5 رستوران پرطرفدار در حومه تبریز

تورهای مسافرتی لحظه آخر

غذاهای لذیذ سنتی و محلی از مهمترین جاذبه‌های تبریز به شمار می‌رود و به همین دلیل اکثر این غذاها در رستوران‌های معروف تبریز سرو می‌شوند. برخی از رستوران‌های مجلل تبریز نیز در حومه این شهر و در مسیر شهرهای نزدیک تبریز مانند سردرود و صوفیان واقع شده‌اند و معمولا از نظر کیفیت غذایی نیز جزو رستوران‌های ممتاز محسوب می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش، رستوران‌های باکیفیت اطراف شهر تبریز برای گردشگران را معرفی می‌کند.

کاخ رستوران ایمانی

رستوران‌ زنجیره‌ای ایمانی ابتدا کار خود را از سردرود، شهری کوچک چسبیده به تبریز، آغاز کرد. این رستوران‌ها به دلیل کیفیت بالا و دکوراسیون خاص به سرعت موفق به جذب مشتریان فراوان و افزودن شعبه‌های جدید شد. از جمله بهترین و زیباترین رستوران‌های این مجموعه، می‌توان به کاخ رستوران ایمانی اشاره کرد که در شهر سردرود واقع شده است.

کاخ رستوران ایمانی یک فضای بسیار بزرگ و مجلل کاخ گونه را برای مشتریان فراهم کرده است. معماری داخلی این رستوران بسیار زیبا و برای مهمانان و گردشگران، خاطره‌انگیز خواهد بود. بیشتر غذاهای سرو شده در این رستوران شامل غذاهای سنتی بوده و غذاها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

گچ بری‌های مجلل، نقاشی‌های سقفی و دیواری، آب‌نماهای بزرگ و آبشارها و مجسمه‌های بسیار بزرگ و خاص تنها بخشی از دکوراسیون این کاخ رستوران هستند. این رستوران مناسب افرادی است که هم به کیفیت غذا و هم به معماری و تزئینات رستوران اهمیت می‌دهند.

راز آسمان پایتخت

کاخ رستوران ایمانی سردرود تبریز

رستوران برکه

رستوران برکه نیز در نزدیکی شهر سردرود در ابتدای جاده تبریز به بناب واقع شده است. برکه جزو رستوران‌هایی است که به شکل باغ سرپوشیده طراحی و ساخته شده است و نام خود را نیز از جوی‌ها و حوضچه‌های روان داخل رستوران گرفته است. در واقع در داخل این رستوران با جوی‌های پر از ماهی، درختان متنوع با پرندگانی که آزادانه در فضای رستوران پرواز می‌کنند و حتی درختان موزی که میوه هم داده‌اند روبرو خواهید شد.

به دلیل کیفیت بالای غذاهای این رستوران معمولا در روزهای تعطیل شاهد ازدحام مشتریان هستیم و ممکن است ساعت‌ها برای رسیدن نوبتتان منتظر بمانید. اما خوشمزگی غذاهای رستوران و محیط جذاب آن باعث می‌شود که این معطلی لذت‌بخش هم باشد. پیشنهاد می‌شود که آبگوشت‌ها و کوفته تبریزی‌های رستوران برکه را که با سنگک داغ سرو می‌شود، حتما امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

رستوران برکه سردرود تبریز

رستوران آنا

آنا رستورانی در نزدیکی رستوران برکه و در واقع رستوران رقیب برکه محسوب می‌شود. به همین دلیل در این رستوران نیز که به شکل باغی سرپوشیده ساخته شده است، بهترین غذاهای سنتی ایران و تبریز سرو می‌شود. به همین دلیل اگر هر کدام از این دو رستوران را انتخاب کنید، چیز خاصی را از دست نداده‌اید.

رستوران آنا فضای کوچکتری نسبت به برکه دارد و در روزهای تعطیل در این رستوران نیز باید منتظر مانده و نوبت بگیرید. آبگوشت ماهیچه و چلوکباب‌های بزرگ و کوبیده این رستوران بسیار محبوب هستند. آبگوشت‌ها با آتش زیرین روشن و سبزی دورچین سرو می‌شوند.

رستوران آنا سردرود تبریز

رستوران خدادوست

رستوران خدادوست نیز یکی دیگر از باغ روستوران‌های اطراف تبریز است که در نزدیکی شهر صوفیان به سمت شبستر قرار دارد. این باغ رستوران شامل بخش‌های سرپوشیده و روباز است و فضای بسیار بزرگی دارد. تنوع غذایی رستوران نیز بالا است و غذاهای سنتی ارائه شده در رستوران خدادوست دارای کیفیت خوبی هستند.

اگرچه فاصله این منطقه از تبریز نسبت به منطقه سردرود بیشتر است اما در روزهای تعطیل این رستوران نیز مملو از گردشگرانی است که از شهر تبریز یا سایر شهرهای اطراف به این منطقه می‌آیند.

رستوران خدادوست صوفیان

انتهای پیام

مرتبط با : الی‌ گشتتریپدالاهوسام سیرسفرمارکتطاهاگشتنامی گشت
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “5 رستوران پرطرفدار در حومه تبریز

  1. حامد گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    جاده تبریز به آذرشهر صحیح است.چون بناب با تبریز خیلی فاصله دارد و نزدیکترین مرکز شهرستان در مسیر ترانزیتی همیشه قید میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز