فولاد مبارکه؛ پیشگام در پایش ذخایر معدنی

تفاهم نامه مطالعات ژئوفیزیک هوابرد استان اصفهان در فولاد مبارکه به امضا رسید. طی این رویداد سازمان زمین شناسی آمادگی خود را برای همکاری با این شرکت فولادساز- دارای سهم 50 درصدی بازار- اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، هدف از ایجاد این تفاهم نامه تلاش برای جلوگیری از اختلال در تامین خوراک صنایع فولادی، به ویژه فولاد مبارکه است. از آنجا که شرایط ذخایر مواد معدنی در کشور چندان مناسب نبوده، سازمان زمین شناسی چند اقدام جدید را در دستور کار خود قرار داده که این اقدامات به منظور شناسایی ذخایر و امکان در اختیار گرفتن مواد معدنی بیشتر انجام می‌شود.

هدف از ایجاد این تفاهم نامه چندجانبه، پیشبرد موثر اکتشاف ذخایر معدنی و شناسایی این ذخایر، به ویژه آهن و منگنز در مناطق مستعد است. به نظر این امر منجر به توسعه فعالیت‌های بخش معدن و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه معدن خواهد شد.

طبق گفته علیرضا شهیدی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی کشور، پایش ذخایر معدنی برای اولین بار در حال آغاز شدن است. این در حالی است که در جهان پایش ذخایر توسط سازمان‌های زمین شناسی انجام شده و در گزارش‌های سالیانه، تمام فاکتورهای موثر در آمایش سرزمین و سرمایه گذاری را در نظر گرفته‌اند.

تفاهم نامه‌ای برای تامین خوراک مورد نیاز فولاد

راز آسمان پایتخت

فولاد مبارکه اصفهان برای نخستین بار در تامین مواد اولیه ورود کرده و با انجام مطالعات طبقه بندی شده برای تامین خوراک خود اقدام می‌کند. پیش از این تفاهم نامه اولیه میان شرکت فولاد مبارکه و سازمان زمین شناسی منعقده شده و نتایج خوبی به همراه داشت. پس از موفقیت اولیه، اکنون تفاهم نامه جدیدی برای انجام ژئوفیزیک هوایی منعقد شد.

طبق اعلام محمدیاسر طیب‌نیا، معاون امور معادن شرکت فولاد مبارکه اصفهان، فعالیت‌های فولاد مبارکه در سه حوزه اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری آغاز شده است. بالطبع در حوزه اکتشاف، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این حوزه پیشتاز بوده و ارتباط با این سازمان منجر به قراردادهای اولیه همکاری با شرکت فولاد مبارکه شد.

شناسایی مناطق پتانسیل دار آهن در منطقه ایران مرکزی، به وسعت 116 هزار کیلومتر مربع، از جمله قراردادهای منعقده در سال گذشته بود. در زمینه عملیاتی شدن این قرارداد نیز فعالیت‌هایی انجام و مطالعاتی برای آن صورت گرفت. هدف اصلی از انجام این کارمعرفی مناطق مستعد برای انجام ژئوفیزیک هوایی و انجام اکتشافات مقدماتی است.

همچنین بنابر گفته طیب نیا، به منظور بررسی پتانسیل کانه‌زایی کانسار در محدوده‌های شناسایی شده یا مناطق معدنی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت، قرارداد دیگری به امضا خواهد رسید.

مرتبط با : فولاد مباركه اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز