در گلدان استوانه ای این گیاهان را بکارید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

گلدان های استوانه ای یکی از عناصر جذاب در طراحی دکوراسیون داخلی با رویکرد معماری بیوفیلیک هستند که به دلیل قابلیت جابه‌جایی آسان به میزان زیادی مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین باید در نظر داشت که گلدان‌های استوانه‌ای در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و به همین دلیل حتی برای فضاهای محدود آپارتمانی نیز کاربرد دارند.

به گزارش کاماپرس، در طراحی داخلی لازم است که در انتخاب گیاهی که قرار است در گلدان کاشته ‌شود، حساسیت زیادی به خرج داد. برای این منظور باید گیاه را متناسب با معیارها و ویژگی‌های مختلف انتخاب کرد.

در این گزارش بهترین گیاهان برای کاشت در گلدان استوانه ‌ای معرفی شده است.

کاشت گیاه در گلدان استوانه‌ای در فضای مسکونی

گیاهانی مانند سانسوریا کراواتی ابلق، سانسوریا شمشیری، شامادورا و همچنین سبزی‌های معطر، انتخاب‌های ایده‌آلی برای کاشت در گلدان‌ استوانه‌ای در فضای آپارتمانی و مسکونی هستند. ساختار این گیاهان طوری است که معمولا برای طراحی دکوراسیون داخلی از آنها استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

کاشت گیاه در گلدان استوانه‌ای فضای اداری

با توجه به اینکه در فضای اداری محدودیت‌هایی در زمینه نور، آبیاری و رسیدگی مدوام به گیاهان وجود دارد، انتخاب گیاه مناسب باید با حساسیت بیشتری انجام شود؛ به همین سبب لازم است که گیاهان مقاوم برای کاشت در فضاهای اداری انتخاب شوند. از سوی دیگر داشتن ظاهر لوکس برای گیاهان اداری نیز حائز اهمیت است و احساس ارزش بیشتری نسبت به برند کارفرما ایجاد می‌کند. سانسوریا، زامیفیلیوس، کوکوس پالم، گیاه بابا آدم، برگ انجیری فری، کاکتوس آچینو و گیاه پاپایا از بهترین انتخاب‌ها برای فضاهای اداری است.

گیاهان متناسب با فضای آزاد

برای فضاهای آزاد از گلدان‌های استوانه‌ای بزرگ و همچنین از گیاهان باغی‌تر برای محوطه‌سازی فضای سبز استفاده می‌شود. درختچه یاس هندی، میخک هندی، سرو تویا آمریکایی، درخت مورت و گیاه رزماری چند مورد از پرکاربردترین گیاهان برای کاشت در گلدان در فضای باز هستند. ظاهر و ابعاد بزرگ این گیاهان باعث جلوه و زیبایی بیشتر فضای آزاد می‌شود.

محبوب‌ ترین گیاهان برای کاشت در گلدان استوانه‌ای

تجربه نشان داده است که برخی از گیاهان دوام، زیبایی و مقاومت بیشتری برای کاشت در گلدان‌ استوانه‌ای دارند. این گیاهان علاوه بر زیبایی بصری، به لحاظ محیط‌ زیستی و اقتصادی نیز به صرفه‌ هستند. سانسوریا شمشیری، یکی از مقاوم‌ترین و پرطرفدارترین انتخاب‌ها است که به بمب اکسیژن شهرت دارد. یکی از مزیت‌های انتخاب این گیاه در طراحی داخلی، تاثیر مثبت آن در کاهش سطح کربن دی اکسید است. این گیاه نیاز به مراقبت و نور و آبیاری محدودی دارد و می‌توان آن را در اتاق خواب نیز نگهداری کرد. سرعت رشد پایین این گیاه باعث می‌شود که برای کاشت در گلدان‌های استوانه‌ای با قد متوسط ایده‌آل باشد. سانسوریا شمشیری قد بلند را می‌توان در فضاهای اداری برای پارتیشن‌بندی فضاهای مختلف استفاده کرد. سانسوریا ابلق باارزش‌تر و زیباتر از سایر انواع آن است.

زامیفولیا نیز یکی از گیاهان چندساله با برگ‌های چرمی و لوکس بوده که برای نگهداری در فضاهای داخلی گزینه مناسبی است. گیاه زامیفولیا از گونه‌های گلدار است که کمتر کسی از آن مطلع است، ولی فقط در شرایط ویژه‌ای گل‌های سفید و زیبایش شکوفا می‌شوند. نگهداری از زامیفولیا بسیار آسان است و نیاز به آبیاری زیاد و شرایط نوری خاصی ندارد. سرعت رشد این گیاه نسبتا پایین است و به صورت عمودی رشد می‌کند. زامیفولیا سبز، سوپر بلک و بلک یشم از محبوب‌ترین و زیباترین رنگ‌های این گیاه است.

نخل تزئینی، یکی دیگر از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای کاشت در گلدان‌های استوانه‌ای است که مقاومت بسیار زیادی دارد. این گیاه برای محوطه‌سازی در سبک‌های مختلف بسیار پرکاربرد است و حتی در شرایط دشوار نیز می‌توان از این گیاه نگهداری کرد. نسخه‌های نخل شامادورا و ارکیا کلکسیونی از بهترین انتخاب‌ها برای نگهداری در فضای آپارتمانی هستند که ظاهر لوکس و قیمت نسبتا بالایی دارند.

برگ انجیری نیز یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای افراد علاقه‌مند به گیاهان پهن‌برگ است. این گیاه با ظاهر زیبا و لوکس خود توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند و انتخاب مناسبی برای کاشت در گلدان استوانه‌ای محسوب می‌شود.

شخصی سازی گلدان استوانه‌ای در «ایده سبز»

تیم ایده سبز با مجموعه‌ای از مجریان، طراحان و متخصصان فضای سبز از سال 1395 مشغول به فعالیت است. این مجموعه با هدف افزایش سرانه فضای سبز، تعداد زیادی از پروژه‌های موفق را در کارنامه‌ حرفه‌ای خود ثبت کرده است. یکی از تخصص‌های ایده سبز، استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی طراحی سه بعدی فضای سبز است که باعث می‌شود دید مشترکی از نتیجه نهایی برای کارفرما و اجراکنندگان ایجاد شود. افراد برای طراحی داخلی و بیرونی فضای سبز خود می‌توانند اقدام به سفارش گلدان‌های استوانه‌ای شخصی‌سازی‌شده متناسب با سلیقه و شرایط خود کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://idehsabz.co/ مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌‌های 09126494926 و 02177245295 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز