درباره سیم مفتول آرماتوربندی چه می‌دانید؟

مفتول آرماتوربندی یکی از مصالح اساسی در صنعت ساختمان‌سازی است. این محصول برای ساخت انواع پانل، قالب‌سازی، قفسه، الکترود و… نیز کاربرد دارد. این سیم در واقع نوعی مفتول سیاه است که برخلاف مفتول سخت صنعتی، انعطاف‌پذیری خوبی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مفتول آرماتوربندی در حقیقت یک نوع مفتول آنیل شده یا پخته شده است که خصوصیات شیمیایی خود را حفظ کرده. این سیم به دلیل رنگ سیاهی که دارد به سیم سیاه نیز معروف است و روز به روز استفاده از این محصول در صنایع مختلف گسترش پیدا می‌کند. اما مفتول آرماتوربندی چه خصوصیاتی دارد و چگونه تولید می‌شود؟

معرفی مفتول آرماتوربندی و کاربرد آن

مفتول آرماتوربندی از فولاد نرم یا مفتول گالوانیزه نشده ساخته می‌شود. این سیم به لحاظ نوع ساخت به دو دسته فابریک و تسمه تقسیم شده و هر کدام از آنها دارای کیفیت و کاربرد منحصر به فرد است. به علاوه، این سیم‌ها را می‌توان با توجه به ضخامت مفتول نیز به انواع مختلفی تقسیم کرد. ضخامت مفتول بر روی قیمت این محصول تاثیرگذار بوده و این محصول از قطر 1.2 تا 5 میلی‌متر تولید می‌شود. یکی از پرکاربردترین انواع مفتول آرماتوربندی، ضخامت 1.5 میلی‌متری آن است.

مصالح مدرن‌تر و با کارایی بالاتری برای استفاده در ساختمان‌سازی وجود دارد؛ اما این مصالح، قیمت بالایی دارد. به همین دلیل، همچنان ترکیب فولاد و بتن برای این صنعت بسیار پرکاربرد است. برای اینکه یک سازه بتن آرمه، عملکرد خوبی داشته باشد باید از مفتول آرماتوربندی استفاده کرد. سیم مفتول آرماتوربندی علاوه بر صنعت ساختمان‌سازی در صنایعی چون کشتی‌سازی، خودروسازی و بازیافت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول فاقد روکش بوده و استحکام فوق‌العاده‌ای دارد.

آریاک سفر

روش تولید مفتول آرماتوربندی

میلگردهایی با قطر 6.5 میلی‌متر که اصطلاحاً وایرود نامیده می‌شوند، در واقع همان مواد اولیه تولید مفتول آرماتوربندی هستند. این میلگردها در طی فرآیند کشش و انجام پروسه نورد از قطرهای بالا به سیم‌های مفتولی نازک تبدیل می‌شوند. سیم مفتول‌های آرماتوربندی به صورت کلاف بسته‌بندی شده و این کلاف‌ها برای چند ساعت در کوره با دمای 900 درجه سانتی‌گراد پخته می‌شوند تا عملکرد آنها ارتقا پیدا کند. به این فرآیند پخته شدن، آنیل گفته می‌شود و آنیل کردن مفتول‌ها موجب افزایش مدول الاستیسیته خواهد شد.

استفاده از میلگردهای فولادی مزایای خاص خود را دارد. سایر مواد به سرعت توسط یک شیب در آب سرد می‌شوند؛ اما فولاد در طول زمان خنک شده تا در مورد ترک نخوردن و ترد نشدن آن اطمینان حاصل شود. به علاوه این فرآیند تدریجی به فلز اجازه می‌دهد تا انعطاف‌پذیری مورد نیاز خود را حفظ کند.

قیمت مفتول آرماتوربندی

همانطور که قبلاً اشاره شد، قیمت مفتول آرماتوربندی با توجه به نوع مفتول و ضخامت آن تعیین می‌شود. قیمت روز این محصول را می‌توان تنها با یک تماس با مجموعه آهن تخفیف به دست آورد. این مجموعه در زمینه تولید و فروش انواع سیم آرماتوربندی، توری، رابیتس و… فعالیت کرده و در زمینه قیمت‌ها اطلاع‌رسانی بسیار شفافی دارد. هماهنگی با باربری‌های قابل اعتماد و ارائه مشاوره رایگان از جمله مزایای خرید از مرکز آهن تخفیف است.

انتهای پیام

 

 

مرتبط با : آهن تخفیف
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز