راهنمای سفر به ژاپن؛ سرزمین شکوفه‌ های گیلاس

تور ژاپن-کاماپرس
لست سکند

کشور ژاپن به‌واسطه درهم آمیختن تکنولوژی و مدرنیته با فرهنگ و سنت‌های گذشته، مملو از جاذبه‌های گردشگری متعدد است که سالیانه گردشگران بسیاری را علی‌رغم بالا بودن هزینه‌ها، به سرزمین آفتاب یا شکوفه‌های گیلاس می‌کشاند.

به گزارش کاماپرس، سفر به ژاپن در میان گردشگران، سفر تقریبا گرانی محسوب می‌شود؛ با این حال با رزرو تور ژاپن می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب به یکی از زیباترین کشورهای دنیا سفر کرده و از غذاهای خوش‌طعم، معابد زیبا، باغ‌ها و طبیعت شگفت­انگیز و آثار باستانی منحصر به فرد و غنی در دل مدرن‌ترین شهرهای دنیا لذت ببرید. البته برای داشتن سفری مقرون به صرفه و لذت‌بخش بهتر است با باید و نبایدهای سفر به ژاپن آشنا باشید.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکاتی برای سفر به سرزمین آفتاب و رزرو تور ژاپن ‌پرداخته است.

بایدها و نبایدهای سفر به ژاپن

سفر به ژاپن بدون آشنایی با این کشور و پروسه سفر، می‌تواند تا حدودی سخت و زمان‌بر باشد؛ از این رو حتما سفر خود را با آگاهی کامل از بایدها و نبایدها شروع کنید. برخی از نکات مهم که پیش از رزرو تور ژاپن باید بدانید، در ادامه آمده است.

برای سفر به ژاپن باید ویزا بگیرید!

نخستین گام برای سفر به ژاپن، دریافت ویزای ژاپن از طریق سفارت این کشور در تهران است که با توجه به مشخص بودن مدارک لازم برای تحویل به سفارت، کار چندان دشواری نیست. مدارکی که برای دریافت ویزای ژاپن باید آماده کرد، شامل کپی تمام صفحات شناسنامه، گواهی اشتغال به کار با ذکر سمت، حقوق و موافقت با مرخصی، گذرنامه، یک نسخه فرم تقاضای ویزا، یک قطعه عکس سایز 4.5 در 4.5 سانتی­متر با زمینه سفید، برگه رزرو هتل، ریز کارکرد سه ماه آخر حساب بانکی و ارائه برنامه سفر به زبان انگلیسی است.

راز آسمان پایتخت

بهترین فصل برای سفر به ژاپن

اگر می‌خواهید در زمان سفر خود به ژاپن، شکوفه‌های زیبای گیلاس یا برگ‌های هزار رنگ پاییزی را ببینید، بهترین زمان برای سفر، اواخر بهار یا اواخر پاییز است؛ به‌ویژه آنکه آب و هوای ژاپن در این فصل بسیار متعادل بوده و آسمان آفتابی و بارش باران کم است. البته تعیین زمان سفر به ژاپن به مقصد موردنظر شما در این کشور نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال در شهرهایی همچون توکیو، کیوتو و اوزاکا، اوایل ماه آوریل به فصل شکوفه‌های گیلاس معروف است.

از طرفی سفر به ژاپن در خارج از فصل بهار و از اواخر پاییز به غیر از تعطیلات سال نو، مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر تمام می­شود؛ با این حال در تعطیلات سراسری از جمله تعطیلات «هفته طلایی» و «اوبون» نیز می‌توانید تجربه جذابی را کسب کنید.

تور ژاپن-کاماپرس

دیکشنری و مترجم گوگل را فراموش نکنید

برای گشت و گذار در ژاپن، ارتباط با افراد و متصدیان مکان‌های گردشگری، خواندن منوی رستوران‌ها و امثال آن، حتما یک دیکشنری همراه خود داشته باشید. هرچند بهترین و سریع‌ترین روش، دانلود برنامه گوگل ترنسلیت به زبان ژاپنی و به‌صورت آفلاین روی گوشی‌ همراه است. با این نرم­افزار حتی می‌توانید از متون مختلف عکس بگیرید و کار ترجمه را به گوگل بسپارید.

آداب معاشرت در ژاپن را جدی بگیرید

ژاپنی‌ها فرهنگ‌های مختلفی برای آداب معاشرت در عرف دارند که بهتر است برای داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش با مردم این کشور به آن‌ها احترام گذاشته و آن‌ها را رعایت کنید. از جمله این موارد می‌توان به ندادن انعام، درآوردن کفش‌ها، تعظیم‌های کوتاه، سیگار نکشیدن در خیابان، فین نکردن در مکان عمومی، پوشاندن تتو و نظایر آن اشاره کرد.

برای خورد و خوراک خود در ژاپن برنامه‌ریزی کنید

ژاپن مملو از خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه محلی است؛ با این حال با توجه به گران بودن غذا در این کشور، بهتر است که برای خورد و خوراک خود برنامه‌ریزی داشته باشید. در سفر به ژاپن می‌توانید برای یک یا دو وعده، غذاهای جذاب ژاپنی را امتحان کرده و برای وعده‌های دیگر به سراغ غذاهای ارزان‌قیمت‌تری مانند نودل رامن، میسو یا نودل سویا بروید. همچنین می‌توانید یک تا دو ساعت قبل از تعطیلی سوپر مارکت‌ها، از آن‌ها سوشی بسیار خوشمزه‌ای را با نصف قیمت خریداری کنید. علاوه بر این موارد، شما همیشه می‌توانید از ماشین‌های خودکار غذاهای خوشمزه‌ای همچون شاه­میگو با سس کاری و برنج خریداری کنید.

غذاهای ژاپنی-کاماپرس

حمل و نقل عمومی در ژاپن چگونه است؟

حمل و نقل عمومی در ژاپن علی‌رغم گران بودن، بهترین گزینه برای جابه‌جایی است. قطارهای ژاپن معمولا سریع‌السیر بوده و شما می‌توانید با پرداخت 1000 ین بلیط آن را روزانه خریداری کنید. با دانلود اپلیکیشن HyperDia نیز می‌توانید از برنامه مسیرهای قطار و مترو ژاپن، زمان‌بندی حرکت و شماره سکو و ایستگاه آن‌ها مطلع شوید.

در ژاپن از کجاها دیدن کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری ژاپن به‌قدری زیاد است که شمارش و معرفی آن‌ها تاحدودی دشوار است؛ با این حال برخی از شاخص‌ترین جاذبه‌های این کشور در ادامه معرفی شده است.

جاذبه‌های تاریخی: موزه ملی توکیو، کاخ امپراتوری توکیو، برج توکیو، معبد Hokoku-ji در کاماکورا، کشتی کج توکیو سومو، معبد اتاوا و توکیو Skytree

جاذبه‌های طبیعی: کوه آتشفشان فوجی، جنگل‌های بامبو و سایت میمون‌ها، پارک Hitsujiyama و جزیره Odaiba

جشنواره‌ها و کنفرانس‌ها: نمایشگاه جواهرات بین‌المللی توکیو، جشن هانامی، جشن دیدن شکوفه‌ها، جشن کاندا، جشن سانئو، جشن فوکاگاو

تور ژاپنی-کاماپرس

هرمس

گروه آژانس‌های “هرمس”، به‌عنوان یک مجموعه تخصصی در حوزه گردشگری، انواع تورهای خارجی و داخلی را به‌صورت گروهی، چارتری و انفرادی با بهترین امکانات و خدمات ارائه می‌دهد. این مجموعه همچنین دارای نمایندگی فروش ایرلاین‌های داخلی و خارجی به‌صورت چارتری و سیستمی بوده و امکان صدور تمام بلیط‌های هوایی ایرلاین‌ها را برای تمام شهرها و کشورهای دنیا دارد. دیگر خدمات مجموعه هرمس شامل مشاوره تخصصی و اقدام و درخواست ویزای تمام کشورهای دنیا است.

انتهای پیام

مرتبط با : هرمس724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “راهنمای سفر به ژاپن؛ سرزمین شکوفه‌ های گیلاس

  1. نهال رستمی گفته:

    خیلی دوست دارم برم ژاپن از نظر زیبایی و تست غذاها و دیدن مکان های تاریخیش تجربه فوق العاده ایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز