چگونه می توان صاحب ویزای توریستی آمریکا شد؟

ویزای توریستی آمریکا-کاماپرس

دریافت ویزای توریستی آمریکا به منظور ورود موقت به خاک این کشور و به دلایل متعدد مانند تفریح، کار، دیدار خانواده و امثال آن ضروری است. مسافران با دریافت این ویزا می‌توانند تا حداکثر شش ماه در خاک آمریکا اقامت داشته باشند.

به گزارش کاماپرس، آمریکا سومین کشور گردشگرپذیر جهان است که سالانه افراد بسیاری به دلایل گوناگون – از اهداف تجاری و گردشگری گرفته تا دیدار دوستان و خانواده و حتی شرکت در همایش‌ها و فستیوال‌ها – به این کشور سفر می‌کنند. سفر به این کشور برای مدت محدود و با هر دلیلی نیازمند اخذ ویزای توریستی آمریکا است. این ویزا که یکی از انواع ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا محسوب می‌­شود، دارای انواع متعددی است.

این گزارش به بررسی شرایط و ارائه نکات مهم برای اخذ ویزای توریستی آمریکا ‌پرداخته است.

ویزای توریستی آمریکا چیست؟

ویزای توریستی آمریکا (Visitor Visa) یکی از انواع ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا است و دریافت آن برای مسافرانی که با هدف اقامت کوتاه‌مدت وارد خاک این کشور می‌شوند، ضروری است. ویزای توریستی آمریکا با توجه به شرایط حاکم بین دو کشور ایران و آمریکا، به دارندگان آن اجازه می‌دهد که برای مدت مشخص و تا حداکثر شش ماه در این کشور اقامت داشته باشند. اقامت دائم با این ویزا امکان‌پذیر نبوده و افراد دارای ویزای توریستی پس از اتمام مدت اعتبار ویزا باید این کشور را ترک کنند.

ویزای توریستی آمریکا-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

انواع ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا به دو دسته اصلی تقسیم می­‌شود که مسافران باید با توجه به هدف خود از سفر به آمریکا برای دریافت یکی از آن‌ها اقدام کنند.

ویزای توریستی B1: این ویزا یک ویزای تجاری بوده و افرادی که با هدف تجارت و کسب و کار قصد سفر به آمریکا دارند، باید آن را دریافت کنند. این ویزا نیز معمولا برای مدت شش ماه اعتبار دارد. از جمله فعالیت‌هایی که نیازمند اخذ ویزای B1 است، می‌توان به شرکت در همایش ‌های علمی و تجاری، مذاکره با شرکای کاری، تنظیم قراردادهای کاری و تجاری، شرکت در کنفرانس ‌های آموزشی، شرکت در رویدادها به‌ عنوان سخنران و ملاقات با شرکای تجاری اشاره کرد.

ویزای توریستی B2: افرادی که با هدف تفریح، گردشگری، دیدار خانواده و دوستان یا حتی درمان به آمریکا سفر می‌کنند، باید ویزای توریستی B2 آمریکا را داشته باشند. مدت اعتبار این ویزا نیز تاحداکثر شش ماه است. از جمله مواردی که نیازمند دریافت ویزای توریستی B2 است، می‌توان به امور گردشگری، دیدار با دوستان یا اقوام، دریافت درمان‌های پزشکی، شرکت در رویدادهای موسیقی و ورزشی مانند کنسرت‌ها، فستیوال‌ها، بازی‌ها و مسابقات اشاره کرد.

شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا

مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا در ادامه بررسی شده است.

اثبات قصد بازگشت: یکی از شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی آمریکا، ارائه مدارکی مبنی بر قصد بازگشت متقاضی پس از پایان مهلت ویزای توریستی‌­اش است. از جمله مدارکی که برای اثبات این موضوع می‌توان ارائه داد، شامل دعوت‌نامه، بلیط رفت و برگشت و ارائه برنامه سفر و محل اسکان یا سند رزرو هتل است.

اثبات تمکن مالی: شرط مهم دیگر در اخذ ویزای توریستی آمریکا که شانس متقاضی را برای دریافت این ویزا افزایش می‌دهد، اثبات تمکن مالی به افسر کنسولی در زمان مصاحبه است. از جمله مدارکی که می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد نیز می‌توان به ترجمه پرینت سه ماهه حساب بانکی اشاره کرد.

ویزای توریستی آمریکا-کاماپرس

مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا

دریافت ویزای توریستی آمریکا نیازمند پشت سر گذاشتن مراحلی است که رویه متداول آن در ادامه بررسی شده است.

تهیه و تنظیم مدارک: نخستین گام برای دریافت ویزای توریستی آمریکا، تهیه مدارک ضروری است. این مدارک شامل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار، واریزی MRV FEE آمریکا، ترجمه شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس جدید 5 در 5 و پاسپورت قدیمی در صورت موجود بودن است.

تکمیل فرم درخواست: پس از تهیه و تنظیم مدارک موردنیاز، باید فرم DS-160 را متناسب با نوع ویزا و کشوری که قصد انجام مصاحبه در آن دارید، تکمیل کنید.

پرداختی‌های سفارت: پیش از اقدام برای تعیین وقت سفارت و مصاحبه حتما باید پرداختی‌های درخواستی سفارت آمریکا مانند MRV FEE را انجام دهید.

گرفتن وقت سفارت: پس از این مراحل باید برای گرفتن وقت سفارت آمریکا به منظور مصاحبه اقدام کنید. توجه داشته باشید که با توجه به نبود سفارت آمریکا در ایران، برای دریافت ویزای توریستی آمریکا باید از طریق کشورهای همسایه که دارای سفارت‌های اصلی و فرعی هستند، اقدام کرده و از آن‌ها برای مصاحبه و انجام مراحل انگشت‌نگاری وقت بگیرید.

ویزای توریستی آمریکا-کاماپرس

دریافت آسان ویزای توریستی آمریکا با “قصران گشت”

مجموعه قصران گشت به‌عنوان یک آژانس مسافرتی معتبر و فعال در حوزه گردشگری و اخذ ویزا، خدمات ویژه‌ای را برای مشتریان خود ارائه می‌کند. این مجموعه دارای تیمی متشکل از کارشناسان مجرب بوده و به ارائه خدمات ویژه در زمینه دریافت ویزا مانند اخذ ویزای کشورهای مختلف، اخذ ویزای شینگن و پیکاپ ویزا می‌پردازد. در صورتی که قصد دریافت ویزای توریستی آمریکا دارید، می‌توانید به سایت www.ghasrangasht.com مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۶۹۷۰۸۰ پس از مشاوره با کارشناسان قصران گشت، صفر تا صد دریافت ویزای خود را به آن‌ها بسپارید.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز