نگاهی اجمالی به وضعیت یک هفته اخیر فولاد ایران و جهان

لست سکند

بازارهای مختلف جهان منتظر گزارش 9 روز آینده فدرال رزرو هستند تا از سمت و سوی تورم آگاه شوند. در صورتی که تورم کاهش پیدا کرده باشد، بازارهای مختلف مثل طلا، دلار و حتی فولاد نیز تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت. به تبع هر نوع افزایش یا کاهشی در بازار فولاد، روی قیمت انواع محصولات فولادی مثل توری حصاری ، نبشی و … موثر خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فولاد و آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، این روزها مسائل مختلف در سطح داخلی و جهانی روی قیمت فولاد ایران اثر می‌گذارد. در سطح جهانی مسئله تورم و کمبود منابع انرژی باعث افزایش قیمت فولاد شده است. در صورتی که شرایط هر یک از این موارد اندکی بهبود پیدا کند، نرخ فولاد هم کاهش خواهد داشت. اما علاوه بر این موارد، چالش‌هایی مثل کمبود گاز و تورم به شدت روی صنعت فولاد داخل اثر گذاشته و شرایط را برای فعالان این حوزه دشوار کرده است.

نگرانی‌های موجود درباره صنعت فولاد ایران

اخیرا وحید یعقوبی، معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان ایران، اعلام کرده که بحث گاز یک چالش عمده در زنجیره فولاد محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته بسیار پررنگ شده است. طی چند سال گذشته محدودیت‌های گازی برای واحدها در زمستان برای یک ماه اعمال می‌شد و معمولا بخش‌های احیای مستقیم نیز برای این مدت برنامه ریزی می‌کردند تا فعالیت‌های تعمیراتی را انجام دهند. اما از سال گذشته این محدودیت‌ها شدت پیدا کرده و تقریبا حدود دو ماه و نیم واحدها در تعطیلی کامل به سر بردند. تعطیلی زیاد این واحدها سبب شده تا زنجیره کل آسیب ببیند و واحدهای تولیدکننده از 6 میلیون تنی که هدف گذاری شده بود، عقب بمانند.

امسال محدودیت گازی زودتر از موعد فرا رسید. براساس برنامه قبلی قرار بود که محدودیت گازی بخش فولاد از دی ماه اعمال شود، اما این مورد از آذرماه ماه اتفاق افتاد. اعمال این محدودیت‌های خارج از برنامه، صنعت فولاد کشور را به شدت محدود خواهد کرد و با این اوصاف ایران جایگاه خود را در سطح جهانی به راحتی از دست خواهد داد. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایران در ماه گذشته به رتبه هفتم تولید فولاد در جهان رسید. اما اکنون فعالان حوزه فولاد با توجه به محدودیت‌های شکل گرفته نگران از دست دادن این جایگاه و عقب افتادن کشور در این صنعت مادر هستند.

راز آسمان پایتخت

کاربرد و مزیت‌های توری حصاری

فولاد برای تولید محصولات مختلفی کاربرد دارد. یکی از این محصولات توری حصاری است. معمولا از این توری‌ها در حصارکشی و تعیین مرز و ساختمان سازی استفاده می‌شود. این توری‌ها عمر و دوام بالایی دارند و به راحتی قابل نصب و جمع کردن هستند. قیمت این توری‌ها با توجه به سایز و قطر آن تعیین می‌شود، اما به هر حال نسبت به دیگر ابزار حصارکشی نرخ چندان بالایی ندارد.

این محصولات از ورق گالوانیزه و ورق مذکور با روکش پی وی سی هم تهیه می‌شوند، اما نوع فولادی آن‌ها دارای وزن و مقاومت بالایی است. به همین دلیل افرادی که مایل به استفاده از توری حصاری در فضای باز و برای حصارکشی مقاوم هستند، نوع فولادی آن را انتخاب می‌کنند. معمولا این توری‌های مقاوم، عمر 15 تا 20 ساله دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن تخفیف
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز