ساخت روف گاردن با کمترین هزینه

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حال حاضر به دلیل گسترش زندگی آپارتمانی، ارتباط انسانها با طبیعت کمرنگ شده است. در این باره ساخت روف گاردن یا بام سبز، یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد فضای سبز است.

به گزارش کاماپرس، روف گاردن علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در فضای پشت بام، با در اختیار گذاشتن فضای سبز خصوصی، نقش مثبتی در تصفیه هوا و ایجاد اکسیژن خالص دارد.

در این گزارش چگونگی ساخت روف گاردن با کمترین هزینه شرح داده شده است.

پوشش گیاهی روف گاردن

گیاهان، کلیدی‌ترین عنصر در ساخت روف گاردن به حساب می‌آیند که باید با دقت زیاد و متناسب با شرایط نگهداری انتخاب شوند. برای ساخت روف گاردن با کمترین هزینه می‌توان از درختان و گیاهان زینتی استفاده کرد که قدرت سازگاری، انعطاف‌پذیری و مقاومت بالایی دارند. در این باره ملاک‌هایی مانند نور محیط، شرایط آب‌رسانی، عمق بستر کشت، شرایط هرس و نگهداری گیاه و اقلیم آب‌وهوایی را باید قبل از خرید گیاه در نظر گرفت.

درختچه فوتونیا با برگ‌های سبز و قرمز، یکی از بهترین گیاهان برای کاشت در روف گاردن است که نور مستقیم آفتاب را می‌پسندد. ریشه این درختچه نباید در خاک همیشه مرطوب قرار گیرد و به همین جهت لازم است خاک آن به خوبی زهشکی شود.

راز آسمان پایتخت

درخت زیتون نیز یکی دیگر از انتخاب‌های مقاوم در شرایط آب‌وهوایی ایران است و جلوه منحصربه‌فردی به روف گاردن می‌بخشد.

گیاه آگاو نیز یکی دیگر از گزینه‌هاست که به صورت تک بوته‌ای کاشته می‌شود و یکی از مقاوم‌ترین گیاهان در برابر سرما و گرمای شدید است.

فلاورباکس

یکی دیگر از عناصر اصلی برای ساخت روف گاردن با کمترین هزینه، انتخاب فلاورباکس متناسب با شرایط آب‌وهوایی و گیاهان است. با توجه به اینکه کاشت گیاهان در روف گاردن نیاز به فضاهای مقاوم از پیش‌ تعریف‌شده دارد، فلاورباکس یک جعبه تخصصی برای نگهداری گیاهان و درختچه‌های زینتی است. فلاورباکس‌های آلومینیومی و استیل به دلیل قیمت بالا، انتخاب ایده‌آلی نیستند و در مقابل، فلاور‌باکس‌های فلزی به دلیل وزن پایین، مقاومت زیاد و قیمت اقتصادی محبوب و پرطرفدار هستند.

حریم و حصار روف گاردن

حصارکشی، یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد حریم خصوصی در روف گاردن است و فلزات به دلیل عمر زیاد، دسترسی آسان و مقاومت بالا، یکی از گزینه‌های پرطرفدار و اختصاصی برای مجریان روف گاردن محسوب می‌شوند. استفاده از حصارهای فلزی در روف گاردن، دید از بیرون را به حداقل می‌رساند و باعث محصور شدن محیط می‌شود.

در صورت استفاده از سازه‌های فلزی در روف گاردن، لازم است که از ضدزنگ و رنگ مناسب استفاده شود تا از مقاومت و طول عمر بیشتری برخوردار باشند. در بسیاری از موارد، آلاچیق‌های فلزی را با پوشش چوبی می‌سازند که ظاهر زیباتری داشته باشند. نصب پرده یا حصار برای کاهش نور خورشید در اطراف آلاچیق فلزی انتخاب مناسبی است. یکی از مهم‌ترین نکات در استفاده از این حصارها، مقاوم‌سازی آنها به بهترین نحو ممکن است تا بتوانند در برابر وزش بادهای شدید به خوبی دوام بیاورند و تخریب نشوند.

مبلمان و سایبان

یکی از مهم‌ترین بخش‌های روف گاردن، انتخاب مبلمان مناسب و مقاوم است. انتخاب صحیح مبلمان و سایبان، علاوه بر زیبایی، باعث افزایش کارآیی محیط نیز می‌شود. برای ساخت روف گاردن با کمترین هزینه، لازم است که از تجهیزات مبلمان باغی و سایبان‌های باکیفیت از جنس آلومینیوم و روکش گالوانیزه استفاده شود. البته ممکن است گزینه‌های ارزان‌تری هم وجود داشته باشند، ولی برای استفاده در فضای آزاد مناسب نبوده و در مدت کوتاهی از بین بروند. در نهایت باید دقت کرد که انتخاب این تجهیزات باید حتما متناسب با شرایط آب‌وهوایی و پوشش گیاهی منطقه باشد.

ساخت روف گاردن با کمترین هزینه با «ایده سبز»

ایده سبز با تیمی از مجریان، طراحان و متخصصان فضای سبز از سال 1395 مشغول به فعالیت است. این مجموعه با هدف افزایش سرانه فضای سبز، تعداد زیادی از پروژه‌های موفقیت‌آمیز را در کارنامه‌ حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. ایده سبز با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی طراحی سه بعدی فضای سبز، دید کلی از پروژه ارائه می‌کند و باعث تعامل بهتر کارفرما و مجریان می‌شود. این مجموعه به دلیل تخصص و سابقه در زمینه طراحی سبز می‌تواند بهترین عناصر را متناسب با شرایط آب‌هوایی و پوشش گیاهی انتخاب کند و روف گاردن‌های زیبا طراحی کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت ایده سبز به آدرس اینترنتی https://idehsabz.co مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 09121173266، 09126494926 و 02177245295 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز