فولاد سفید دشت را در ۸ نکته بشناسید

شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری یکی از طرح‌های ۸ گانه فولاد استانی است که در 35 کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن واقع شده است. عملیات اجرایی این شرکت در تیرماه 1386، در زمینی به مساحت 250 هکتار کلید خورد.

در ادامه کاماپرس به ارائه نکاتی درباره شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری می‌پردازد که این اطلاعات برای علامندان و فعالان این حوزه جالب خواهد بود؛

۱. فولاد سفید دشت دو واحد اصلی دارد: یکی واحد احیای مستقیم به روش «میدرکس» است که در این واحد، گندله وارد شده به سایت به وسیله گاز احیایی داخل کوره، به آهن اسفنجی تبدیل می‌شود. واحد فولادسازی و ریخته‌گری نیز در واحد آهن اسفنجی قرار دارد. در واحد احیا به همراه قراضه آهن و افزودنی‌های دیگر در کوره قوس الکتریک ذوب شده و بعد از تصفیه سازی به صورت اسلب ریخته‌گری می‌شود.

۲. میزان پیشرفت واحد احیای مستقیم و انباشت و برداشت تا پایان بهمن ماه سال 1393، به میزان 85 درصد، واحد ذوب و ریخته گری 40 درصد و پیشرفت کل 58 درصد است که دارای بالاترین پیشرفت فیزیکی در بین هشت طرح فولادی استانی است.

۳. در زمان احداث این شرکت، به طور میانگین روزانه حدود 250 الی 300 نفر از نیروهای کار خود را از میان جوانان جویای کار در استان چهارمحال و بختیاری تامین می‌کند. قابل پیش بینی است در زمان بهره برداری از شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، زمینه اشتغال برای 800 نفر به طور مستقیم و 8 هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شود.

راز آسمان پایتخت

۴. این طرح با مشارکت 65 درصدی فولاد مبارکه و 35 درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حال ساخت و راه‌اندازی است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان فاز دو، ظرفیت تولید در بخش احیای مستقیم دو میلیون تن، ذوب و ریخته گری دو میلیون تن، ورق دو میلیون تن و انواع ورق پوشش دار به 1/2 میلیون تن خواهد رسید.

۵. سهم بخش داخلی در تامین تجهیزات این طرح را در واحد احیا 80 درصد، سهم بخش خارجی را حدود 20 درصد و در واحدهای ذوب ریخته گری سهم بخش داخلی 65 درصد و بخش خارجی 35 درصد است.

۶. این منطقه دارای استعداد ویژه برای توسعه و زمینه برای ایجاد پروژه‌های دیگر جهت توسعه استان است.

۷. سهامداران شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری، شرکت فولاد مبارکه با 65 درصد سهم و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با 35 درصد سهم هستند.

8. طرح‌های توسعه شرکت فولاد سفید دشت نورد سرد و بیلت هستند و این شرکت دارای استاندارد سیستم مدیریت کیفیت است.

مرتبط با : فولاد سفید دشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز