان محسوب ‌می‌شود. در واقع به واسطه نزدیکی به دریا و عبور خطوط گاز از کرمان که تامین کننده خوراک پتروشیمی‌هاست، بستری برای شکل‌گیری زنجیره پتروشیمی فراهم ‌شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

او با تاکید بر اینکه مهمترین اتفاق در این همایش پیشنهادات ‌بخش‌خصوصی در راستای مشارکت در توسعه کشور است، اظهار کرد: این پیشنهادات کارشناسی در قابل پنل‌های مختلف ارائه ‌می‌شود. در واقع ‌بخش‌خصوصی در تلاش است که با حاکمیت در زمینه توسعه کشور به نقطه مشترک برسد.

دبیرکل همایش کرمان آیدکس درباره میزان استقبال ‌بخش‌خصوصی از این همایش تصریح کرد: این همایش با مشارکت فعال اتاق ایران با جمع نخبگان ‌بخش‌خصوصی برگزار ‌می‌شود، به همین دلیل استقبال ‌بخش‌خصوصی هم زیاد بوده است.

حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در همایش کرمان آیدکس

او درباره حضور کشورهای خارجی در کرمان آیدکس، اظهار کرد: تا این لحظه نمایندگانی از کشورهای عضو اکو، گروه بریکس و کشورهایی که سطح تجارت بالایی با ایران دارند مانند امارات، عمان، هند و پاکستان حضور خواهند داشت.

نقوی درباره نحوه شناسایی ‌فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: این فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری بر مبنای طرح آمایش شناسایی و تدوین شده‌اند. در واقع پروژه‌ها به صورت مصداقی طراحی و ارایه شده‌اند.

او ابا بیان اینکه همایش کرمان آیدکس بزرگترین رویداد ‌سرمایه‌گذاری و توسعه در کشور است، گفت: مهمترین نکته آن پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در اقتصاد و توسعه محسوب ‌می‌شود.

دومین همایش کرمان آیدکس از 24 تا 27 اردیبهشت ماه در کرمان به مدت 4 روز برگزار می‌شود. تاکنون برای حضور در این همایش حضور مسئولانی مانند وزیر اقتصاد، معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس سازمان ‌سرمایه‌گذاری خارجی، رئیس صندوق توسعه ملی قطعی ‌شده‌ است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز