اسامی دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت علوم 2024

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مهاجرت تحصیلی در سال‌های اخیر با استقبال زیادی روبه‌­رو شده است. افراد زیادی تصمیم دارند که بعد از ادامه تحصیل در خارج از کشور دوباره به ایران بازگردند و به همین جهت در انتخاب دانشگاه باید دقت زیادی کنند.

به گزارش کاماپرس، فقط در صورتی که دانشگاه خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم باشد، افراد بعد از اتمام تحصیل می‌توانند در ایران مشغول به کار شوند. در چنین شرایطی دریافت مشاوره و راهنمایی حرفه‌ای در زمینه انتخاب دانشگاه اهمیت زیادی پیدا می­‌کند.

این گزارش به معرفی دانشگاه ‌های مورد تایید وزارت علوم در سال 2024 در خارج از کشور پرداخته است.

دانشگاه های سوئد

هزینه‌های نسبتا مقرون به صرفه در سوئد و امکان استفاده از بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی از دلایل اصلی محبوبیت سوئد برای مهاجرت تحصیلی است. افراد با تحصیل در دانشگاه‌های سوئد می­توانند از امکان کار کردن در حین تحصیل نیز استفاده کنند. دانشگاه صنعتی فناوری چالمرز، انستیتو کارولینسکا، موسسه صنعتی فناوری کی تی اچ و دانشگاه لینشوپینگ از معتبرترین دانشگاه‌های مورد تایید وزرات علوم هستند. دانشگاه لوند، دانشگاه استکهلم، گوتبنرگ و اوپسالا نیز از سایر دانشگاه‌های معتبر رتبه یک مورد تایید وزارت علوم در سوئد هستند. همچنین دانشگاه لینوس، دانشگاه فنی لولئو، هالمستاد و مالمو از سایر دانشگاه‌های معتبر درجه ب و ج مورد تایید وزارت علوم هستند.

دانشگاه‌ های کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در بین ایرانیان است؛ چرا که امکان تحصیل در رشته‌های متنوعی در این کشور وجود دارد و برخی از دانشگاه‌های آن بورسیه هم دارند. دالهوزی، مک گیل، مک مستر، اوتاوا، مونترال و اونتاریو از معروف‌ترین دانشگاه‌های درجه الف در این کشور هستند. آلبرتا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، کلگری و سیمون فریزر نیز دانشگاه‌های رنک یک مورد تایید وزارت علوم هستند. همچنین دانشگاه­‌های کارلتون، کنکوردیا، لیکهد، اچ سی مونترال و تامپسون ریورز از سایر مراکز درجه ب و ج مورد تایید وزارت علوم در کانادا به شمار می­‌روند.

راز آسمان پایتخت

دانشگاه های آمریکا

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا آرزوی بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است و مهاجرت تحصیلی، یکی از ارزان‌ترین و بهترین روش‌ها برای مهاجرت به آمریکا شناخته می‎شود. شرایط تحصیلی ایده‌آل در آمریکا باعث شده که رتبه اول را از نظر سیستم آموزشی به خود اختصاص دهد. استانداردهای تحصیلی بالا در دانشگاه‌های آمریکا باعث می‌شود که دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات، سطح بالایی از دانش و مهارت را به دست آورند.

دانشگاه ایالتی آریزونا، دانشگاه بوستون، موسسه صنعتی فناوری کالیفرنیا، کارنگی ملون، کیس وسترن رزرو و دانشگاه ایالت فلوریدا از مهم‌ترین مراکز آموزشی درجه الف در آمریکا هستند. دانشگاه­های بیلور، برندایس، فلوریدا و اکلاهما نیز از مهم‌ترین دانشگاه‌های رتبه ب مورد تایید وزارت علوم هستند. دانشگاه آگوستانا، دانشگاه ایالتی بال، دانشگاه بنتلی، دانشگاه کلارکسون و دانشگاه بریگم یانگ نیز به عنوان دانشگاه‌های درجه ج در فهرست تایید وزارت علوم قرار دارند.

دانشگاه های آلمان

آلمان یکی از اولین انتخاب‌ها برای دانشجویان رشته‌های علمی و صنعتی است و به همین جهت فرصت طلایی برای تحصیل در بسیاری از رشته‌ها فراهم می‌کند. مدرک اکثر دانشگاه‌های آلمان معتبر است و افراد بعد از اتمام تحصیلات می‌توانند در آلمان یا کشورهای دیگر مشغول به کار شوند. افراد بعد از اتمام تحصیلات و کار کردن در آلمان، بعد از چند سال می‌توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند. دانشگاه­ آزاد برلین، اولدنبرگ، شاریته، توبینگن و هاینریش هاینه دوسلدورف از مهم‌ترین مراکز تحصیلی درجه الف در آلمان هستند. دانشگاه­ ووپرتال، دانشگاه علمی کاربردی فولدا، هنرهای زیبای هامبورگ و لایبنیتس هانوفر نیز در لیست دانشگاه‌های معتبر درجه ب در آلمان قرار دارند.

دانشگاه های ایتالیا

تعداد زیاد دانشگاه‌های ایتالیا و شهریه کم آنها نسبت به سایر کشورهای اروپایی باعث شده که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گیرند. سیستم آموزشی قوی ایتالیا و تنوع رشته‌های تحصیلی باعث شده که فرصت مناسبی برای تحصیل بسیاری از دانشجویان فراهم شود. دانشگاه‌های ایتالیایی تسهیلات بسیار خوبی برای تغذیه، خوابگاه و حتی خرید کتاب‌های درسی در نظر می‌گیرند و به همین جهت به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. پلی‌تکنیک میلان، بولونیا، دانشگاه میلان و دانشگاه فدریکو دوم از مهم‌ترین مراکز رتبه الف برای تحصیل در ایتالیا هستند. پلی تکنیک تورین، دانشگاه برشیا، دانشگاه اینسوبریا ایتالیا، دانشگاه برگامو و کالابریا نیز از مراکز آموزشی درجه ب و ج دارای تایید وزارت علوم هستند.

تحصیل در بهترین دانشگاه‌­های خارجی با «قصران»

قصران گروپ با داشتن کادر متخصص و باتجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی و شغلی، مشاوره‌ و خدمات تخصصی ارائه می‌کند. قصران گروپ دارای تعداد زیادی از پرونده‌های موفق است و اعضای این مجموعه دارای سابقه مهاجرت و زندگی در بسیاری از کشورهای جهان هستند. این مجموعه با بررسی دقیق شرایط، بهترین اطلاعات را متناسب با مسیر مهاجرتی متقاضیان ارائه می‌کند و در همه مراحل اخذ پذیرش تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری خدمات ارائه می‌کند. افراد برای دریافت مشاوره تخصصی در رابطه با اخذ پذیرش و تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های معتبر خارجی می‌توانند از طریق این مجموعه اقدام کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://ghasrangroup.com/  مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02122118085 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گروپ
دادپویان
ایده سبز
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز