دبی ساخت بزرگ ترین فرودگاه جهان را آغاز کرد

بزرگ ترین ترمینال فرودگاه جهان-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

در آستانه آغاز یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های توریسم و گردشگری در امارات متحده عربی، شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم، حاکم دبی از آغاز فرآیند ساخت بزرگ‌ترین ترمینال فرودگاه جهان خبر داد و گفت که تمامی عملیات‌ها در فرودگاه بین‌المللی دبی در سال‌های آینده به فرودگاه بین‌المللی آل‌مکتوم منتقل می‌شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از الجزیره، پس از اتمام کار ساخت این ترمینال، فرودگاه بین‌المللی آل‌مکتوم ظرفیت پذیرش ۲۶۰ میلیون مسافر را خواهد داشت. پیش‌ از این گزارش شده بود که شهر دبی، یکی از اصلی‌ترین شهرهای تجاری امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۳ رکورد بازدید ۱۷.۱۵ میلیون نفر توریست را در یک شبانه‌روز داشته است که این رقم ۲۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بوده است.

فرودگاه آل‌مکتوم_ کاماپرس
شیخ محمد هم‌زمان با آغاز فرآیند ساخت این ترمینال جدید گفت که ترمینال جدید ۵ برابر بزرگ‌تر از ترمینال کنونی است و با ساخت یک شهر کامل در حاشیه این فرودگاه، تقاضا برای اسکان یک میلیون نفر نیز به‌وجود می‌آید. او در توییتی نوشت که این فرودگاه میزبان شرکت‌های پیشرو جهان در بخش لجستیک و حمل‌و‌نقل هوایی خواهد بود و ما قصد داریم برای نسل‌های آینده، دبی را به مرکز جهانی جدید تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید:

ارزش تقریبی ۳۵ میلیارد دلاری ترمینال جدید

در این گزارش آمده است که فرودگاه بین‌المللی آل‌مکتوم پس از تکمیل، ۵ باند موازی و ۴۰۰ گیت مخصوص هواپیما خواهد داشت. طبق گزارش‌ها، برای تکمیل ساخت این ترمینال، حدود ۳۵ میلیارد دلار نیز هزینه خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

در عین حال، آمارها نشان می‌دهد که درآمد صنعت گردشگری دبی تا سال ۲۰۲۸ میلادی رشد ۷.۱ درصدی را تجربه خواهد کرد و این شهر تجاری در این سال میزبان ۳۵ میلیون گردشگر خواهد بود.

در همین حال، دبی از سه‌شنبه هفته آینده تا پنجشنبه (18 تا 20 اردیبهشت) میزبان فعالان حوزه گردشگری و صاحبان آژانس‌های گردشگری خواهد بود و قرار است نمایشگاه توریسم و گردشگری (ATM) باهدف شناسایی بازارهای سفر در کشورهای عربی در این شهر برگزار شود.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز