مزایای ثبت شرکت در عمان برای ایرانی ها

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ثبت شرکت در عمان در سال‌های اخیر به عنوان یکی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرتی شناخته شده است.

به گزارش کاماپرس، کشور عمان شرایط ایده‌آلی برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و به همین جهت به یکی از پررونق‌ترین مقاصد اقتصادی برای ایرانیان تبدیل شده است. علاوه بر این، افراد با ثبت شرکت در عمان می‌توانند از مزیت‌های موقعیت‌ جغرافیایی این کشور و دسترسی آسان آن به بازارهای بین‌المللی بهره‌مند شوند. ایرانیان برای ثبت شرکت در عمان نیازی به داشتن شریک تجاری ندارند و می‌توانند از وام‌های بدون بهره نیز استفاده کنند.

این گزارش به ارائه نکات مهم درباره ثبت شرکت در عمان پرداخته است.

شرکت­‌های قابل ثبت در عمان

امکان ثبت چند نوع شرکت مختلف در عمان وجود دارد که هر یک دارای شرایط خاصی هستند. برای ثبت شرکت‌های سهامی عام در عمان نیاز به تاییدیه وزارت صنعت و تجارت عمان است. سرمایه این شرکت‌ها به سهام تقسیم می‌شود و بنابراین امکان معامله آنها در بورس وجود دارد. برای ثبت شرکت‌های سهامی عام، موسسان باید حدود 20 درصد از سهام آن را تامین کنند و متناسب با سهام خود عهده‌­دار مسئولیت شوند.

سرمایه شرکت‌های سهامی خاص، قابل معامله در بورس نیست و افراد متناسب با میزان سرمایه‌گذاری خود می‌توانند مسئولیت داشته باشند. برای ثبت شرکت‌های سهامی خاص در عمان، حداقل نیاز به سه موسس است و افراد باید سرمایه آن را تامین کنند.

راز آسمان پایتخت

برای ثبت شرکت‌های با مشارکت محدود در عمان حداقل به دو نفر سرمایه‌گذار نیاز است که مسئولیت یکی از سرمایه‌گذاران، محدود به سقف سرمایه‌گذاری است و فرد دیگر مسئول تمامی بدهی‌ها و تعهدات شرکت خواهد بود.

برای ثبت شعبه تجاری شرکت، افراد نیاز به مجوز وزارت صنعت و تجارت عمان دارند و موسسان شرکت، عهده‌دار مسئولیت‌ها و تعهدات آن خواهند بود. آژانس‌های بازرگانی با هدف انجام تبلیغات برای شرکت خارجی در عمان تاسیس و در زمینه صادرات کالا و خدمات شرکت مبدا در عمان فعالیت می‌کنند.

روش ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان، یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد. این کشور به شرکت‌های مختلف در بخش‌های خدماتی، تولیدی، تجاری و صنعتی برای ثبت شرکت در عمان مجوز می‌دهد. متقاضیان برای ثبت شرکت در عمان فقط برای انجام کارهای ثبت و هویتی نیاز به حضور در این کشور دارند و می‌توانند سایر مراحل ثبت شرکت را به صورت غیرحضوری و از طریق وکیل مهاجرتی انجام دهند.

اولین قدم برای ثبت شرکت در عمان، ارائه بیزنس پلن بر اساس اهداف در نظرگرفته شده است. این مرحله، مهم‌ترین قدم در راه ثبت شرکت در عمان است و افراد باید حتما از متخصصان و مشاوران کمک بگیرند. قدم بعدی، انتخاب نام شرکت است که البته محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد؛ از جمله اینکه اسم شرکت باید عربی بوده و نباید به صورت مخفف باشد. پس از تایید نام شرکت، متقاضیان باید از اتاق بازرگانی کشور عمان مجوز دریافت کنند.

در مرحله بعدی، افراد باید ثبت‌نام‌های مالیاتی انجام دهند و تاییدیه‌های مختلف از نهادهای گوناگون دریافت کنند. یکی از اصلی‌ترین قوانین ثبت شرکت در عمان، داشتن مهر ویژه برای صاحبان شرکت است؛ چرا که این مهر به عنوان امضای تجاری شناخته می‌شود. در مرحله آخر ثبت شرکت نیز افراد باید اقدام به افتتاح حساب بانکی برای شرکت خود کنند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در عمان

افراد باید در نظر داشته باشند که برای ثبت شرکت در عمان ممکن است به مدارک مختلفی نیاز داشته باشند و به همین جهت از قبل باید اطلاعات لازم را کسب کنند؛ با این وجود، ارائه برخی مدارک مانند پاسپورت معتبر، مشخصات هویتی سهام‌داران، فرم امضاشده سهام‌داران، تاییدیه ثبت مالیاتی شرکت و اساسنامه تجارت، برای ثبت شرکت در عمان لازم است.

پروانه تجارت کسب‌وکار، فرم‌های تکمیل‌شده ثبت شرکت، گواهی ثبت نام در اتاق بازرگانی عمان و گواهی سپرده اولیه برای راه‌اندازی شرکت، از سایر مدارک ضروری برای ثبت انواع شرکت در عمان است. همچنین متقاضیان باید بیزینس پلن و پنج اسم پیشنهادی برای شرکت خود ارائه کنند.

ثبت شرکت در عمان با «قصران گروپ»

مجموعه مهاجرتی قصران گروپ در زمینه سرمایه‌گذاری، تحصیل و خرید ملک در خارج از کشور خدمات ارائه می‌کند. مشاوران متخصص این مجموعه، سابقه مهاجرت و زندگی در بسیاری از کشورهای جهان را دارند و به همین جهت می‌توانند اطلاعات دقیق و به‌روز به متقاضیان ارائه و آنان را در کلیه مسیر مهاجرتی همراهی کنند.

متقاضیان ثبت شرکت در عمان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://ghasrangroup.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02122118085 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گروپ
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز