ماس‌ وال؛ نسل جدید دیوار سبز و موارد استفاده از آن در طراحی داخلی

ماس وال - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

روش‌های متنوعی برای جذاب کردن دیوارهای نما یا فضاهای مختلف وجود دارد که مورد توجه دوستداران فضای سبز و علاقه­مندان طراحی داخلی قرار گرفته است. یکی از این روش‌ها ماس وال یا دیوار خزه‌ای است. این نوع دیوارها از پنل‌های خزه‌ای تشکیل شده­­اند که قابلیت پوشاندن مساحت قابل توجهی از محیط را دارند.

کاماپرس در این گزارش ضمن پاسخ به این پرسش که ماس وال چیست؟ مزایا و نحوه نگهداری از آن را شرح داده است.

ماس وال چیست؟

برخی تصور می‌کنند که ماس وال یا دیوار خزه‌­ای از کنار هم قرار دادن خزه یا دکورهای خزه‌ای که در قطعات کوچک‌تر در بازار موجود است، به وجود می­آید و اگر از آنان سوال شود که ماس وال چیست؟ پاسخ خواهند داد قطعات کوچک خزه که امکان آویزان کردن آن‌ها وجود دارد. اما در واقع، دیوار خزه‌ای از خزه‌های حفاظت شده­ای تشکیل می­شود که روی پنل‌های بزرگی قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، خزه‌های این دیوار طبیعی هستند، اما فرآیند رشد آن‌ها متوقف شده است. استفاده از این نوع خزه‌ها در ماس وال به این دلیل است که روی دیوارها و مراکز مختلف طبیعی جلوه کنند و احساس اسفنجی بودن آن‌ها به بیننده منتقل شود. به این ترتیب ماس وال‌ها در ابعاد و رنگ‌های طبیعی و مختلف در بازار وجود دارد. گروهی از خزه‌­ها از اعماق جنگل آورده شده و برخی دیگر از آنها نیز رنگین کمانی از رنگ‌ها هستند.

به منظور محافظت از این محصولات و طبیعی جلوه دادن آن‌ها روی دیوار، از محلول گلیسیرین طبیعی و غیرسمی استفاده می­شود که به هیچ وجه حساسیت‌­زا نیستند.

با توجه به موارد مذکور و متوقف شدن فرآیند رشد خزه‌ها، نگهداری از این نوع دیوارها چندان کار دشواری به نظر نمی‌رسد. تنها به منظور حفظ رنگ و طراوت این نوع دیوارها باید آن‌ها را در محیط مناسب قرار داد. همچنین در صورتی این دیوار، بافت طبیعی و نرم خود را حفظ خواهد کرد که رطوبت پایدار و مناسبی آن را احاطه کرده باشد.

راز آسمان پایتخت

ماس وال - کاماپرس
نحوه نگهداری از ماس وال

افرادی که ماس وال را برای مناطقی در نظر گرفته‌اند که در معرض گرما یا سرمای شدید است، نباید توقع سرسبز بودن آن را داشته باشند، زیرا گرما و سرمای بسیار شدید، یکی از عوامل خشک شدن این محصولات است. از این نوع دیوارها بیشتر در دفاتر کار اداری، دکوراسیون داخلی و لابی هتل، منازل و فضاهای مسکونی، فضاهای تجاری و فروشگاهی، مراکز سلامتی و درمانی ماننید کلینیک و مطب، پیشخوان، آویز سقف، میزهای کافه‌ها، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها و همچنین سالن‌های زیبایی، دفاتر معماری، فروشگاه‌، دفاتر هواپیمایی، اقامتگاه‌ها و پاساژها استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از ماس وال

دیوار خزه‌­ای یا ماس وال علاوه بر زیبایی طبیعی، به دلیل فیلتر کردن هوا از هر نوع آلودگی، جذب صدا، سبک و قابل حمل بودن، ایجاد حس نزدیکی به طبیعت در انسان‌ها و مواردی از این قبیل بسیار مورد توجه دوستداران محیط زیست و علاقه‌­مندان به طبیعت قرار گرفته‌اند. در واقع، مشاهده این نوع دیوارها برای مدت زمان کوتاه، افراد را از هیاهوی شهری دور می‌­کند و باعث تقویت روحیه آنان می‌­شود.

ماس وال - کاماپرس

خرید بهترین ماس وال از «بست ماس»

بست ماس، اولین فروشگاه رسمی در زمینه فروش انواع خزه، گیاهان تثبیت شده، خزه‌ها و گیاهان مخصوص محیط مرطوب در ایران است که کار خود را به شکل رسمی از سال 1395 آغاز کرده است. این مجموعه برای اولین بار در داخل کشور موفق به ثبت روشی نوین در تثبیت انواع خزه و گیاه در سازمان ثبت اختراعات ایران شده است. بست ماس دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده و توانسته آرم ملی ثبت را به دست آورد. افرادی که مایل به خرید واس مال هستند، بهتر است به فروشگاه بست ماس مراجعه کنند.

علاقه­‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌­توانند به وبسایت https://bestmoss.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 09027704930، 09033797889، 02191304023 و 02191304023 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز