کولر گازی بخریم یا اسپلیت ؟

لست سکند

با نزدیک شدن به تابستان و گرم شدن هوا بازار فروش انواع لوازم سرماساز برای منزل، محل کار و … هم داغ می‌شود. البته با وجود تنوع بسیار گسترده این لوازم ممکن است بعضی‌ها سردرگم شوند که کدام وسیله سرمایشی به دردشان می‌خورد؟ پنکه، کولر آبی، کولر گازی یا اسپلیت؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در این مطلب به مقایسه دو مورد آخر پرداخته می‌شود؛ تفاوت کولر گازی با اسپلیت و در ادامه چند نمونه از پرفروش‌های این دو محصول معرفی و بررسی خواهند شد؛

شما بازدید کنندگان گرامی، در صورتیکه تمایل به انتخاب کولر گازی و اسپلیت در برندهای مختلف را دارید، می توانید با کلیک روی وبسایت دماپویا بهترین خرید را تجربه کنید.

اسپلیت چیست؟

اسپلیت یا اسپیلت یک وسیله سرمایشی است که در محیط کوچک و بزرگ می‌توان از آن استفاده کرد. این وسیله هوای گرم محیط را توسط کمپرسورها می‌گیرد و هوای سرد را از طریق کانال‌ها به محیط می‌دهد؛ اسپلیت این کار را تا زمانی ادامه می‌دهد تا به دمای تنظیم شده کاربر برسد. پس از آن،  وظیفه تعادل دما را دارد که محیط خیلی سرد یا خیلی گرم نشود.

راز آسمان پایتخت

اسپلیت‌ها دارای اجزایی همچون فن کولرگازی، کمپرسور برای سیستم سرمایشی، شیر انبساط دستگاه سرمایشی، کویل کولر و واحد کنترل کولر هستند تا دمای گرم محیط را گرفته و با سرما جایگزین کنند.

از مزایای اسپلیت‌ها می‌توان به عدم هدایت یکنواخت سرما و گرما به محیط، لوله‌کشی 15 متری میان بخش داخلی و خارجی، آلودگی هوای کمتر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اشغال کردن فضای کمتر، عدم آلودگی، دارای فیلترهایی برای ضدعفونی کردن هوا، عدم ایجاد ویروس در محیط و ابعاد گوناگون اشاره کرد.

با اینکه اسپلیت‌ها برای کار کردن به آب احتیاج ندارند ولی مصرف زیاد انرژی برق، سرمای شدید و همینطور سر و صدای بسیار زیادشان را می‌توان از جمله نکات منفی این وسیله دانست.

کولر گازی چگونه کار می‌کند؟

یکی از متداول‌ترین خنک‌کننده‌ها کولر گازی است که در بسیاری از منازل، اداره‌ها، پروژه‌ها و … استفاده می‌شود. کولرگازی توسط سیکل تبرید سرما ایجاد می‌کند. کولر گازی انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل می‌کند. باید بدانید کولرگازی برخلاف اسمش با انرژی برق کار می‌کند و تنها ارتباطش با گاز این است که مانند یخچال، برای کاهش دما از یک گاز مبرد استفاده می‌کند.

از مزایای کولرگازی می‌توان به قابل کنترل بودن دما در فضا اشاره کرد که همین سبب می‌شود به ازای هر یونیت نصب شده در ساختمان، دمایی متفاوت ایجاد شود. همچنین کولر گازی سیستم سرما و گرمای مستقلی در فضا ایجاد می‌کند و هر مصرف کننده می‌تواند مصرف را کنترل کند.

از معایب این دستگاه می‌توان جوابگو نبودن یک یا دو یونیت را نام برد و اگر یونیت اضافه شود با فضای محدود دچار مشکل خواهد شد و البته ظاهری ناخوشایند نیز خواهد داشت. از دیگر معایب این وسیله استفاده قابل توجه از برق است تا جایی که نسبت به اسپلیت‌هایی با ظرفیت مشابه مصرف برق بیشتری دارند.

در ادامه با پرفروش‌ترین اسپلیت‌ها و کولرهای گازی بازار آشنا خواهید شد:

اسپلیت کولر گازی تراست مدل تی ام اس آ بی 24 اچ تی 1 آ

قیمت: 23 میلیون و 529 هزارتومان

توان مصرفی این اسپلیت 2050 و محدوده ظرفیت سرمایشی آن 20 تا 30 هزار است. از برق تک فاز استفاده می‌کند و از کارایی آن می‌توان سرمایشی و گرمایشی را نام برد. این محصول یک کمپرسور روتاری دارد و با آب و هوای معتدل و گرم سازگار است.

اسپلیت کولر گازی تراست مدل تی تی اس ای 09 اچ تی 1 آی

قیمت: 14 میلیون و 600 هزارتومان

از امکانات این محصول می‌توان به تصفیه هوا اشاره کرد. این وسیله دارای یک پنل است و تا محدوده 10 هزار ظرفیت سرمایشی دارد.نمایش وضعیت این محصول نمایشگری روی پنل است و از برق تک فاز استفاده می‌کند و قابلیت سرمایشی و گرمایشی دارد.

اسپلیت کولر گازی هایسنس مدل اچ اف اچ-36 اف ام

قیمت: 24 میلیون و 500 هزارتومان

این محصول امکان تصفیه هوا را دارد و محدوده بالای 30 هزار را سرد می‌کند. نوع برق مصرفی این اسپلیت تک فاز است و نمایش وضعیت آن از طریق نمایشگر ال سی دی قابل مشاهده است. فیلتر این محصول از نوع پروبلین قابل شستشو است. حداکتر دما آن 30 درجه و حداقل دمای آن 18 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

اسپلیت کولر گازی وست پوینت

قیمت: 24میلیون و 520 هزار و 600 تومان

این اسپلیت دارای کمپرسور روتاری با تکنولوژی 70 درصد و موتور کم مصرف با تکنولوژی اینورتر است. وضعیت این دستگاه از طریق ال سی دی قابل مشاهده است و طراحی مدرن برد این محصول سبب می‌شود تا مقاومتی بیشتر در برابر خرابی داشته باشد. دکمه اکو این محصول برای حالت صرفه‌جویی و دکمه آ فیل آن برای تنظیم دمای خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسپلیت کولر گازی تی تی اس آر 12 اچ تی 1 آی

قیمت: 17 میلیون و 600 هزارتومان

این محصول محدوده 10 تا 20 هزار را سرما می‌دهد و امکان تصفیه هوا نیز دارد. نوع برق مصرفی این دستگاه تک فاز است و کارایی سرمایی و گرمایی دارد. کمپرسور آن  یک عدد و از نوع روتاری همچنین یک پنله است. وضعیت این محصول از طریق نشانگر روی پنل قابل مشاهده خواهد بود.

کولرگازی ایران رادیاتور مدل آی سی آ-12 چ- آ

قیمت: 10 میلیون و 679 هزارتومان

حداقل دمای این محصول -7 و رده مصرف انرژی آن آ است. این محصول امکان تصفیه هوا دارد و تا محدود 10 تا 20 هزار را خنک می‌کند. نوع برق مصرفی این دستگاه تک فاز و کارایی آن سرمایشی و گرمایشی است.

کولرگازی جی پلاس مدل جی آ سی-اچ وی 12 ام ان 1

قیمت: 14 میلیون و 489 هزارتومان

این محصول برای مناطق معتدل مناسب است و به کمپرسور هوشمند اینورتر با قابلیت کارکرد تا دمای 48 درجه تجهیز شده است. مدل چرخش و نوسان هوا توسط این محصول از بالا به پایین است و وضعیت دستگاه از طریق نمایشگر ال سی دی قابل مشاهده خواهد بود.

کولرگازی جنرال گلد مدل جی جی-اس 2000 پلاتینیوم

قیمت: 12 میلیون و 40 هزارتومان

این محصول دارای برق مصرفی تک فاز است و محدوده‌ای حدود 10 تا 20 هزار را سرد می‌کند البته این محصول کارایی سرمایش و گرمایش دارد. میزان پرتاب باد این دستگاه 8 و حداقل دمای آن 18 سانتی‌گراد است. پنل داخلی این محصول دارای لوله مسی و کابل است.

کولرگازی گرین مدل جی دبلیو اس-اچ 24 پی 1 تی آ

قیمت: 28 میلیون و 300 هزارتومان

این محصول امکان تصفیه هوا دارد و محدوده‌ای حدود 20 تا 3 هزار را ظرفیت سرمایش دارد. نوع آب و هوای سازگار با این محصول معندل و گرم است و این دستگاه دارای یک کمپرسور و یک پنل است. وضعیت دستگاه از طریق نمایشگر روی پنل قابل مشاهده است و از قابلیت آن می‌توان به نظافت آسان اشاره کرد.

کولرگازی وست پوینت مدل دبلیو آی تی 24119-ال اچ

قیمت: 30 میلیون و 364 هزارتومان

این محصول از برق تک فاز استفاده می‌کند و دارای کمپرسور کم مصرف با تکنولوژی اینورتر است. این محصول راندمان بالایی در گرمایش و سرمایش دارد و به نمایشگر ال ای دی مجهر شده است. حداکثر دمای این دستگاه 30 درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای آن 16 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : دماپویا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز