راهنمای نگهداری و تعمیر دوربین مداربسته

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دوربین مداربسته یکی از انواع سیستم‌های امنیتی ضروری برای جلوگیری از سرقت و تامین امنیت است. بهبود عملکرد و افزایش راندمان کار انواع دوربین مداربسته ، علاوه بر کیفیت دستگاه، به‌ نگهداری مناسب و همچنین تعمیر به‌موقع آن بستگی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری اطلاعات اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به اهمیت و کاربرد دوربین مداربسته در تامین امنیت محیط‌های مختلف از جمله منازل مسکونی، ادارات و مراکز پرجمعیت، مراقبت صحیح از آن‌ نیز بسیار اهمیت دارد. چرا که استفاده نامناسب و کوتاهی در مراقبت و نگهداری منظم از دوربین مداربسته، می‌تواند موجب اخلال در عملکرد آن شود. از این رو، تنها خرید و نصب دوربین مداربسته برای حفظ امنیت کافی نبوده و نگهداری و تعمیر آن نیز بسیار تعیین‌کننده است.

کاماپرس در ادامه به بررسی نکاتی برای نگهداری و تعمیر دوربین مداربسته می‌پردازد.

چرا نگهداری و تعمیر دوربین مداربسته مهم است؟

دوربین مداربسته زمانی برای دستیابی به اهداف امنیتی مفید است که از آن به‌خوبی نگهداری شده و سالم باشد. وجود هرگونه نقص یا آسیب در دوربین مداربسته که موجب ایجاد اخلال در عملکرد آن شود، کارکرد و هدف از خرید آن را به‌کلی بی‌فایده می‌کند. این دستگاه ممکن است بنا به دلایل متعددی چون دستکاری توسط سارقین، بروز عیب‌های فنی، آسیب توسط شرایط جوی و مانند آن دچار نقص شود. از این رو این دستگاه باید به‌طور منظم سرویس شده و از آن به‌خوبی نگهداری شود تا در صورت بروز هرگونه عیب به‌سرعت تعمیر شود.

راز آسمان پایتخت

برای نگهداری از دوربین مداربسته چه‌کار کنیم؟

برخی از مهم‌ترین نکات و مواردی که باید در چک لیست مراقبت از دوربین مداربسته قرار دهید، در ادامه بررسی شده است؛

تمیز کردن گرد و غبار

دوربین‌های مداربسته با توجه به محل قرارگیری آن‌ها، در معرض انواع کثیفی از جمله گرد و خاک هستند. وجود این کثیفی‌ها موجب می‌شود تا کیفیت تصاویر ثبت شده پایین بیاید و تصویری تار و غیرقایل تشخیص به شما ارائه کند. ضمن این‌که باقی ماندن این کثیفی‌ها بر روی لنز ممکن است موجب خراب شدن لنز و استهلاک زودهنگام دوربین شود. پس حتما به‌صورت مرتب لنز دوربین مداربسته را با یک پارچه مناسب مانند پارچه میکروفیبری پاک کنید.

ثابت کردن دوربین و هموار کردن زاویه دید

دوربین مداربسته ممکن است به دلایل مختلفی چون برخورد یک شیء کوچک مانند نشستن پرنده بر روی آن، ورود ضربه در هنگام تمیز کردن لنز یاد حتی وزش باد از جای خود تغییر کند. تغییر زاویه دید دوربین بر روی فوکوس مناسب و کیفیت تصویر تاثیر می‌گذار. ضمن این‌که در برخی موارد احتمال دارد، مانعی مانند شاخ و برگ درختان، لنز دوربین را مسدود کند. پس حتما ثابت بودن دوربین در جای خود و زاویه دید آن را چک کنید.

بررسی سیم‌کشی‌ دوربین مداربسته

دوربین مداربسته باید به‌طور منظم از نظر هرگونه خرابی در اتصالات سیم‌ها و کابل‌های بررسی شود تا در صورت نیاز، تعمیرات لازم بر روی آن انجام شود. در این مرحله سیم‌ها و کابل‌ها باید از نظر مواردی چون سایش یا بریدگی، سست بودن، جدا شدن تمام اتصالات کواکسیال از لوله و جعبه‌های ورودی و غیره به‌دقت بررسی شوند. همچنین کیفیت تصویر و صدا را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مکانیزم انتقال تصویر و صدا بدون اختلال انجام می‌شود.

بررسی مانیتورها و تجهیزات ضبط

هرگونه اخلال در مانیتورها و تجهیزات ضبط صدا و تصاویر، تاثیر مستقیم بر روی کارکرد و هدف نصب دوربین مداربسته دارد. در این مرحله باید مواردی چون کیفیت تصویر و کنتراست و روشنایی آن در صفحه نمایش، فعال بودن تمام سوئیچ‌ها و تجهیزات، عدم وجود اتصال‌های ضعیف، درست بودن تاریخ و ساعت سیستم دوربین مداربسته، کارکرد صحیح دستگاه VCR و انجام فرایند رمزگذاری و رمزگشایی در آن را بررسی کنید.

سرویس دوره‌ای دوربین مداربسته

دوربین مداربسته باید به‌مانند دیگر لوازم دیجیتالی و برقی در بازه‌های زمانی مشخص توسط افراد متخصص و کاربلد به‌صورت دوره‌ای تعمیر و سرویس شود. تعداد دفعات سرویس دوربین‌های مداربسته با توجه به فاکتورهایی چون نوع استفاده، محل استفاده، جدید یا قدیمی بودن، نوع دوربین و مواردی مانند آن تعیین می‌شود. با وجود این، بهتر است مراقبت‌های لازم برای نگهداری از این دستگاه حداقل ماهی یک بار و سرویس‌ دوره‌ای توسط تعمیرکار مجرب حداقل هر 6 ماه یک بار صورت بگیرد.

لنز دوربین مداربسته را چطور تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن لنز دوربین مداربسته ابتدا باید درپوش بالایی را باز کرده و پس از برداشتن پوشش باران و پوشش جلویی، درپوش جلو را باز کنید. در این مرحله با برداشتن المنت جلویی، با استفاده از یک پارچه میکروفیبری، لنز را تمیز کرده و در نهایت همه اجزا را سر جای خود برگردانید. در صورتی که انجام این مراحل برای شما سخت است، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

شرکت ارتباط نماگستر

مجموعه تخصصی ارتباط نماگستر به‌عنوان مشاور و مجری در پروژه‌های مخابراتی، امنیتی، حفاظتی، تلفن سانترال، دوربین مداربسته و خدمات شبکه در سراسر ایران فعالیت می‌کند. این مجموعه در سراسر ایران دارای نمایندگی بوده و بدون تعطیلی و به‌صورت 24 ساعته به ارائه خدمت به مشتریان خود می‌پردازد. شما می‌توانید در هرکجای تهران و شهرستان‌ها برای نصب، نگهداری و تعمیر انواع دوربین مداربسته از خدمات و مشاوره تخصصی کارشناسان مجموعه بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : ارتباط نماگستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز