بازدهی 115 درصدی تاصیکو/ فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری در معادن

لست سکند

امیرحسین نادری، مدیرعامل تاصیکو، اعلام کرد: این شرکت در سال 1401 حدود 111 درصد بازدهی داشته و مقام اول را به این لحاظ در بین رقبا کسب کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس روزنامه دنیای اقتصاد در ویژه‌نامه صنعت باهوش به امیرحسین نادری، مدیرعامل تاصیکو گفت‌وگو کرده است. نادری اعلام کرد که بازدهی تاصیکو تا آخر اردیبهشت ماه که پایان سال مالی این شرکت است نیز هم‌چنان صعودی بوده و به 151 درصد رسیده است. این در حالی است که در دوره مشابه شاخص بورس تنها 44 درصد رشد را تجربه کرده است.

نادری در خصوص افزایش کمی و کیفی حجم سرمایه‌‌گذاری‌ها از افزایش درصد سهام‌داری در فملی و تعریف پروژه‌های توجیه‌پذیر در صنعت مس خبر داد. با سرمایه‌گذاری‌هایی که در صنعت طلا انجام شده، محصول شمش طلا به به سبد محسولات این شرکت اضافه خواهد شد. تاصیکو در صدد است تا 5 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کرده و بخشی از هزینه‌های پارس تأمین را از این طریق فراهم خواهد کرد. بخش دیگری از هزینه‌های این شرکت نیز از طریق مشارکت مردمی تأمین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته مدیرعامل تاصیکو این شرکت 18 طرح سرمایه‌گذاری در حال اجرا دارد که ارزش آن به بیش از 30 هزار میلیارد تومان می‌رسد. این 18 پروژه باعث اشتغال حدود هزار و 600 نفر شده و اهداف اصلی آن ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و توسعه و اشتغال به خصوص در مناطق محروم تعریف شده است.

نادری در خصوص برنامه‌های تاصیکو گفت: این شرکت قصد دارد تا 40 درصد از بازار طلای کشور را به دست آورده و برای پروژه‌های طلا و عناصر گران‌بها، شرکت‌های سهامی تأسیس کند. در حوزه زغال سنگ نیز صدر تأمین قصد دارد به تولید 5 میلیون تن کنسانتره در سال برسد.

بر اساس گفته‌های مدیرعامل تاصیکو این شرکت عمدتا در بازار داخلی فعالیت می‌کند، اما میزان صادرات صدر تأمین نسب به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است. این شرکت برای ارتقای سطح فنی یک شرکت دانش‌بنیان به عنوان پیشرئ تعالی صدر فردا تأسیس کرده تا حلقه اتصالی بین صنایع تابعه و دانش روز و پژوهشگران باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : تاصیکو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز