چند ایده استفاده از قلوه سنگ در کف سازی ویلا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قسمت کلیدی هر یک از پروژه‌های محوطه ‌سازی، در کف‌ سازی آن تعریف می‌شود و به همین جهت انتخاب نوع‌ کف‌پوش و کیفیت اجرای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش کاماپرس، یکی از رویکردهای جدید و خلاقانه در محوطه‌ سازی ویلا، استفاده کارآمد از مصالح طبیعی است. استفاده از قلوه سنگ در کف سازی ویلا، یکی از بهترین ایده‌ها برای اجرا محسوب می‌شود که علاوه بر داشتن ظاهر زیبا، هزینه چندانی هم ندارد.

این گزارش به بررسی مزیت‌ها و ایده‌های استفاده از قلوه سنگ در کف سازی ویلا پرداخته است.

مزایای استفاده از قلوه سنگ در کف سازی ویلا

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از قلوه سنگ‌ در محوطه‌سازی، قیمت مناسب آن‌ است که حتی در بعضی موارد ممکن است به صورت رایگان تهیه شود. مزیت دیگر این قلوه‌ سنگ‌ها امکان جابه‌جایی آسان است و می‌توان به روش‌های مختلفی آن‌ها را دستکاری کرد و شکل‌های مختلفی ایجاد کرد. سنگ‌ها در شکل‌ها و مدل‌های مختلفی در دسترس بوده و تنوع رنگی آن‌ها نیز بیشمار است؛ به همین سبب افراد می‌توانند بر اساس سلیقه خود نوع قلوه سنگ را در کف‌سازی ویلا انتخاب کنند.

راز آسمان پایتخت

استفاده از قلوه سنگ در کف سازی ویلا علاوه بر اینکه یک انتخاب اقتصادی و آسان برای اجرا محسوب می‌شود، القا‌کننده احساسات نوستالژیک زمین‌های بازی است. یکی دیگر از بزرگ‌ترین مزیت‌های کف سازی ویلا با قلوه سنگ، خراب نشدن آن با گذشت زمان و به عبارتی عمر بی‌پایان آن است. باید در نظر داشت که سنگ‌ها به عنوان یکی از مقاوم‌ترین عناصر طبیعت شناخته می‌شوند و در برابر عوامل بیرونی مانند تغییرات آب‌وهوایی و فشارهای محیطی به خوبی دوام می‌آورند.

قدم زدن روی مسیر‌هایی که با سنگ ریزه کف‌ سازی شده‌اند، احساس فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. در اجرای کف‌سازی با سنگ ریزه، گزینه‌های مختلفی مانند سنگ رودخانه‌ای، گرانیت تجزیه شده و شن نخودی وجود دارد و افراد می‌توانند بر اساس سلیقه خود یکی از آن‎ها را انتخاب کنند.

ایده‌های استفاده از قلوه سنگ در کف سازی ویلا

یکی از پرکاربردترین ایده‌ها برای کف‌سازی ویلا، استفاده از قلوه‌ سنگ‌های درشت به منظور مسیرسازی است. در این ایده می‌توان از تخته سنگ نیز در کنار قلوه سنگ برای سنگ‌فرش کردن مسیر مورد نظر استفاده کرد که باعث سهولت رفت و آمد می‌شود.

یکی دیگر از ایده‌های کاربردی و زیبا برای کف سازی حیاط ویلا، ساخت پلکان سنگی است که جلوه بسیار زیبایی به فضای ویلا می‌بخشد. در اجرای این ایده نیز می‌توان از ترکیب تخته سنگ و قلوه سنگ برای ساخت پله‌ها استفاده کرد که یکی از مزیت‌های این روش، پیاده‌سازی آسان آن است؛ ضمن اینکه پله‌های سنگی در طول زمان دوام و مقاومت خوبی از خود به نمایش می‌گذارند و همچنین در مصرف مصالحی مانند کاشی و سرامیک نیز صرفه‌جویی می‌شود.

یکی از ایده‌هایی که افراد برای حیاط سازی ویلا می‌توانند در نظر داشته باشند، پوشاندن فضاهای خالی حیاط و قسمت‌هایی است که امکان رشد گیاه وجود ندارد. در این ایده، افراد می‌توانند از سنگ‌های مختلف با رنگ‌های انتخابی برای پوشش فضاهای خالی استفاده کنند. از قلوه‌ سنگ‌ها برای حاشیه‌گذاری درختان و زیبا‌سازی شعاع اطراف ریشه آن‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. کف‌سازی اطراف درخت به وسیله سنگ‌، علاوه بر زیبایی بصری محیط، به عنوان قالب عمل می‌کند و باعث متمرکز شدن آب در قسمت‌های ریشه می‌شود.

کف سازی ویلا با «ایده سبز»

مجموعه ایده سبز با تیمی مشتکل از مجریان، طراحان و متخصصان فضای سبز از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه پروژه‌های موفق زیادی را با هدف افزایش سرانه فضای سبز و تجدید ارتباط با طبیعت در کارنامه فعالیت خود به ثبت رسانده است. ایده سبز در طراحی فضای سبز از نرم‌افزارهای تخصصی سه بعدی استفاده می‌کند که دید نهایی از نتیجه پروژه را در اختیار افراد قرار می‌دهد و باعث تعامل بهتر بین کارفرما و تیم اجرایی می‌شود. طراحی و اجرای دیوار سبز، کف‌سازی و محوطه‌سازی ویلا، روف گاردن و تراس گاردن و معماری فضای سبز از خدماتی است که توسط این مجموعه ارائه می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://idehsabz.co مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 02177245295 و 09126494926 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز