هشت کاربرد سرور VPS

کاربرد سرور مجازی
تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرورهای مجازی مرز بین سرورهای اشتراکی و اختصاصی هستند. در چند سال اخیر، استفاده از سرورهای مجازی طرفداران بسیاری پیدا کرده است؛ چراکه بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به‌ جای پرداخت هزینه برای خرید سرورهای اختصاصی، به‌ سراغ سرورهای مجازی رفته و از آن‌ها در پروژه‌های خود استفاده کنند. خرید سرور مجازی یعنی اینکه می‌توان در آینده، تمامی قسمت‌های سرور کسب و کار خود را مانند فضای ذخیره‌سازی، میزان رم و هسته‌های پردازشی اصلی ارتقا داد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی هشت کاربرد سرور VPS ‌پرداخته است.

میزبانی از وبسایت‌‌ها

یکی از کاربردهای مهم‌ سرور VPS، میزبانی یا هاستینگ وبسایت‌ها است. برای انجام هر چه‌ بهتر این کار، به تعداد زیادی از برنامه‌ها دسترسی خواهید داشت که کار شما را آسان‌تر می‌کند. سرورهای مجازی، کاربران را در‌ زمینه پیاده‌سازی برنامه‌ها محدود نمی‌کنند و قسمت بک‌اند وب‌سایت خود را به‌راحتی می‌توانند روی آن‌ها پیاده‌سازی کنند. به عبارتی دیگر، بسیاری از وبسایت‌های معروف نیز سرور اختصاصی ندارند و استفاده از سرورهای مجازی را ترجیح می‌دهند.

ایمن‌ سازی اطلاعات با استفاده از فیلترشکن

امروزه فیلترشکن‌ها کاربردهای بسیاری دارند و تنها برای دور‌ زدن فیلترینگ‌های اعمال شده به کار نمی‌روند. فیلترشکن‌ها این امکان می‌دهند که اطلاعات شخصی، شرکت و مشتری خود را در‌ برابر هکرها ایمن نگه‌ داشته و با ایجاد تونل رمزگذاری‌ شده بین کامپیوتر و سرور، پرداخت‌های ایمن‌تری را تجربه کرد. تونل‌ها، ترافیک اینترنت را ایمن و همچنین امکان مخفی‌ کردن IP و موقعیت مکانی را نیز فراهم می‌کنند. بسیاری از افراد ترجیح می‌‌دهند که سرورهای فیلترشکن خود را راه‌اندازی کنند تا اطلاعات را با امنیت بیشتری حفظ کنند. با ایجاد سرور فیلترشکن به‌کمک سرور VPS می‌توان مطمئن شد که داده‌ها به‌طور کاملاً ایمن و محافظت‌شده جابه‌جا می‌شوند.

کاربرد سرور مجازی

راز آسمان پایتخت

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات

برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات باید به‌ سراغ سرورهای مجازی رفت. البته اگر داده‌ها کم باشد، استفاده از سرور VPS راه‌حل مناسبی نخواهد بود، اما برای کسب‌ و کاری با تولید و جمع‌‌آوری داده‌های نسبتاً زیاد،  راه‌اندازی سرور نسخه پشتیبان از اطلاعات، بسیار کاربردی است. سرور VPS بهترین روش برای مدیریت اطلاعات خواهد بود.

مدیریت بهتر بازار بورس و رمز‌ ارز

اصلی‌ترین دلیل استفاده از سرور VPS، سرعت اتصال اینترنت آن‌ها است. هر ثانیه در بازارهای بورس و رمزارز بسیار مهم است و باید با سرعت بسیار به تغییرات این بازارها واکنش نشان داد؛ به همین سبب، بسیاری از افراد در سراسر جهان به‌سمت استفاده از سرور VPS رفته‌اند تا از ضررهای احتمالی در این بازار جلوگیری کنند. به علاوه، این سرورها به‌دلیل آنکه همیشه روشن هستند، در زمان استراحت کاربر نیز با استفاده از برنامه‌هایی که از قبل روی آن‌ها نصب شده، می‌توانند به معامله ادامه دهند و سودآوری کنند.

کاربرد سرور مجازی

برنامه‌ نویسی

یاد گرفتن برنامه‌‌نویسی با کامپیوتر شخصی و با استفاده از محیط برنامه‌‌نویسی مناسب کار تقریبا آسانی است، اما استفاده از سرور VPS کمک می‌کند که کاربر، کدهای نوشته شده برای پروژه را در محیطی بهتر آزمایش کند. این موضوع حتی برای شرکت‌های برنامه‌‌نویسی هم صدق می‌کند.

مدیریت پروژه

یکی از ابزارهای اصلی‌ در پیشبرد بهتر اهداف در تیم‌های مختلف، ابزارهای مدیریت پروژه با استفاده از سرور VPS است. در این زمینه، برنامه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما محدودیت‌های خاص خود را دارند و باید هزینه نسبتاً زیادی برای آنها پرداخت.

آموزش و یادگیری ادمین سیستم شدن

یکی از کاربردهای اصلی سرور VPS، یادگیری انواع مختلف نرم‌افزار است. تقریباً تمامی سرورهای مجازی، دسترسی عمقی به سیستم عامل، تنظیمات اصلی آن و فایل‌های سیستمی را برای کاربرانشان فراهم می‌‌کنند. سرور مجازی با ارائه محیطی ایزوله که بتوان در هر زمان و از هر کجای دنیا به آن متصل شد، به کاربران در این زمینه کمک بسیاری می‌کند. به علاوه، سرور مجازی می‌تواند کنترل از راه دور و برنامه‌های متصل به اینترنت از‌طریق کامپیوتر خاموش را نیز به کاربران آموزش دهد.

ایجاد سرور بازی اختصاصی

برای بازی‌هایی مانندRust ،Among US ، GTA و Minecraft، سرورهای اختصاصی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها عضو انجمن گیمرها شد یا درکنار آن‌ها بازی کرد. با راه‌اندازی سرور اختصاصی بازی با استفاده از سرور مجازی می‌توان تأخیر در ارتباط آنلاین سرور مورد نظر را کاهش داد و در زمان بازی‌ کردن، کیفیت بهتری را تجربه کرد. همچنین امکان پیاده‌سازی برخی از مودهای جذاب برای بازی‌ها از‌طریق سرور VPS وجود دارد. حتی می‌توان چندین سرور اختصاصی بازی‌های متفاوت را روی یک سرور VPS پیاده‌ کرد. با افزودن سرورهای صوتی مانند TeamSpeak یا Mumble به سرور مجازی می‌توان در زمان بازی‌ کردن با دیگر گیمرها تجربه بهتری کسب کرد.

کاربرد سرور مجازی

خريد سرور VPS از «آسیاتک»

با توسعه به‌کارگیری خدمات ارتباطی در دنیا، شرکت آسیاتک نسل جدیدی از سرویس‌های خود را در قالب خدمات ابری عرضه کرده که به صورت متمرکز توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک ارائه می‌شود. خدمات ابری این شرکت در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده است. این خدمات پاسخگوی نیازهای روز مشتریان خرد و کلان در تمامی حوزه‌های زیرساخت ابری است. خدمات جدید آسیاتک با هدف استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها و در عین حال کمک به مدیریت هزینه توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های  ICT ارائه شده است.

متقاضیان برای خريد سرور VPS و دریافت خدمات می‌توانند به نشانی اینترنتی https://asiatech.cloud مراجعه کنند یا برای ارتباط با کارشناسان آسیاتک با شماره تلفن 90005555 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز