اهمیت اجرای طراحی بیوفیلیک در مدارس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اجرای طراحی بیوفیلیک در مدارس روی دانش آموزان اثرات مثبتی از جمله افزایش حضور و نمرات امتحانی، بهبود رفتار، کاهش استرس و رشد تمرکز را به همراه دارد. این نوع طراحی به دلیل داشتن عناصر طبیعی به تقویت و توسعه حسی و حرکتی کمک می‌کند و باعث فراهم شدن فضای یادگیری بهتری می‌شود. به منظور اجرای این طرح باید خرید گیاهان تثبیت شده یا دیگر محصولات گیاهی متناسب با فضای مورد نظر انجام شود.

به گزارش کاماپرس، از آنجایی که مدارس یکی از اصلی‌ترین محیط‌های یادگیری محسوب می‌شوند، باید به طراحی و نوع معماری داخلی و بیرونی آن‌ها نهایت توجه را داشت تا بهترین نتیجه از قرارگیری دانش آموزان در این محیط به دست آید. در این خصوص معماری بیوفیلیک جالب توجه به نظر می‌رسد. این طراحی و معماری نه تنها روی روحیه دانش آموزان و معلمان موثر است بلکه از لحاظ هزینه نیز به صرفه‌تر از انواع معماری مدارس است. برای این مدل طراحی و معماری، خرید گیاهان تثبیت شده لازم است و باید این مورد متناسب با فضا انتخابی انجام شود. قبل از آشنایی با بهترین مدل این طراحی در مدارس بهتر است اندکی با دلایل توجه به طراحی بیوفیلیک آشنا شویم؛

مزیت طراحی بیوفیلیک نسبت به دیگر طراحی‌ها

براساس نظریه سازمان بهداشت جهانی، به دلیل افزایش استرس، بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین انواع تنش‌های روحی رو به گسترش است. علت اصلی رشد این موارد نیز به ارتباط کمتر انسان با طبیعت و افزایش ساخت و سازهای ماشینی و مصنوعی درون شهری برمی‌گردد. با توجه به این شرایط باید سبک زندگی به سمتی حرکت کند که تا حد امکان از بحران و اضطراب جلوگیری شود. به همین دلیل این روزها معماران بسیاری از مناطق پرازدحام و آلوده و همچنین متمرکز دنیا از سبک طراحی و معماری خاصی استفاده می‌کنند تا بهره وری کارکنان خود را بالا برده و حس آرامش را در بین عوامل خود افزایش بدهند. این سبک طراحی بیوفیلیک نام دارد.

مفهوم بیوفیلیک از عشق به طبیعت می‌آید و در حال حاضر این سبک برای طراحی محیط‌های مختلف از جمله مدارس و محیط‌های آموزشی مورد نظر است. استفاده از این سبک طراحی باعث می‌شود تا فضاهای آموزشی با عناصر طبیعی مانند نور خورشید، گیاهان، آب و مناظر طبیعی تجهیز شوند و در نتیجه بازدهی تمامی عوامل و جذابیت مکان‌های آموزشی بیش از پیش بالا برود. در طراحی بیوفیلیک باید جنبه‌های مختلفی مانند پلان مناسب، جریان هوای خوب، نور طبیعی، آب کافی، متریال‌های طبیعی مانند سنگ و چوب، رنگ‌های خنثی و مبلمان جالب توجه را در نظر داشت تا حداکثر بازدهی از این سبک به دست بیاید.

بهترین گزینه برای اجرای طراحی بیوفیلیک در مدارس کدام است؟

قاعدتا اجرای این طراحی در فضاهایی مانند مدرسه که دانش آموزان زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند، اهمیت فوق العاده بالایی دارد. استفاده از گیاهان تثبیت شده برای پیاده سازی این طراحی معمول است، زیرا این مورد هزینه به مراتب کمتری دارد. گذشته از هزینه کم، پیاده سازی طراحی بیوفیلیک با خزه تثبیت شده در مدارس از چند وجه جالب توجه است؛

راز آسمان پایتخت

*گیاهان تثبیت شده نیاز به مراقبت خاصی ندارد و نگهداری آن چندان هزینه بر نیست. به همین دلیل به راحتی در محیط‌های شلوغ نیز کاربرد دارد. ضمنا با وجود عدم نیاز این محصولات به مراقبت‌های خاص، عمر آن‌ها بسیار زیاد بوده و تا سال‌ها به شکل اولیه قابل استفاده هستند.

*گیاهان تثبیت شده به نوعی عایق صدا هم هستند و بهترین انتخاب برای اجرای طراحی بیوفیلیک در مدارس محسوب می‌شوند.

*گیاهان تثبیت شده با انواع محیط سازگاری دارد و به همین دلیل گزینه بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

بیوفیلیک - کاماپرس

گیاهان تثبیت شده را از کجا خریداری کنیم؟

مدیران مدارس و آموزش و پرورش که مایل به پیاده سازی طراحی بیوفیلیک در محیط‌های آموزشی با به کارگیری گیاهان تثبیت شده هستند، بهتر است این محصولات را از درگاه معتبری مانند بست ماس درخواست کنند.

این درگاه اولین فروشگاه رسمی دارای نماد اعتماد الکترونیک و نشان ملی ثبت در زمینه فروش خزه و گیاهان مخصوص محیط مرطوب در ایران است. تیم بست ماس از مهرماه سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون توانسته بالغ بر 30 جنس خزه و سرخس را در ایران نام‌گذاری کند.

افرادی که از محصولات این مجموعه برای طراحی فضای داخلی استفاده می‌کنند هیچ گونه نگرانی از بابت کیفیت ندارند، زیرا تمامی محصولات تثبیت شده بست ماس با جدیدترین تکنولوژی و مواد اولیه ایتالیایی تولید می‌شود و گارانتی دارد.

افراد به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات بست ماس کافی است به سایت اصلی این مجموعه به نشانی https://bestmoss.com سر بزنند یا با شماره 02191304023 یا 09033797889 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
دادپویان
رایانه کمک
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز