ساخت آلاچیق و ویلا با قوطی و پروفیل، مراحل و قوانین

آلاچیق- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ساخت آلاچیق و ویلا با قوطی پروفیل فلزی در سال های اخیر رو به افزایش است زیرا ظاهری مدرن داشته و مزیت هایی نسبت به چوب دارد. در این مقاله صفر تا صد آموزش ساخت آلاچیق با پروفیل را بررسی می کنیم.

مراحل ساخت آلاچیق با پروفیل

 1- بررسی زمین

قبل از هر اقدامی باید زمینی که روی آن آلاچیق می سازید را بررسی کنید. زمین های کاملا صاف را انتخاب کنید چون زمین هایی که تخت نباشند و دارای خمیدگی باشند، عملیات نصب پروفیل ها را سخت تر می کند.

2- بررسی میزان تابش آفتاب در محل و شرایط جوی

آفتاب شدید یا باران های مکرر باعث می شود شما جنس پروفیلی که قرار است استفاده کنید را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. در محیط بارانی و مرطوب بهتر است از استیل یا پروفیل گالوانیزه استفاده کنید. برای آفتاب‌های شدید هم باید در نظر داشته باشید قوطی فلزی باعث افزایش دمای محیط زیر آلاچیق می شود.

3- اخذ مجوز از شهرداری

ساخت هر گونه آلاچیق حتی در حیاط خانه و در محیط خصوصی نیاز به مجوز دارد! پس اقدامات قانونی لازم برای ساخت آلاچیق را فرامشو نکنید.

4- اندازه گیری و برش پروفیل

بعد از مشص شدن اندازه های مورد نیاز، پروفیل که معمولا در شاخه های 6 متری موجود است را برش بزنید. برای برش های تمیز تر می توانید از برش لیزری و پیشرفته استفاده کنید.

راز آسمان پایتخت

5- خم کردن پروفیل

خم کردن و شکل دهی به پروفیل ها باید با دستگاه های مخصوص و پیشرفته انجام شود.

6- جوشکاری پروفیل

یکی از مهمترین مراحلی  که جنس پروفیل شما را تعیین می کند مرحله جوشکاری و اتصال پروفیل است. پروفیل هایی باید انتخاب کنید که قابلیت جوشکاری و شکل دهی مناسب را داشته باشند.

6- نصب پایه

نصب می تواند قبل یا بعد برش دهی وجوشکاری پروفیل باشد. پایه در چوب یا پایه بتنی قرار می گیرد تا ستون ها پایه ای مستحکم داشته باشند.

7- نصب قوطی فلزی بر روی پایه

پروفیل های فلزی به عنوان ستون های آلاچیق عمل می کنند و روی پایه ها قرار میگیرند.

 8- نصب پروفیل های فلزی به عنوان سقف آلاچیق یا ویلا

سقف مانند ستون همواره با آفتاب یا رطوبت تماس مستقیم دارد. جنس چروفیل باید مقاوم برابر پوسیدگی و زنگ زدگی باشد.

9- رنگ آمیزی و نصب پوشش آلاچیق

برای زیبایی بیشتر و یک لایه محافظ پروفیل، از رنگ مخصوص و پوشش های پلاستیکی، شیشه ای و… استفاده کنید. از آنجایی که هزینه قوطی گالوانیزه بالاتر است، اکثر مردم از قوطی فلزی معمولی استفاده می کنند و روی آن را رنگ می کنند تا از آن حفاظت شود.

مزایای ساخت آلاچیق با قوطی فلزی

  • وزن سبک

پروفیل‌ها نسبت به سایر مصالح ساختمانی همچون بلوک سیمانی، ترموود، چوب پلاست، شیشه سکوریت و… وزن کمتری دارند. این ویژگی، باعث سهولت در جابجایی و نصب آلاچیق‌ می‌شوند.

  • استحکام ومقاومت بالا دربرابر فشار و ضربه

پروفیل‌ها به دلیل جنس فولادی خود،در برابر فشارو ضربه مقاومت بالایی دارند به همین دلیل برای ساخت سوله با پروفیل انتخاب درستی هستند.

  • ماندگاری و طول عمر بالا:

پروفیل نسبت به سایر متریال‌ها مانند: بلوک سیمانی، ترموود، چوب پلاست، شیشه سکوریت و … از طول عمر بیشتر برخوردار هستند. و هزینه‌ی مراقبت و نگه‌داری کمتری دارند.

  • اجرای طراحی‌های متنوع:

یکی از ویژگی پروفیل‌ها، قابلیت شکل پذیری فرم دهی بالا می‌باشد. و این خصوصیت سبب شده تا با استفاده ازآنها طرح‌های متنوعی در ساخت آلاچیق‌ها اجرا کرد.

معایب ساخت آلاچیق با قوطی فلزی

اگر از پوشش گالوانیزه و مواد ضد زنگ استفاده نشود، پروفیل ها در تماس با آفتاب یا رطوبت سریعا دچار تخریب و پوسیدگی می شود.

آلاچیق - کاماپرس

البته مشکل بالا با یک روکش مناسب یا انتخاب جنس قوطی فلزی مناسب قابل حل است، اما بزرگترین عیب استفاده از پروفیل فلزی در ساخت آلاچیق ایجاد گرمای شدید در فصل تابستان است. برای حل این مشکل یا باید آلاچیق در معرض آفتاب نباشد یا دارای تهویه مناسب باشد و به صورت بسته ساخته نشود.

خرید آلاچیق فلزی پیش ساخته

با اینکه روش ساخت ویلا و آلاچیق فلزی گفته شد، اما بسیاری ترجیح می‌دهند از آلاچیق‌های فلزی پیش ساخته استفاده کنند. این آلاچیق های آماده با پروفیل ساخته می شوند.

ابزار مورد نیاز برای ساخت آلاچیق با پروفیل

  • چهارپایه
  • متر سنج (ابزار اندازه گیری طول)
  • دریل
  • چکش
  • انبر‌دست
  • ماژیک
  • دستگاه برش لیزری پروفیل
  • دستگاه جوشکاری
  • عینک ایمنی
  • کلاه ایمنی
  • دستکش ایمنی

معرفی سایت معتبر برای خرید قوطی فلزی؛ امروز آهن

در صورتی که برای ساخت ویلا یا آلاچیق خود به پروفیل‌های با کیفیت نیاز دارید می توانید بدون واسطه با بهترین قیمت بازار از سایت امروز آهن، پروفیل های فلزی خریداری کنید.

از طریق ادرس اینترنتی https://emroozahan.com یا تماس با شماره تلفن‌  02155510555 با کارشناسان امروزآهن تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : امروز آهن
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز