کولر آبی مصرف کمتری دارد یا کولر سلولزی؟

کولر آبی یا کولر سلولزی- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کولر آبی از قدیم‌الایام در کشور ما کاربردی‌ترین وسیله در فصل گرما بوده است؛ تا همین چند سال پیش وقتی برای خرید کولر آبی به بازار می‌رفتیم تنها پرسش آن بود که چه توان مصرفی، مناسب‌تر است و باید بین کولر آبی ۵، ۶ و ۷ هزار یکی را انتخاب می‌کردیم. اما با ورود کولر‌های آبی سلولزی برای بسیاری از ما این سؤال به وجود آمده است که تفاوت اصلی کولرهای سلولزی با کولرهای عادی آبی چیست.

کاماپرس با جست‌وجو در سایت‌های اینترنتی قصد دارد عمده‌ترین تفاوت این ۲ نوع کولر آبی را توضیح دهد و در آخر بگوید که خرید کدام یک برای مصرف‌کننده مقرون‌به‌صرفه است.

خرید کولر آبی عادی

یکی از اصلی‌ترین علل تمایل ایرانی‌ها برای خرید کولر آبی دردسترس‌بودن و همچنین قیمت مناسب آن است. در حال حاضر تمامی این کولرها در داخل کشور تولید می‌شوند و اگر به‌درستی نگهداری و مرتباً سرویس شوند، عمر طولانی هم دارند.

همان‌طور که همگی ما می‌دانیم برای بازدهی بهتر و ازبین‌بردن آلودگی‌ها بهتر است سالانه پوشال کولر تعویض شود و آن را در مقابل جریان هوای آزاد نصب کرد. همین موضوع باعث می‌شود که آلودگی و بوی نامطبوع وارد خانه شود که از بدترین معایب کولر آبی همین مساله است.

با این حال فراموش نکنید که اگر کولر آبی با گرید A بخرید، هزینه برق و آب شما کاهش می‌یابد.

راز آسمان پایتخت

قیمت کولر آبی در سال 1403

همچنین اگر قصد دارید برای تابستان ۱۴۰۳ کولر آبی خریداری کنید، برای نوع ۷ هزار آن باید رقمی بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان هزینه کنید. برای خرید کولر آبی ۵۵۰۰ نیز باید حدوداً ۱۰ میلیون تومان پول پرداخت کرد. فراموش نکنید که پیش از خرید کولر آبی بهتر است با فروشنده مشورت کنید تا مناسب متراژ موردنظرتان باشد.

بیشتر بخوانید:

 خرید کولر سلولزی

همان‌طور که از نام کولر سلولزی مشخص است، پدهای این وسیله سرمایشی از سلولز تشکیل و ساخته شده‌اند. این پدها آب بسیاری را به خود جذب می‌کند و به همین دلیل خنکی بیشتری هم دارند. همچنین این پدهای سلولزی ضدقارچ هستند و در طول زمان فاسد و تجزیه نمی‌شوند. اما برای بازدهی بهتر باید هر 4 سال یک‌بار این پدها را تعویض کرد.

در حقیقت کولرهای سلولزی بهترین نوع از کولرهای آبی هستند که با قطعات تهویه بهتر و ترموستات هوشمند تولید می‌شوند و به همین دلیل برای محیط‌زیست هم مناسب‌ترند. اما از معایب آن می‌توان به قیمت بالاتر این نوع از کولر اشاره کرد و همچنین پدهای سلولزی این کولرها به‌راحتی در دسترس نیستند.

قیمت کولر سلولزی

به‌طورکلی می‌توان گفت که کولرهای سلولزی حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد گران‌تر از کولرهای عادی هستند و رقم نهایی آن به برند کولر، توان و قدرتش بستگی دارد. در حال حاضر، برای خرید کولر آبی سلولزی باقدرت ۵۵۰۰ باید رقمی بین ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان هزینه کنید. اگر قصد دارید کولری قوی‌تر بخرید، برای کولر سلولزی ۸ هزار باید رقمی بین ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان بپردازید.

 

کاهش مصرف آب- کاماپرس

کولر آبی مصرف کمتری دارد یا کولر سلولزی؟

برای پاسخ به این پرسش باید گفت که نحوه عملکرد کولر آبی و پخش‌شدن قطرات آب به بدنه آن باعث مصرف بالای این نوع از کولرها می‌شود و می‌توان گفت مصرف آب در کولر سلولزی بسیار کمتر است. پس باتوجه‌به کم‌آبی در شهرهای بزرگ، بهتر است از دستگاه‌های سرمایشی کم‌مصرف استفاده شود.

همچنین بهتر است بدانید که اگر در تابستان هوای بیرون نسبت به داخل ۱۵ درصد کمتر باشد، پدهای سلولزی این قابلیت را دارند تا دمای هوای خروجی را کاهش دهند؛ بنابراین، خنک‌تر شدن فضا باعث می‌شود که مقدار مصرف برق هم کاهش یابد. در اینجا می‌توان با قطعیت گفت که میزان مصرف انرژی برق در کولرهای سلولزی بسیار کمتر از نوع پوشالی آن است.

انتهای پیام

مرتبط با : تکنولایفدومینو کالافدک تهویهگرم لوکس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز