چگونه با 20 میلیون تومان سرمایه گذاری را شروع کنیم؟

پیش بینی وضعیت بورس در سال آینده-کاماپرس

در حال حاضر بهترین گزینه برای سرمایه گذاری 20 میلیون تومان خرید اوراق و ورود به صندوق‌های درآمد ثابت با سود بالای 27 درصد یا خرید سهام با مشورت افراد متخصص است.

به گزارش کاماپرس، در چند وقت اخیر تورم در اقتصاد به شکل سرسام آوری روند صعودی به خود گرفته‌است. همین مساله منجر به کاهش ارزش پول ملی شده و افرادی که سپرده گذاری اندکی دارند نگران کاهش ارزش پول خود هستند. به همین دلیل در این گزارش به گزینه‌های مناسب برای سرمایه های بسیار کم پرداخته شده است.

در حال حاضر بسیاری از افراد خانه دار یا دانشجو سرمایه‌های اندکی به‌اندازه 20 میلیون تومان دارند. این میزان سرمایه به قدری کم است که نمی‌توان در کسب و کاری مشارکت داشت، اما می‌شود با روش‌های مناسب سرمایه گذاری نسبت به تورم سود مناسبی برد.

خرید ربع سکه و طلا برای شروع سرمایه گذاری

در شرایط کنونی بسیاری از مردم برای اینکه بتوانند ارزش پول خود را حفظ کننند وارد معامله دلار و سکه طلا شده‌اند. برای نمونه افرادی که 20 میلیون تومان دارند با 16 میلیون و 800 هزار تومان یک ربع سکه طلا می‌خرند. اما از آنجایی که 7 میلیون و 900 هزار تومان از این قیمت حباب است احتمال افت قیمت آن وجود دارد. البته باید توجه داشت که سرمایه گذاری در بازار طلا تنها در صورتی می‌تواند سودآور باشد که با یک نگاه بلندمدت و حداقل سه ساله باشد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخواید:

خرید دلار برای شروع سرمایه گذاری

همچنین برخی از افراد سرمایه 20 میلیون تومانی خود را صرف خرید دلار می‌کنند. هرچند قیمت دلار در چند وقت اخیر رشد داشته و برخی کارشناسان مانند محمود مرادی معتقد است که قیمت واقعی دلار هم‌اکنون در محدوده 74 هزار تومان است. اما از آنجایی که دولت برای مهار نوسان بازار کالا نرخ دلار را سرکوب می‌کند، به نظر می‌رسد قیمت دلار هم رشد موقت داشته باشد و بعد از کاهش التهابات افت کند. به همین دلیل قیمت دلار هم مانند طلا در بلندمدت افزایش می‌یابد و سرمایه گذاران در صورت خرید ارز باید برای چند سال آن را نگهداری کنند.

مشارکت در بازارهای با بازدهی بالا

یکی دیگر از راههای سرمایه گذاری برای افرادی که 20 میلیون تومان دارند مشارکت در اوراق دولتی یا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت است که از طریق کارگزاری ها انجام می‌شود. در حال حاضر بسیاری از صندوق‌های درآمد ثابت یا اوراق با نرخ سود بین 27 تا 30 درصد قابل خریداری هستند. با توجه به اینکه دولت اعلام کرده که نرخ تورم در سال 1403 حدود 30 درصد هدف‌گذاری شده است افرادی که خیلی ریسک‌پذیر نیستند می‌توانند در این گزینه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه گذاری در بازار سهام

یکی دیگر از گزینه‌های سرمایه‌گذاری افرادی که سرمایه اندکی دارند و نمی‌خواهند از تورم عقب بمانند سرمایه‌گذاری در بازار سهام است. در مقطع کنونی بازار سهام نسبت به سایر بازارها ریسک کمتری دارد. سینا سلیمانی تحلیلگر بورس معتقد است که عقب ماندگی بورس نسبت به بازار طلا و ارز در سال 1402 حداقل 40 درصد است و این میزان می‌تواند جبران شود. به همین دلیل ورود به این بازار می‌واند برای سرمایه‌های کم مناسب باشد. اما افرادی که قصد خرید سهام دارند باید حتما از راهنمایی افراد صاحب نظر بهره‌مند شوند، زیرا معاملات نمادهای بورسی نیازمند آگاهی از وضعیت تکنیکال و بنیادی نمادهاست و افراد تازه کار اطلاع چندانی از این شرایط ندارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “چگونه با 20 میلیون تومان سرمایه گذاری را شروع کنیم؟

  1. احمد گفته:

    هیچ کدام بدرد نمی خوره..طلا و دلار بسیار گران هستند و پر ریسک. بورس که به باد دادن زندگیه..صندوق ثابت هم سود خیلی کمی می‌ده. خودم در این صندوق هستم ولی چاره ای ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز