هنر استفاده از قاب‌‌ خزه‌ ای در خلق اثر جاودانه از طبیعت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تعداد زیادی از مردم ساکن شهرهای بزرگ به منظور جان بخشیدن به محیط زندگی، محل کار و دیگر مکان‌هایی که همواره به آن رفت و آمد دارند، از گیاهان زنده برای تزئین دیوارهای آن‌ها استفاده می‌کنند. یکی از دکورهای بی‌تکلف و البته زیبا، خزه تثبیت شده است که اخیرا محبوبیت زیادی هم به دست آورده است.

به گزارش کاماپرس، گیاهان تثبیت شده، یک گزینه کاربردی و کارآمد، سودآور و البته خلاقانه برای محوطه سازی در مکان‌ها و به­ویژه شهرهای بزرگ است. این محصولات از لحاظ مراقبتی، ایمنی برای سلامت و محیط زیست، امکان استفاده در بلندمدت و ظاهر مدرن و مرسوم و نزدیک به طبیعت مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته‌ است. از میان تمامی گیاهان تثبیتی، خرید خزه تثبیت شده رونق بیشتری دارد.

در این گزارش ضمن معرفی خزه تثبیت شده، نحوه به­کارگیری و چگونگی مراقبت از آن نیز شرح داده شده است.

چگونگی به­کارگیری خزه‌های تثبیت شده

این مدل خزه‌ها برای هر مکانی اعم از اتاق کار، لابی هتل یا ساختمان، آرایشگاه یا مراکز ورزشی و دیگر موارد مشابه کاربرد دارد. معمولا این نوع خزه‌ها، رنگ آمیزی شده و سپس برای زیباسازی چنین مکان‌هایی به کار برده می‌شوند. به منظور رنگ آمیزی چنین محصولاتی بهتر است آن را به صنعتگران خبره و حرفه‌ای سپرد. معمولا بعد از رنگ آمیزی این محصولات، رنگ آن‌ها از بین نرفته و خزه‌ها قهوه‌ای رنگ نمی‌شوند.

چگونگی مراقبت از خزه تثبیت شده

از آنجایی که بعد از خرید خزه تثبیت شده ، نیازی به مراقبت خاصی برای آن نیست، بیشتر دوستداران فضای سبز و طبیعت به آن توجه ویژه دارند، اما به منظور حفظ رنگ این نوع محصولات و روشنایی آن باید تا حد امکان برخی موارد محفاظتی را رعایت کرد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

راز آسمان پایتخت

1- به منظور جلوگیری از کدر شدن و خشک شدن دیوار خزه­ای باید رطوبت هوا در اتاق بالغ بر 40 درصد باشد. البته در هوای خشک نیز امکان افزایش رطوبت با استفاده از مرطوب کننده‌های خانگی وجود دارد.

2- بعد از نصب خزهای تثبیت شده در هر مکانی نباید آن‌ها را در نزدیکی انواع باتری، دستگاه تهویه مطبوع یا دیگر تجهیزاتی که نم هوا را به خود می‌گیرند، قرار داد، زیرا این کار به تغییر رنگ زودتر چنین گیاهانی کمک می‌کند.

3- هر چند وقت یکبار لازم است که گرد و غبار از روی این نوع خزه‌ها پاک شود و بهتر است این کار با یک جاروی نرم یا دیگر وسایل نرمی که آسیبی به این گیاه وارد نمی‌کند، صورت گیرد.

4- افرادی که مایل به خرید خزه تثبیت شده هستند، باید بدانند که نباید این محصولات در نزدیکی شیرآب نصب شوند، زیرا خزه تثبیت شده به آب تمایلی ندارد.

5- افراد بعد از خرید خزه تثبیت شده و نصب آن باید تا حد امکان از آسیب دیدن برگ‌های آن خودداری کنند و بی‌جهت برگ‌ها را لمس نکنند تا این محصولات شکل و قابلیت ارتجاعی خود را از دست ندهند.

تنها با در نظر گرفتن همین چند نکته و فراهم کردن شرایط برای نگهداری این خزه‌ها، محصول مذکور تقریبا تا 10 سال عمر خواهد کرد و به فضای داخلی هر مکانی طراوت و شادابی خواهد بخشید.

خزه تثبیت شده - کاماپرس

خرید خزه تثبیت شده از «بست ماس»

بست ماس از سال 1395 به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع خزه، گیاهان تثبیت شده، خزه‌ها و گیاهان مخصوص محیط مرطوب در ایران فعالیت می­کند. تیم بست ماس تاکنون توانسته بالغ بر 30 جنس خزه و سرخس را برای نخستین بار نامگذاری کند. همچنین این مجموعه توانسته بعد از سال‌ها تلاش و انجام آزمون‌های مختلف کیفی، روشی نوین در زمینه تثبیت انواع خزه و گیاه را در سازمان ثبت اختراعات ایران به خود اختصاص دهد. این مجموعه از مهرماه سال 1397 به عنوان تنها محصولات تثبیت شده در ایران شناخته شده است. همچنین بست ماست توانسته در زمینه تولید محصولات تثبیت شده در خاورمیانه به رتبه دوم دست پیدا کند. ایرانیانی که به خرید خزه تثبیت شده و استفاده از آن در محیط‌های یادشده علاقه دارند، بهتر است به درگاه بست ماس مراجعه کنند.

متقاضیان خرید خزه تثبیت شده برای آگاهی بیشتر از خدمات این مجموعه و محصولات ارائه شده از سوی آن می‌­توانند به وبسایت https://bestmoss.com مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن‌­های 09033797889، 02191304023 و 09027704930 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز