چرا استفاده از ماس وال در فضای باز توصیه نمی ‌شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دیواره خزه‌ای تثبیت‌ شده یا همان ماس وال، یکی از ایده‌‌های مناسب برای افرادی که شرایط نگهداری از گیاهان زنده و طبیعی ندارند، محسوب می‌شود. ماس وال هیچ نیازی به مراقبت، نگهداری و آبیاری ندارد و به دلیل استفاده از خزه‌های تثبیت ‌شده، به آن دیوار گیاهی همیشه سبز نیز می‌گویند.

به گزارش کاماپرس، خزه‌های ماس وال در شرایط ویژه پرورش داده می‌شوند و سپس به کمک تکنولوژی پیشرفته، آن را مومیایی می‌کنند که طراوت و شادابی خود را در طی زمان حفظ کند. با وجود شرایط نگهداری آسان، ماس وال فضای باز به هیچ وجه توسط متخصصان توصیه نمی‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی دلایل عدم استفاده از ماس وال فضای باز و سبک‌های اجرایی آن پرداخته است.

ماس وال چیست؟

ماس وال یکی از ترندهای جدید در طراحی داخلی است که از خزه‌ و گیاهان فیکس‌ شده، چوب آبنوس و تکنیک‌های هنری ساخته می‌شود. خزه‌ها به جز شرایط گلخانه‌ای قادر به رشد و ادامه حیات نیستند و در صورتی که از خزه زنده برای ماس وال استفاده شود، عمر آن چندان طولانی  نخواهد بود. یکی از مزیت‌های ماس وال، امکان انتخاب خزه‌های متنوع در رنگ‌های مختلف است که خلاقیت‌هایی در طراحی داخلی ایجاد می‌کند. خزه‌ها طی فرآیند تثبیت نمی‌میرند، بلکه به خواب مصنوعی فرو می‌روند.

راز آسمان پایتخت

فرآیند تثبیت کردن خزه‌ها

چند روش مختلف برای تثبیت خزه‌ها وجود دارد و ممکن است هر پرورش‌دهنده از یک روش متفاوت استفاده کند. در یکی از این روش‌ها خزه‌ها در ابتدا در یک محیط گلحانه‌ای پرورش داده می‌شوند و بعد از برداشت، آب درون بافت گیاه را از بین می‌برند. این مرحله طولانی و نسبتا دشوار بوده و ممکن است چند روز طول بکشد. در نهایت در مرحله بعدی، خزه در محلولی از متیل هیدرات و گلیسیرین حرارت می‌بیند. در این مرحله ممکن است به دلیل حرارت زیاد، رنگ خزه دچار تغییراتی شود و به همین جهت رنگ خوراکی یا اکلریک به آن تزریق می‌شود. در مرحله آخر بعد از خارج کردن خزه از محلول تثبیت و کمی فرصت استراحت، خزه آماده استفاده می‌شود.

چرا استفاده از ماس وال فضای باز توصیه نمی‌شود؟

با توجه به اینکه از خزه تثبیت ‌شده برای ماس وال استفاده می‌شود، به همین جهت شرایط نگهداری آن متفاوت از نگهداری گیاهان زنده است. ماس وال نیازی به دریافت نور، رطوبت و آب ندارد و به همین دلیل قرار گرفتن آن در فضای باز باعث کوتاه شدن عمر آن در طول زمان می‌شود، زیرا نور مستقیم خورشید ممکن است باعث از بین رفتن کیفیت اولیه و تغییر رنگ ماس وال شود. همچنین اجرای ماس وال در فضای باز باعث می‌شود که خزه‌ها در معرض باران و رطوبت زیاد قرار گیرند و به همین دلیل به سرعت کیفیت اولیه خود را از دست بدهند.

مزایای اجرای ماس وال در دکوراسیون داخلی

دیوارهای سبز در انواع مختلفی مانند فلاورباکس اجرا می‌شوند، ولی با این وجود ماس وال از محبوبیت زیادی برخوردار است. خزه‌های تثبیت ‌شده دارای عمر سه تا 10 سال هستند. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت ماس وال، عدم نیاز به مراقبت، برخورداری از مقاومت زیاد و شادابی مادام‌العمر آن است و به همین دلیل ماس وال برای افرادی که به گیاهان علاقه دارند، ولی شرایط نگهداری از آن را ندارند، انتخاب ایده‌آلی محسوب می‌شود. همچنین باید در نظر داشت که اجرای ماس وال به فضای چندانی نیاز ندارد و به همین دلیل برای محیط‌های آپارتمانی و فضاهای کوچک نیز ایده‌آل است.

ماس وال علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در فضا، به عنوان عایق صدا نیز عمل می‌کند و با کاهش سر و صدا گزینه مناسبی برای اجرا در دفاتر اداری شناخته می‌شود. یکی دیگر از مزایای اجرای ماس وال، جذب ذرات آلوده و بهبود کیفیت هوا است. علاوه بر انواع آلودگی، ماس وال‌ها قادرند که ذرات گرد و غبار را نیز جذب کنند و به همین جهت انتخاب ایده‌آلی برای افراد دارای آلرژی محسوب می‌شود. ماس وال‌ها با ایجاد فضای سبز و برقراری پیوند مجدد به میزان زیادی باعث کاهش استرس و اضطراب افراد می‌شوند.

اجرای باکیفیت‌ترین ماس وال با «ایده سبز»

مجموعه ایده سبز با تیم متخصص از مجریان، طراحان و متخصصان فضای سبز از سال 1395 مشغول به فعالیت است. ایده سبز تا کنون تعداد زیادی از پروژه‌های موفقیت‌آمیز را با هدف افزایش سرانه فضای سبز در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. یکی از اصلی‌ترین خدمات این مجموعه، استفاده از نرم‌افزارهای سه بعدی تخصصی طراحی فضای سبز است که با ارائه تصویر نهایی از پروژه، دید کلی از پروژه در اختیار کارفرما و تیم اجرایی قرار می‌دهد.

ایده سبز به صورت تخصصی در زمینه ایجاد بسترهای سبز و محوطه‌سازی فعالیت می‌کند و به همین دلیل افراد می‌توانند از مشاوره‌ها و ایده‌های خلاقانه این مجموعه برای اجرای ماس وال بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایده سبز می‌توانند به وبسایت https://idehsabz.co مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن‌های 09121173266 و 02177245295 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز