وام حمایتی مستاجران فردا نهایی می شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بر اساس اعلام معاون وزیر مسکن، تازه ترین بسته حمایتی وزارت راه و شهرسازی از مستاجران که شامل وام ارزان قیمت ودیعه اجاره است فردا سه شنبه سوم تیرماه از سوی هیأت دولت مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد.

به گزارش کاماپرس، براساس سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی، قرار است که تسهیلاتی ارزان قیمت به مستاجران پرداخت شود، همگام با شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل، فشارهای اقتصادی وارده به مستأجران افزایش چشمگیری داشت بنابراین وزارت راه و شهرسازی تصمیم به حمایت از آنها گرفت و طرح ارائه تسهیلات ارزان قیمت را مطرح کرد.
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی درباره بسته حمایتی از مستاجران گفت: این بسته شامل مبلغ وام حمایتی و مکانیزم پرداختی آماده است و روز سه شنبه در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری بررسی و تصویب می‌شود و کمیسیون اقتصادی دولت مبلغ این وام و مکانیزم پرداخت را اعلام خواهد کرد.
محمود محمودزاده ادامه داد: پیشنهادات حمایتی وزارت راه روز سه شنبه در حضور رئیس جمهوری مطرح می‌شود و بعد از تصویب اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.
او افزود: به دلیل نابسامانی در حوزه اجاره، دولت به وزارت راه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مسئولیت طراحی این بسته را سپرد تا فورا برنامه حمایتی برای مستاجران به تصویب برسد.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری پیش از این گفته بود که وزارت راه و شهرسازی مسئول تهیه بسته حمایتی برای ساماندهی بازار مسکن شده است.
ارائه وام با کد رهگیری
به گزارش تسنیم، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی اختصاص وام به مستاجران را مشروط به داشتن کد رهگیری دانست و گفت: کد رهگیری مصوبه‌ای قدیمی است که به ١ سال پیش باز می‌گردد، تمامی بنگاه‌ها مجهز به این سامانه هستند، اما برخی از آژانس‌های املاک اقدام به ثبت کد رهگیری نمی‌کنند که تخلف است.
محمودزاده گفت: تمامی بنگاه‌های املاک باید این تکلیف قانونی را انجام دهند و دولت برای شناسایی واجدان راهی جز دریافت کد رهگیری ندارد.
او اضافه کرد: قرارداد‌های بین مستاجر و مالک بدون کد رهگیری حتی قابلیت پیگیری قضایی هم ندارد و ما تمام مستاجران را به دریافت این کد توصیه می‌کنیم.

 

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز