یک تراس سبز کاربردی به چه متریالی نیاز دارد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

در حال حاضر زندگی آپارتمانی و محدودیت فضا باعث کمرنگ شدن ارتباط انسان و طبیعت شده است و در این شرایط تراس‌های سبز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایجاد محوطه سبز خصوصی هستند. تراس سبز محوطه سبز کوچکی است که در بالکن ساختمان اجرا می‌شود. تراس‌های سبز قابلیت اجرا در دفاتر اداری، منازل و مجتمع‌های خرید را دارند و باعث از بین رفتن ظاهر بی‌روح و کسالت‌آور ساختمان‌های بتنی می‌شوند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به معرفی متریال تراس سبز و بررسی مزیت‌های پیاده‌سازی آن پرداخته است.

اصلی ترین متریال تراس سبز

تراس سبز را می‌توان در فضا بسته و با استفاده از شیشه و سازه‌های فلزی اجرا کرد. تراس سبز در فضای بسته بیشتر در مناطقی با آب‌وهوا خیلی گرم و یا خیلی سرد کاربرد دارد. باید در نظر داشت با توجه به سلیقه فرد و بودجه، می‌توان از عناصر بیشتر و متنوع‌تری در طراحی تراس سبز استفاده کرد. اولین گام کف‌سازی تراس است که با استفاده از تایل چمنی، تایل ترمو، سنگ‌ تزئینی و یا تایل سیمانی انجام می‌شود. این مرحله به نوع سبک ساخت تراس انتخاب‌شده توسط افراد بستگی دارد. یکی دیگر از اصلی‌ترین متریال ساخت تراس سبز برای آپارتمان‌هایی که دارای محدودیت فضا هستند، گلدان و فلاورباکس است. قابلیت جابجایی گلدان و فلاورباکس باعث می‌شود که انتخاب مناسبی برای تراس‌های کوچک باشند.

برای تراس‌های بزرگ می‌توان از میز و صندلی و مبلمان باغی استفاده کرد و فضا دنج و مناسبی برای استراحت ایجاد کرد. سایبان و پرگولا یکی از ضروری‌ترین عناصر برای تراس‌های سبزی که در فضا باز اجرا می‌شوند، محسوب می‌شوند. سایبان از تجهیزات تراس در برابر عواملی مانند باد و یا خورشید محافظت می‌کند. آتشدان و باربیکیو یکی از کاربردی‌ترین عناصر در ساخت تراس سبز هستند و همچنین افراد می‌توانند سبک و مدل مورد نظر خود را سفارشی‌سازی کنند. گرین وال یکی از عناصر محبوب در طراحی تراس‌ سبز است و امکان پیاده‌سازی آن در طرح‌ها و با پوشش‌های گیاهی مختلف وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

در نهایت یکی از اصلی‌ترین متریال‌ها در ساخت تراس سبز، در نظر گرفتن سیستم آبیاری است و به ویژه اهمیت آن در فضاهای تجاری دو چندان است. در بسیاری از موارد افراد به دلیل مشغله زیاد، آبیاری کردن گیاهان را فراموش می‌کنند و در این شرایط سیستم‌های آبیاری خودکار یکی از بهترین انتخاب‌ها هستند. سیستم نورپردازی مناسب در تراس سبز باعث ایجاد فضایی آرامش‌بخش در شب و تاریکی می‌شود.

سبک های طراحی تراس سبز

یکی از رویکردهای طراحی تراس سبز ایجاد فضایی برای دورهمی‌های خانوادگی است و به همین جهت لازم است که به حریم خصوصی نیز به میزان کافی توجه شود. در این شرایط لازم است پوشش گیاهی تراس سبز برای زیبایی استفاده شود و باعث محدودیت و مزاحمت نشود. یکی دیگر از رویکردها و اهداف ساخت تراس سبز برای زیبایی بصری و ایجاد نما سبز در آپارتمان است. در این شرایط به دلیل این که زیبای نما در اولویت است، از پوشش‌های گیاهی اغراق‌شده استفاده می‌شود تا از مسافت دور نیز جلوه زیبایی داشته باشد. در رویکرد دیگز هدف از ایجاد تراس سبز، پرورش دادن گل و گیاه و یا برداشت سبزیجات است که در این صورت ساخت تراس سبز با هدف ایجاد باغچه خوراکی و بیشترین میزان بهره‌برداری انجام می‌شود.

مزیت‌ های ساخت تراس سبز

علاوه بر ایجاد زیبایی بصری و نما سبز ساختمان، تراس‌‌های سبز با جذب ذرات گرد و غبار باعث تصفیه هوا و تنفس بهتر می‌شوند. همچنین پوشش گیاهی استفاده شده در تراس سبز، به عنوان عایق صدا و دما می‌کند و می‌تواند تا حد زیادی باعث کاهش مصرف انرژی نیز شود. پیاده‌سازی تراس سبز امکان استفاده بهینه و ایده‌آل از فضا را فراهم می‌کنند و در نهایت باعث افزایش ارزش ملک نیز می‌شوند.

باکیفیت ترین متریال تراس سبز با ” ایده سبز “

ایده سبز با تیم حرفه‌ای مشتکل از مجریان، طراحان و متخصصان فصا سبز از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه در حال حاضر با هدف افزایش سرانه فصا سبز تعداد زیادی از پروژه‌های موفقیت‌آمیز را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. یکی از اصلی‌ترین خدمات این مجموعه طراحی سه بعدی فضا سبز با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی است که دید مشترکی از نتیجه نهایی کار در اختیار افراد قرار می‌دهد و فرآیند عملیاتی کردن پروژه را تسهیل می‌کند. ایده سبز در زمینه‌های طراحی و اجرا دیوار سبز، روف گاردن، تراس گاردن و محوطه‌سازی‌های ساختمانی تخصص دارد و همچنین افراد می‌توانند از مشاوره‌های حرفه‌ای این مجموعه در زمینه‌ ایده‌پردازی انتخاب متریال تراس سبز نیز بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس https://idehsabz.co مراجعه کنند و یا با شماره‌های 02177245295 و 09126494926 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز