5 تفریح رایگان دبی برای تعطیلات اردیبهشت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دبی را اغلب به لوکس بودن و مراکز خرید پر زرق‌وبرقش می‌شناسیم. اما برجسته بودن وجه تجاری در این شهر مانع از تجربه کردن تفریحات رایگان آن نیست.

کاماپرس در این گزارش به معرفی 5 تفریح رایگان در دبی می‌پردازد.

1- تماشای آب‌نمای دبی

بزرگترین آب‌نمای موزیکال دنیا در مجاورت برج خلیفه دبی قرار دارد. نکته جذاب درمورد این آب‌نما هماهنگی خروج آب از آن با موسیقی است. اگر از حوالی برج خلیفه عبور کنید می‌توانید از این فواره که هر نیم ساعت یک‌بار با موسیقی به رقص درمی‌آید دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

2- گردش در کتابخانه محمد بن راشد

ابن ساختمان که به صورت کتابی گشوده بر روی رحل طراحی شده، کتابخانه‌ای 7 طبقه است. در این کتابخانه بیش از 1 میلیون کتاب چاپی و دیجیتال و 6 میلیون پایان‌نامه وجود دارد. گردش در این کتابخانه رایگان است اما باید از قبل بلیط رایگان خود را ثبت کنید.

3- بازدید از موزه‌ سکه‌شناسی

در این موزه بیش از 470 قطعه سکه کمیاب به نمایش گذاشته شده‌است که در دوره‌های مختلف تاریخی در منطقه رواج داشته‌اند. در کنار هر سکه صفحه‌ای قرار دارد که درمورد جنس فلز سکه، شکل و تاریخ ضرب آن توضیح می‌دهد.

4- بازدید از موزه مروارید

تا پیش از کشف نفت درآمد کشور امارات از صید مروارید تأمین می‌شده‌ است. هدف از تأسیس این موزه نیز که در دفتر مرکزی بانک NBD دبی قرار گرفته‌، حفظ فرهنگ امارات و نشان دادن زندگی مردم این کشور پیش از کشف نفت است. در این موزه علاوه بر نمایش کلکسیون مروارید، ابزار صید مروارید هم نشان داده می‌شود. توجه داشته‌ باشید، هرچند بازدید از این موزه رایگان است، اما از قبل باید با بانک NBD هماهنگ باشید و در گروه‌های 8 تا 10 نفره از این موزه بازدید کنید.

5- گردش در پارک ملی مشرف

پارک مشرف که در گوشه غربی شهر قرار گرفته، با وسعت بیش از 124 هکتار بزرگ‌ترین پارک دبی است. مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مشرف، پارک را دور می‌زند و از میان جنگل القاف (درخت کهور) می‌گذرد. هنگامی که برای گردش به این پارک می‌روید ممکن است به گونه‌های نادری از پرنده بربخورید. دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و یا پیک‌نیک خانوادگی در این پارک محبوب، نمونه‌هایی لذت‌بخش از تفریح رایگان در دوبی هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفرمارکتطاهاگشتنامی گشت
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز