تاثیر قیمت ناودانی بر هزینه تمام شده ساختمان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ناودانی، یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنعت ساختمان است؛ به طوریکه نوسانات و تغییرات قیمت ناودانی تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده پروژه‌های ساختمانی دارد. این مقطع فولادی پرکاربرد، یکی از محصولاتی است که در داخل کشور تولید شده و در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد.

کاماپرس در این گزارش تاثیر قیمت ناودانی بر قیمت تمام شده مسکن را بررسی کرده است.

ناودانی چیست؟

ناودانی یکی از مقاطع فولادی است که به حالت یک کانال U شکل ساخته می‌شود و به دلیل شکل ظاهری‌ آن، به ناودانی معروف شده است. این پروفیل فولادی دارای بخش عمود بر یک سطح مسطح است و به شکل مربع یا مستطیلی که یک ضلع ندارد، تولید می‌شود.

ناودانی‌ها دارای خاصیت جوشکاری و خمش خوبی هستند و به خوبی به یکدیگر متصل می‌شوند. ناودانی می‌تواند مقاومت بناها را افزایش داده و به آنها استحکام ببخشد.

انواع ناودانی

قیمت ناودانی بر اساس انواع مختلف آن تعیین می‌شود. در حالت کلی، ناودانی‌ها به شکل ساده یا مشبک تولید می‌شوند. ناودانی‌های مشبک دارای خانه‌هایی روی بدنه هستند که برای پیچ کردن آن‌ها به یکدیگر یا هر سطح دیگری، از این خانه‌ها استفاده می‌شود. این نوع از ناودانی‌ها برای تولید قفسه‌های فلزی کاربرد دارند.

راز آسمان پایتخت

همچنین جنس به کار رفته برای تولید این محصول، کاربرد و قیمت ناودانی را تعیین می‌کند. برخی از ناودانی‌ها از استیل ضد زنگ تولید می‌شود و در برابر رطوبت مقاوم هستند، اما برخی دیگر از ناودانی‌های موجود در بازار، آلومینیومی بوده و کاربرد دکوراتیو دارند. در این میان، ناودانی‌های گالوانیزه نیز بیشترین کاربرد را در پروژه‌های ساختمانی دارند و معمولا در سقف و ستوان‌ها از این نوع مقاطع فولادی استفاده می‌شود.

روش تولید این مقطع فولادی نیز در قیمت‌گذاری آن مهم است. برخی از ناودانی‌ها به روش پرسی تولید می‌شوند. برای ساخت این ناودانی‌ها چندین ورق فولادی را به هم فشرده می­کنند و شکل می‌دهند. همچنین بعضی از ناودانی‌ها به شکل فابریک و با استفاده از شمش فولادی ذوب شده، ساخته می‌شوند.

ناودانی هم اکنون در کارخانه‌های مختلف به روش‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شود و هر کارخانه قیمت ناودانی را بر اساس قیمت تمام شده تولید محصول، تعیین می‌کند. از شرکت‌های معروف تولید کننده ناودانی می‌توان به کارخانه فایکو، شکفته مشهد، ناب تبریز و فولاد تهران اشاره کرد.

کاربردهای ناودانی

کاربرد اصلی ناودانی در صنعت ساختمان و ساخت و ساز است. از این محصول فولادی در سقف‌ها، ستون‌ها، ساخت قاب‌ها و چارچوب‌ها استفاده می‌شود. ناودانی در ساخت دیوارهای انبارها و ساختمان‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ساخت سوله‌ها و سازه‌های فلزی نیز کاربرد ویژه‌ای دارد.

از طرف دیگر، برخی از ناودانی‌ها در فضای بیرونی و نمای ساختمان نیز به کار می‌روند و کاربرد دکوراتیو دارند. این ناودانی‌ها علاوه بر زیباترکردن ساختمان، به استحکام آن نیز کمک می‌کنند.

علاوه بر صنعت ساختمان، از ناودانی در سایر صنایع همانند خودروسازی نیز استفاده می‌شود. ناودانی در ساخت قاب خودرو و ریل‌های چارچوب خودرو به کار می‌رود تا با استحکام بخشی به بدنه خودرو، از خم شدن کناره‌‌های آن جلوگیری کند.

تاثیر قیمت ناودانی بر بودجه بندی پروژه‌های ساختمانی

بودجه یک ساختمان و قیمت تمام شده هر متر مربع از یک واحد تجاری یا مسکونی، به مصالح به کار رفته در آن ساختمان مرتبط است. برای نمونه، تاثیر قیمت ناودانی بر افزایش یا کاهش بودجه ساخت و ساز، علاوه بر قیمت روز محصول، به مقدار استفاده از آن در ساختمان نیز مرتبط است. برای نمونه، باید دید که در کدام قسمت‌های ساختمان از ناودانی استفاده شده است. به همین دلیل بیشتر پیمانکاران و مدیران پروژه‌ها با استعلام روزانه قیمت ناودانی تلاش می‌کنند که این محصول را با کمترین قیمت خریداری کنند.

خرید آنلاین و  با بهترین قیمت ناودانی از «آهن رویال»

آهن رویال به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه کنسرسیوم شرکت‌های سهامی گروه رویال به منظور برطرف کردن یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنایع وابسته به فولاد و به منظور تامین انواع مقاطع فولادی مورد نیاز صنایع، فعالیت خود را آغاز کرده است. تامین تمام مقاطع فولادی به صورت سریع و آسان، ارائه قیمت روز محصولات و مشاوره رایگان به صاحبان صنایع از جمله خدمات آهن رویال محسوب می‌شود.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از خدمات آنلاین آهن رویال می‌توانند به وبسایت ahanroyal.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02143000679 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن رویال
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز