برگزاری نشست رئیس اتاق ایران با اصحاب رسانه

لست سکند

حسین سلاح ورزی در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هیئت رئیسه اتاق ایران پیش‌تر برنامه‌ای با عنوان «تقسیم کار ملی برای عبور از شرایط فعلی اقتصاد» تدوین کرده که وظایف بخش خصوصی در جهت پیشرفت اقتصادی در آن ذکر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس سلاح ورزی اعلام کرد اتاق ایران 7 برنامه جدید برای کمک به دولت و کشور دارد که اولین برنامه آن توسعه رسته‌های پرارزش کشور برای افزایش تولید ملی است. او استفاده از ظرفیت‌های اتاق‌های استانی و تشکل‌ها را دیگر برنامه اتاق ایران دانست.

رئیس اتاق ایران برگزاری مجمع گفت‌وگوهای اقتصادی با کشورهای منطقه و استفاده از ظرفیت‌های اتاق‌های مشترک برای ارتقای دیپلماسی اقتصادی، افزایش مراودات تجاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را دیگر برنامه اتاق ایران اعلام کرد.

سلاح ورزی با اشاره به طراحی یک مدل در حوزه مسکن به‌منظور حل چالش‌های این بخش و دوری از تجربه نامطلوب طرح مسکن مهر، تصریح کرد: در بخش احداث و ساختمان به کمک تشکل‌های فعال، مدلی طراحی کردیم تا به کمک همین ظرفیت‌های تشکلی و تأمین مالی زنجیره‌ای مانند اوراق گام، بتوانیم تأمین مالی مطلوبی برای بخش مسکن داشته باشیم.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

بر اساس گفته‌های رئیس اتاق ایران بخش خصوصی در سه محور به دولت کمک خواهد کرد. به این ترتیب حوزه اول، احیا مجدد و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی، کشاورزی و خدماتی که مدنظر رئیس‌جمهوری هم بود و به دلایل مختلف تعطیل یا متوقف بوده و یا با حداقل ظرفیت فعالیت می‌کنند. او محور دوم را امکان تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی عنوان کرد که با توجه به وجود قریب به 80 هزار طرح نیمه‌تمام عمرانی استانی و ملی و صدها هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری معطل مانده و در حال از بین رفتن در قالب پروژه‌های مختلف عمرانی و زیرساختی، اتاق ایران طرح اجرایی و مدونی برای امکان تکمیل و بهره‌برداری از بسیاری از این طرح‌ها با تعریف کاربری‌های مکمل و توجیه‌پذیر کردن این پروژه‌ها در قالب ماده 27 و یا مشارکت عمومی و خصوصی دارد. محور سوم ازنظر رئیس اتاق ایران این است که به دلیل سابقه بد خصوصی‌سازی در ایران، بخش خصوص اعتمادشان آسیب‌دیده ولی سعی می‌کنیم مشارکت در اجرای مؤثرتر طرح مولدسازی دارایی‌های دولت را با ترمیم اعتمادبخش خصوصی پیش ببریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نیز در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه اتاق دهم راهبرد منسجمی برای متحول کردن ساخت اقتصاد ایران دارد، گفت: اتاق ایران، سال‌ها این دغدغه را داشت که چگونه می‌تواند به کشور کمک کند تا به یک راهبرد توسعه صنعتی کارآمد برسد. برای این کار نیاز داشتیم درک درست و واقعی از ساختار اقتصاد ایران داشته باشیم؛ ازاین‌رو ساختار شبکه اقتصاد را به ادبیات تدوین این استراتژی وارد کردیم.

کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران نیز در این نشست ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که در دوره دهم اتاق ایران انجام شده است، گفت: در دنیا اتاق‌های بازرگانی در قالب سه مدل فعالیت می‌کنند؛ برخی مستقل و جدا از دولت و حاکمیت، تعدادی وابسته به حاکمیت و برخی مانند اتاق ایران در عین حفظ استقلال خود، در تعامل سازنده با دولت و حاکمیت در راستای حفظ منافع ملی فعالیت می‌کنند.

خبرنگار دیگری درباره شرایط شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی در اتاق ایران سؤال کرد که کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران در پاسخ گفت: شتاب داریم که کمیسیون‌ها زودتر برگزار شوند به خصوص که به‌واسطه انتخابات در این مدت تقریباً تعطیل شدند. از این رو در جلسه قبل هیات نمایندگان 19 عنوان کمیسیون به تصویب رسید و فراخوان عضویت در آنها ارسال شد و اعضا تا 7 مرداد فرصت دارند تا کمیسیون‌های خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایرانحسین سلاح ورزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز