چشم‌انداز بازار فولاد برای نهضت ملی مسکن + قیمت میلگرد ذوب‌آهن 16 آبان 1401

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تدوین برنامه عملیاتی تامین مصالح پرمصرف فولاد در طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند به بازار آهن‌آلات رونق بخشد و قیمت انواع این محصولات از جمله قیمت میلگرد ذوب آهن و … را جانی دوباره دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، احداث سالانه یک میلیون مسکن یکی از شعارهای انتخاباتی دولت سیزدهم بود که پس از آغاز فعالیت دولت آیین‌نامه اجرایی آن تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن ابلاغ شد. هرچند منتقدان تحقق این طرح را دست نیافتنی می‌دانند، اما می‌توان از این فرصت در پخش تولیدات مقاطع ساختمانی استفاده بهینه کرد؛ چراکه بخش مهمی از  فولاد کشور در مجتمع‌های داخلی از جمله ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود.

مدیریت زنجیره تامین مصالح نهضت ملی مسکن

ذوب‌آهن اصفهان با تشکیل یک کارگروه تخصصی سرآمد مدیریت زنجیره تامین مصالح نهضت ملی مسکن شناخته شده است. افشین پروین‌پور، مشاور وزیر صمت در این خصوص معتقد است که دو شاخص کاهش قیمت تمام‌شده ساختمان و احداث مساکن ایمن و استاندارد از مهم‌ترین اهداف طرح نهضت ملی مسکن است. بر اساس همکاری بین ذوب‌آهن اصفهان و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی یک برنامه عملیاتی برای تامین مصالح پرمصرف در بخش فولاد تدوین می‌شود.

اگر طراحی و احداث واحدهای مسکونی بر پایه مصالح استاندارد کلید زده شود، مطمئنا ایمنی سازه‌ها، کاهش وزنی و قیمت تمام‌شده ساختمان‌سازی را به دنبال دارد.

راز آسمان پایتخت

تنوع تولید مقاطع ساختمانی

سبد متنوعی از مقاطع ساختمانی مانند انواع تیرآهن، میلگرد، ریل و … در مجموعه ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود. محصولات این برند بر مبنای آزمون دقیق استانداردهای Gost ،JISو ASTM تولید می‌شوند و در صنعت عمران و ساختمان پرکاربرد هستند.

سبک‌سازی محصولات ساختمانی ذوب‌آهن اصفهان به ویژه میلگرد با هدف تسریع در ساخت و ساز انجام می‌شود. میلگردهای این کارخانه با استفاده از پنج تسمه و سه حلقه خاموت بسته‌بندی شده تا آسان حمل‌ونقل شود. وزن بسته‌های میلگرد بین پنج تا پنج‌ونیم تن است.

پایه خرید محصولات فولادی را بررسی کیفیت و قیمت شکل می‌دهد. بنا به گفته مهندسان عمران و سازه کیفیت و طول عمر مفید سازه‌ها رابطه مستقیم با کیفیت مقاطع فلزی دارد. محصولات تولیدی ذوب‌آهن اصفهان به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب دارای کیفیت منحصر به فردی است.

مشتریان این برند در هنگام خرید علاوه بر فاکتور، برگه آنالیز محصول را تحویل می‌گیرند. در این برگه مشخصات درصد ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی برای مثال میلگرد ذکر شده است.

میلگردهای تولیدی کارخانه ذوب آهن طبق طبقه‌بندی ساده و آجدار به بازار عرضه می‌شود. در جدول زیر قیمت میلگرد ذوب‌آهن همراه با دیگر آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز