کدام یک از فازهای پردیس برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

پردیس- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

افزایش قیمت‌ها در کلان‌شهری مانند تهران، در کنار آلودگی هوا و ترافیک شدید، بسیاری از پایتخت‌نشین‌ها را بر آن داشته تا به شهرهای اطراف تهران مانند پردیس بروند؛ اما بسیاری با این پرسش مواجه‌اند که کدام فاز این شهر حاشیه‌ای، برای سرمایه‌گذاری و زندگی مناسب‌تر است.

به گزارش کاماپرس، بهترین فاز پردیس برای زندگی، فازهای قدیمی‌تر آن هستند؛ چراکه اکنون از تمامی امکانات زندگی شهری برخوردارند. اما اگر تنها به قصد سرمایه‌گذاری تصمیم دارید آپارتمان یا خانه‌ای در پردیس بخرید، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که در گام نخست به سراغ فازهای تازه‌ساخت مانند فاز ۸ یا ۹ بروید.

در این میان اما برخی توصیه می‌کنند که فاز ۱۱ به‌دلیل نوسازتر بودن و همچنین توسعه شهری کمتر، در درازمدت رشد بهتری خواهد داشت؛ هرچند که اکنون به دلیل کمبود امکانات شهری، زندگی روزانه در این فاز دشوارتر از فازهای دیگر در پردیس است.

پردیس- کاماپرس

قیمت آپارتمان در فاز یک و 2 پردیس

با جست‌وجو در سایت‌های اینترنتی می‌توان فهمید که در اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت هر مترمربع آپارتمان در فاز یک یا ۲ پردیس، رقمی بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان است که البته با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکانات این رقم متغیر خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

قیمت هر متر آپارتمان در فاز 8 و 9 پردیس

اما اگر بخواهید در فاز ۸ یا ۹ آپارتمان بخرید، قیمت هر مترمربع به رقمی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان می‌رسد. قیمت خرید آپارتمان در فاز ۱۱ نیز در همین حدود است. گفتنی است که در این فاز تمام آپارتمان‌های یک متراژ هستند و با توجه به طبقات و ویو قیمت نهایی تغییر خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در پردیس جواب نمی‌دهد

مجیدی گودرزی، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با کاماپرس در این باره گفت که یکی از مناطق محبوب اطراف تهران به دلیل نوساز بودن و فضای بهتری شهری، شهر پردیس است که از امکانات بهتری نیز برخوردار است و همین مزیت باعث شده تا نسبت به شهرهای دیگر مانند پرند، رشد بیشتری هم داشته باشد. اگر امکانات حمل‌ونقلی در این شهر توسعه یابد، بدون شک پردیس می‌تواند به محل مناسب‌تری برای زندگی و سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در تمامی دنیا مردم برای فرار از آلودگی به شهرهای حاشیه‌ای پناه می‌برند، افزود: اگر نقطه‌ضعف بزرگ شهرهای حاشیه‌ای تهران، یعنی نبود سیستم حمل‌ونقل برطرف شود، شهروندان بسیاری ترجیح خواهند داد که برای فرار از زندگی آپارتمان‌نشینی به مناطقی نقل‌مکان کنند که خانه‌های ویلای دارد و شهر پردیس یکی از این مناطق است.

بیشتر بخوانید:

این کارشناس مسکن در ادامه گفت: در حال حاضر بازار مسکن قفل و راکد شده است و اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت را دارد، بهتر است به سراغ خرید مسکن چه در تهران و چه در پردیس نرود. خرید خانه در پردیس در حال حاضر تنها برای کسانی مناسب است که نگاه مصرفی دارند. اما ساخت‌‌وساز چه در این منطقه و چه در خود تهران بسیار پرسود است؛ زیرا قیمت تمام‌شده ساخت خانه در پردیس رقمی بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان است.

فاز ۲ و ۳ بهترین فازهای پردیس برای سرمایه‌گذاری

مجید گودرزی در ادامه تأکید کرد: اما اگر شهروندی قصد دارد در پردیس با خرید خانه سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت کنند، فازهای ۲ و ۳ به دلیل داشتن بافت شهری و امکانات رفاهی، بهتر است و تقاضا نیز برای خرید در این ۲ فاز بیشتر از باقی مناطق در پردیس است. در چنین شرایطی، سرمایه‌گذار مدت‌ها منتظر نقدشوندگی سرمایه خود نمی‌ماند.

او تأکید کرد که پس از این ۲ فاز، فاز ۱۱ که در حال ‌رشد است می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد، هرچند که این فاز مانند فازهای ۸ و ۹ رشد شهری نداشته است. بنابراین می‌توان گفت که اگر زیرساخت‌های شهری مانند حمل‌ونقل و ساخت مراکز در فاز ۱۱ راه‌اندازی شود، این فاز در طولانی‌مدت نسبت به فازهای دیگر، پرسودتر خواهد بود. به‌عنوان‌مثال رسیدن مترو به این فاز باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد؛ دقیقاً مانند آنچه در شهر پرند روی داد.

این کارشناس مسکن در انتها البته تصریح کرد که در حال حاضر سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در بخش مسکن خیلی مناسب نیست و بهتر است تنها برای مصارف شخصی در این مناطق آپارتمان و یا خانه خریداری کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : پست ملکدیوارشیپور
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز