مدارک اجاره خودرو در دبی برای گردشگران

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اجاره ماشین در دبی یکی از نیازهای گردشگران برای سپری کردن مدت اقامت خود در این شهر است و به همین دلیل  اطلاع از مدارک اجاره خودرو در دبی برای این دسته از افراد ضروری است. داشتن این اطلاعات قبل از سفر می‌تواند به گردشگران کمک کند که با آمادگی بیشتری سفر خود را آغاز کنند و برنامه‌های سفرشان با مشکل روبه­‌رو نشود.

کاماپرس در این گزارش لیست مدارک اجاره خودرو در دبی را بررسی کرده است.

گواهینامه بین‌­المللی

گواهینامه بین ­المللی، اصلی‌ترین مدرک برای این منظور است؛ چرا که داشتن این گواهینامه به گردشگران اجازه رانندگی در کشورهای خارجی را می‌دهد. زمانی می‌توان این گواهینامه را دریافت کرد که فرد دارای گواهینامه رانندگی در ایران نیز باشد؛ چرا که در غیر این صورت، امکان دریافت گواهینامه بین­‌المللی وجود ندارد.

مرجع صدور گواهینامه بین­المللی، مرکز اتومبیلرانی و جهانگردی کشور مبداء بوده که در سال‌های اخیر امکان صدور آنلاین آن نیز در ایران مهیا شده است. با توجه به اینکه این گواهینامه سه سال اعتبار دارد، لذا باید گواهینامه اصلی نیز حداقل برای سه سال اعتبار داشته باشد. در این صورت می‌توان با ارائه مدارک و هزینه‌های لازم، گواهینامه بین­‌المللی را از این سازمان دریافت کرده و در هر کشور خارجی از جمله امارات متحده عربی اقدام به رانندگی کرد.

در واقع اولین و مهم‌ترین مدارک اجاره خودرو در دبی، داشتن گواهینامه بین‌­المللی رانندگی است که قبل از سفر باید نسبت به دریافت آن اقدام کرد.

راز آسمان پایتخت

اجاره خودرو در دبی - کارا پلاس

پاسپورت و ویزای معتبر

از دیگر مدارک اجاره خودرو در دبی می‌توان به پاسپورت و ویزای معتبر اشاره کرد. اگرچه این مدارک، اصلی‌ترین مدارک سفر به دبی یا هر مقصد گردشگری خارجی است و بدون داشتن آن‌ها امکان ورود به کشور خارجی وجود ندارد، اما به هر حال برای اجاره خودرو نیز باید این مدارک را به شرکت ارائه دهنده خدمات اجاره ماشین در دبی ارائه داد.

این مدارک جزو مدارک هویتی است و شناسایی گردشگر در خارج از کشور با این مدارک صورت می‌گیرد؛ لذا قبل از اجاره خودرو باید از به همراه داشتن این مدارک مطمئن شد.

ودیعه نقدی برای ضمانت

اگرچه ودیعه، جزو مدارک اجاره خودرو در دبی محسوب نمی‌شود، ولی مبلغ ودیعه را باید با هماهنگی در اختیار شرکت ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو قرار داد. این ودیعه نزد شرکت به عنوان امانت خواهد ماند و در زمان بازگرداندن خودرو و و در صورت نبود مشکل، به فرد باز پس داده خواهد شد؛ به همین دلیل بهتر است که برای بودجه‌­بندی بهتر سفر، قبل از مسافرت از میزان ودیعه مورد نیاز اطلاع حاصل کرد.

مدارکی که شرکت اجاره دهنده خودرو باید به گردشگر ارائه دهد

اگرچه مدارک اجاره خودرو در دبی بیشتر از طرف گردشگر به شرکت رنت یا اجاره دهنده ماشین ارائه می‌شود، اما گردشگر نیز باید برخی از مدارک را از این شرکت گرفته یا از وجود این مدارک مطمئن شود. یکی از این مدارک، قرارداد رسمی است که باید به مهر و امضای شرکت نیز برسد. در این قرارداد، تمام شرایط استفاده از خوردو، هزینه‌های اصلی و جانبی و میزان ودیعه قید می‌شود و جنبه حقوقی خواهد داشت.

همچنین گردشگر باید مطمئن شود که خودرو دارای مدارک مالکیتی درست و بیمه شخص ثالث معتبر و مناسب است. خودروهای لوکس ممکن است به هر دلیلی دچار آسیب شوند و برای اینکه گردشگر متحمل هزینه اضافی و هنگفت نشود، خودرو باید دارای مدارک مالکیتی معتبر و بیمه شخص ثالث و هر بیمه مورد نیاز دیگر باشد که تمام خسارات احتمالی را مورد پوشش قرار دهد. یکی از قوانین رانندگی در دبی، داشتن بیمه شخص ثالث است و معمولا شرکت‌های اجاره دهنده خودرو در دبی نیز به این موضوع توجه ویژه دارند.

اجاره خودرو در دبی با «کارا پلاس»

شرکت کارا پلاس، یکی از شرکت‌های اجاره دهنده خودرو در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی است. این شرکت در سال 2020 با هدف تسهیل اجاره خودرو برای ایرانیان خارج از کشور تاسیس شده و در طول مدت فعالیت خود، سطح کیفی و کمی خدماتش را در دبی افزایش داده است.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و اجاره خودرو در دبی می‌توانند به وبسایت کارا پلاس به آدرس اینترنتی karaplusrental.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 097143350830 در دبی و 02188510135 در تهران تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کاراپلاس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز